کد خبر: ۷۹۷۸۷
تعداد نظرات: ۲۶ نظر
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در گفت‌وگو با حکیم مهر:
«دکتر حامد یزدیان» افزود: یکی از تاکیدات ما به وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی توجه به حوزه دامپزشکی بود که ایشان در برنامه‌های خود قول دادند که در این زمینه اهتمام جدی داشته باشند ...

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حکیم مهر، ضمن اشاره به اهمیت بسیار زیاد دامپزشکی در برنامه‌های وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی، گفت:‌ «یکی از سوالاتی که بنده در کمیسیون از دکتر نوری قزلجه داشتم، در خصوص دامپزشکی بود؛ چراکه متاسفانه در سال‌های گذشته، دامپزشکی علی‌رغم جایگاه بسیار مهم، در برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی ضعیف نگه داشته شده است.»

«دکتر حامد یزدیان» با بیان اینکه بخش اعظمی از برنامه‌هایی نظیر واردات و صادرات دام با معیشت مردم گره خورده است، خاطرنشان کرد: «با اینکه این برنامه‌ها جزو زیرمجموعه‌های وزارت جهاد کشاورزی است اما متاسفانه در سال‌های گذشته مسئولان خیلی با نگاه کارشناسی در این زمینه عمل نکردند. ساختار و اختیارات مناسب است اما شاید افرادی که در سازمان دامپزشکی بودند، متناسب با این جایگاه نبودند. یکی از تاکیدات ما به وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی توجه به حوزه دامپزشکی بود که ایشان در برنامه‌های خود قول دادند که در این زمینه اهتمام جدی داشته باشند.»

وی با بیان اینکه به احتمال خیلی زیاد دکتر نوری قزلجه به‌عنوان وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی با رای بسیار بالا، رای اعتماد خواهند گرفت، گفت: «برنامه‌های ایشان نسبتا جامع و حاوی نکات برجسته است. با توجه به سوابق فعالیت اجرایی در این زمینه، امیدوارم که بتوانند اقدامات شایسته‌ای را در بخش کشاورزی اجرا کنند.»

یزدیان ضمن انتقاد از اینکه هم اکنون نظام اداره کشاورزی ما به صورت سنتی است، تصریح کرد: «ایشان تعهدات و برنامه‌هایی را به کمیسیون ارائه کردند و امیدواریم که بخش آمار و اطلاعات را که از نقاط ضعف حوزه کشاورزی ماست، ارتقا دهند. اتصال سیستم کشاورزی کشور به سامانه‌های مکان‌مند یکی از مواردی است که در کمیسیون اصرار زیادی روی آن شد و ایشان هم آن را در برنامه‌های خود آوردند.»

وی ادامه داد: «اگر آمار و اطلاعات ما در بخش کشاورزی اصلاح شود و نگاه ما به سمت بهره‌وری رود که البته جزءوبرنامه های دکتر نوری است، روزهای خوبی را برای کشاورزی خواهیم داشت.»

 

