کد خبر: ۷۹۶۸۸

حکیم مهر: مدیرکل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری های دامی سازمان دامپزشکی کشور ایمن سازی جمعیت دامی از راه واکسیناسیون مستمر و برنامه ریزی شده را یکی از راه های تاثیرگذار کنترل بیماری های دامی و بیماری های مشترک بین انسان و دام عنوان کرد و گفت: با انجام واکسیناسیون به موقع و اصولی می توان سطح ایمنی بدن دام را نسبت به بیماری ها افزایش داده، رخداد و گسترش بیماری ها را در دو حوزه بیماری های دامی و بیماری های مشترک بین انسان و دام کنترل نمود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان مشهد، «دکتر رضا اسدی» مدیرکل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری های دامی سازمان دامپزشکی کشور و هیات همراه به همراه «دکتر محمدرضا بهروزیان» رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی از شبکه دامپزشکی شهرستان مشهد  کردند.

«دکتر رضا اسدی» ضمن بازدید از سردخانه نگهداری واکسن ها و مواد بیولوژیک شبکه دامپزشکی مشهد به همکاری دامپزشکی و مرکز بهداشت شهرستان اشاره نمود و اظهار داشت: برخی از بیماری ها در جمعیت دامی نظیر بیماری بروسلوز (تب مالت) باید با جدیت بیشتری پیگیری و پوشش ایمنی داده شود و ضمن واکسیناسیون مدون و برنامه ریزی شده جمعیت دامی، ضروری است با مرکز بهداشت شهرستان به دلیل انتقال بیماری از طریق شیرخام و سایر فرآورده های لبنی نظیر پنیر محلی، سرشیر و... همکاری تنگاتنگ و خوبی داشته باشیم.

اسدی در ادامه اظهار داشت: سازمان دامپزشکی کشور در راستای کنترل و پیشگیری بیماری تب مالت برنامه عملیاتی جدید و هدفمندی را تدوین نموده است که به محض تامین اعتبار و فراهم سازی زیر ساخت های لازم به مرحله اجرا در خواهد آمد.

در ادامه «دکتر محمدرضا بهروزیان» ضمن تقدیر از تیم های عملیاتی و فنی مجموعه دامپزشکی استان و شهرستان مشهد به عملکرد پوشش واکسیناسیون جمعیت دامی شهرستان اشاره نموده و گفت: تیم های عملیاتی واحد بهداشت و مدیریت بیماری های دامی شهرستان مشهد بر اساس شیوه نامه های ارسالی سازمان متبوع نسبت به ایمن سازی جمعیت دامی شهرستان اقدام نموده و در برخی از بیماری ها نیز از برنامه عملیاتی و کنترلی خود فراتر عمل نموده اند.

 

 

 

نظر شما
ادامه