کد خبر: ۷۹۷۸۰

حکیم مهر: رئیس اداره دامپزشکی هندیجان گفت: یک واحد فروشگاه زنجیره‌ای به دلیل عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی دامپزشکی پلمب شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خوزستان، «محمد نری میسا» رئیس اداره دامپزشکی هندیجان با اعلام این خبر گفت: پیرو شکایت مردمی از یک فروشگاه زنجیره ای عرضه فرآورده خام دامی به علت توزیع گوشت مرغ تاریخ مصرف گذشته و فاسد در بازدید و بازدید کارشناسان واحد نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی این اداره به همراه کارشناسان مرکز بهداشت شهرستان واحد متخلف با حکم دادستانی پلمب شد.

محمد نری میسا در ادامه افزود: پلمب این واحد  بدلیل تعدد تخلفات و عدم توجه به اخطارهای صادره دامپزشکی و در راستای حفظ بهداشت و سلامت جامعه صورت پذیرفت.

 وی با اشاره به نظارت‌های مستمر دامپزشکی بر واحد‌های عرضه شهرستان گفت: هرگونه عرضه خارج از شبکه، فرآورده‌های خام دامی تخلف محسوب شده و توسط مراجع قضایی مورد پیگرد قرار می‌گیرد.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان هندیجان تصریح کرد: به منظور تضمین سلامت و حفظ حقوق مصرف کنندگان ورود، حمل و نقل و نگهداری هر گونه فرآورده خام دامی باید با رعایت ضوابط و مقررات بهداشتی مربوطه و در واحدهای مجاز صورت پذیرد و تمامی فرآورده‌های خام دامی می بایستی دارای لیبل مشخصات بوده و در مراکز رسمی مجاز تحت نظارت دامپزشکی تولید، نگهداری و عرضه شوند.

 

نظر شما
ادامه