انتشار یافته: ۲۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۱
1
8
حرف حساب !!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۱
2
6
با سلام و احترام.
آنچه اتفاق افتاده همه از سوی کمیسیون و وزارت بوده است. این دو نهاد می توانند فردی قوی، مستقل، پویا، کاری و نترس را در مصدر کار بگذارند. اما چنین فردی مناسب حال وزارت و کمیسیون نیست. بنابراین مشکل همان است که چند روز است دارم اشاره می کنم. وزیر کشاورزی به دامپزشکی نگاه مثبت ندارد و حق ندارد داشته باشد.
وزیر هیچگاه از خود پرسیده است: ایا کشاورزی می تواند دامپزشکی را مدیریت کند؟
پاسخ: خیر. به تمام مقدسات نمی تواند.
رها کنید کاری را که نمی توانید مدیریت کنید. اساسا انسان از کاری که نمی تواند مدیریت کند، بدش هم می‌آید. این جاست که علت مثبت نبودن مسئولین کشاورزی به دامپزشکی مشخص می شود.
خدمت پاک این است: دامپزشکی حیطه تخصصی جدایی است لذا آن را مستقل کنید. البته این موضع را نمی گیرید.
به دلایل زیاد در ایران، کشاورزی و دامپزشکی قابل جمع نیست. اطاله کلام میشود، لذا خداحافظ.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۲
در تکمیل فرمایش جنابعالی کشاورزی که جای خود دارد برخی از موسسات تحقیقاتی تخصصی دامپزشکی الان بوسیله رشته های نامرتبط شیمی و بهداشت عمومی و غیره اداره می شوند و با وجود مخالفت های گسترده از جانب جامعه نخبگان دامپزشکی همچنان این روند ادامه دارد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۲
موافقم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۱
0
8
کمیسیون کشاورزی مجلس تاکنون چند بار برای افزایش دانش خود از اساتید و دامپزشکان دعوت به نشست کرده است؟
برای افزایش اگاهی و توان مدیریتی خود و همچنین نیل به این نتیجه که دامپزشکی بسیار تخصصی است و باید از حیطه کشاورزی خارج شود، از بزرگان دامپزشکی دعوت کنید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۱
0
14
بیان ما اثبات شد.
وزارت بی توجه به دامپزشکی بوده است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۱
0
6
............. با جابجایی بی حساب وکتاب و رفتارهای کینه توزانه ، سازمان دامپزشکی کشور در مسیر نامناسبی قرار گرفت و از اهداف ووظایف خود دور مانده است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۱
0
8
چرا باید دامپزشکی در جهاد گشاورزی گنجانده شود باید مستقل باشد اگر جز وزارت علوم نبود کارو بارش بهتر بود
مصطفی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۱
0
10
دامپزشکی زیر نظر جهاد کشاورزی فقط به بن بست منتهی میشه، مستقلش کنید تا هم شکوفا بشه و هم در حد جهانی منتج به نتیجه بشود. باتشکر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۲
من هم با این نظر موافق هستم. جهاد کشاورزی چون رشته دامپزشکی و تخصص های آن زیاد تسلط ندارند و این باعث شده تا افراد غیرمرتبط رو بعنوان روسای موسسات دامپزشکی زیر مجموعه خود بگمارند که این موضوع به نوعی باعث ناامیدی و تحقیر بسیاری از بزرگان دامپزشکی شده است که به حق شایستگی اداره حتی موسسات زیرمجموعه پزشکی را هم دارند ولی متاسفانه!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۱
0
0
در دام پزشکی افتاده اید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۱
0
3
البته معنی استقلال این نیست که با سایر ارگانها قطع ارتباط شود ، این سازمان مستقل طبعا از طریق دفاتر و دیپلمات هایی با سازمانهای مرتبط در ارتباط می باشد که از آن جمله وزارت خانه های جهاد کشاورزی ،وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ،وزارت صنعت و بسیاری دیگر از وزارت خانه های دیگر. طبعا این تغییرات اثرات بسیار مثبتی بر مدیریت کشور خواهد داشت.
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۸:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۱
0
1
چون الان این دام پزشکی بجای حمایت از وارد کننده های که گوشت سالم وارد ایران میکنن کنار میگذارد و کسانی که پارسال گو شت فساد وارد کرده وامسال هم یک هوا پیما گوشت خراب وارد کرده به او مجوز داده ولی به دیگران نه ................. لطفا پیگیری کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۱
0
1
سلام ازسال ۱۳۶۹که دامپزشکی دروزارت جهادادغام شده ممکنه بفرمایید چه زمانی قوی بوده یاعرضه داشته است اصلا خودجهادوزارت آماروارقام واعداد است کارهایی که انجام می‌دهد بدون برنامه وپرهزینه وجهان پرکن وحرام کننده پول مملکت است
مسعود ایزدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۲
0
1
بعنوان یک کاردان دامپزشک باتجربه کاری۲۰ ساله در بخش خصوصی سازمان سال به سال ضعیف شد. علتها وعوامل آن هم ...
کسی که عمر وجوانیش در دامپزشکی ایران رایگان تباه شد
|
France
|
۰۹:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۲
1
2
سلام علیکم
متاسفم وهزار بار متاسفم برای کسانی که می گویند دامپزشکی باید زیر مجموعه علوم باشد ویا مانند سازمان محیط زیست مستقل باشد. تشکیلات دامپزشکی با هر اسم وعنوانی در کشور های پیشرفته زیر مجموعه کدام وزارت خانه هاست؟
روزی که دامپزشکی در استان ها فقط اداره بود ودر شهرستان ها واحدی از اداره کشاورزی حال روزش به مراتب بهتر از امروز که حتی در تهران یک ساختمان آبرومند مستقل ندارد بهتر است.
اگر دامپزشکی در ایران یک وزارت خانه مستقل هم بشود بنا به دلایل عدیده حال وروز سیاه تر از این که هست می شود
عزیزان
بزرگواران
دانشجویان دامپزشکی
دامپزشکان
وهمه شاغلین دراین رشته واین‌بخش
ورق این شغل واین رشته و این‌حرفه برگشته است.
چه خوشتان بیاید چه نیاید هر شغل ورشته ای دورانی دارد.در ایران دوران این شغل وبسیاری از مشاغل دیگر سر آمد
ه.
اشتباه اساسی وبنیادی شاغلین این حرفه مقایسه این شغل وحرفه در ایران با کانادا واروپا وآمریکاست.
بزرگواران عزیزان آنچه تا کنون بر سازمان دامپزشکی رفته باعث تحلیل رفتن آن شده است .وساعت ها می شود در باره این عوامل بحث کرد.
مشکل دامپزشکی ایران مشکلات مزمن واانباشه است. حال وروز سازمان مانند یک کیس trp است که جانکش است نه می میرد تا راحت شود .نه درمانی دارد و نه توان کار وتولید دارد.
بهتر است به فکر کار وریشه جدیدی برای خودتان باشید وعمر وجوانی تان را دراین شغل ورشته خرج نکنید.
ماهی را هر موقع از آب بگیرید تازه است
افسوس عمر وجوانی المثنی ندارد

موفق باشید
ناشناس
|
United States of America
|
۱۰:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۲
0
2
دامپروری را هم کاش از وزرات کشاورزی می گرفتند و با دامپزشکی مستقلا ریر نظر مستقیم نهاد ریاست جمهوری اداره میشد.در وزارت کشاورزی همیشه به زیر بخش دامپروری هم کاملا حاشیه ای نگاه میشده و می شود!
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۲
0
2
به معیشت کارکنان جهاد کشاورزی توجه کنید به خدا کارمندان جهاد کشاورزی کارمند دولت هستن حقوق این عزیزان نه تنها در شان یک کارمند نیست حتی در شان کارگر نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۲
0
2
امیدوارم تا دامپزشکی به جایگاه اصلی خود در جامعه دست پیدا بکنه. متاسفانه در خیلی موسسات که حق دامپزشکان هست متاسفانه رشته های بی ربط مثل شیمی و غیره ریاست میکنند و نتیجه اش رو همه میبینیم. امیدوارم با دوره وزارت جدید این جایگاه دیده بشه و از تمام پیشکسوتان و نخبگان دامپزشکی نیز انتظار میرود تا همگی همت جدی به خرج بدهند تا دوباره شاهد شکوفایی نقش هر چه بهتر دامپزشکی در حوزه بهداشت و تولید واکسن باشیم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۲
0
4
با دارا بودن ۲۵ سال سابقه در سازمان دامپزشکی عرض میکنم که در طی سالیان گذشته غیر از دکتر مطلبی و دکتر دستور ، فرد موثر و کارآمدی که در حد و اندازه های ریاست یک سازمان حیاتی کشور باشد را ندیده ایم ..................... ، فضای نامردی و زیرپاکشی نیز به قدری مهیاست که اگر مدیری توانمند و سالم بصورت اتفاقی سرکار بیاید بلافاصله میکوبند و از دور خارج میکنند و با یک حکم مشاور راهی بایگانی میشود ... سازمانی که بصورت مستقیم با اقتصاد ، تجارت ، تولید ، بهداشت و .... گره خورده ظلم است که زیر نظر وزارتخانه ای باشد که خود برای سالیان از بی کفایتی مدیرانش لطمه خورده است ، وزرا و مدیران ناکارآمد چون با فردی قوی تر از خود نمیتوانند کار کنند تیشه به ریشه دامپزشکی زده اند هکذا مدیران سفارشی و ...... دامپزشکی نیز دایم در حال لابی ........ با اینها هستند در نتیجه دامپزشکی کارگر بی جیره و مواجب جهاد شده و کارکنانش تماما افرادی بی انگیزه ، سرخورده و افسرده اند که چون از توانمندیهایشان بهره نمیبرند روزبروز بر میزان خشم و یاسشان افزوده میشود .
هنوز فراموش نکرده ایم که رییس معزول چند سال پیش چگونه عنان اختیارمان را به جهاد داد و همکاران ما بخاطر نهاده ای که جهاد پخش کرده بود به هزار سوراخ سمبه از پلیس امنیت اقتصادی و اطلاعات گرفته تا بازرسی و دیوان محاسبات رفتند و بازجویی شدند یا ساعتهای متمادی برای جمع و جور کردن آمار این فضاحتها انرژی گذاشتند .
به هرروی امید است وزیر محترم با درایت و توصیه ناپذیری و صرفا با دید شایسته سالاری تغییرات خدب و موثری در دامپزشکی ایجاد کنند و همچنین در راستای اصلاح وضعیت معاش این سربازان گمنان سلامت همت گمارند تا بعد ۲۵ سال من نوعی احساس نکنم که به جای اداره به پای چوبه دار میروم
من
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۲
0
1
اول باید فکری به حال حقوق افتضاح کارمندان جهاد و سازمان های تابعه بکند
دکتر دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۲
0
2
همه کارکنان جهاد کشاورزی و دامپزشکی از کمی حقوق و مزایا می نالند قطعا تعدادی از افراد وتسری را پیشکش خواهند کرد در حالیکه باید عرض کرد خدمت بزرگواران حقوق یه دکتر دامپزشک با ۲۵ سال سنوات و با پست مدیریت با تسری به ۳۲ تومن نمیرسه که از این مبلغ ۱۰ تومن تسری میباشد که اگر فردا این همکار ما بازنشسته شود،هیچ عایدی برلیش ندارد و تازه مشکلاتش شروع میشود ،و نهایتا اینکه با کسر مالیات ،بیمه،و یکسری اقساط و صندوق و غیره با تسری یه مبلغ ۱۰ تا ۱۵ تومن دست این دکتر عزیز نیرسد که اگر ۱۰ تومن اون رو بده به اجاره خونه با ۵ تومن تا آخر ماه چه میکند خدا میداند و ما .
به فکر کارمتدان باشید،کارمتد بدبخت شده ،جلو خانواده سرافکنده شده ،همه خونه و ماشین ندارند،با این حساب به زودی خانواده های زیادی در اثر مشکلات مالی از هم خواهند پاشید.
محمدرضا گودرزی
|
France
|
۰۱:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۳
0
0
در دهه شصت آقای دکتر یزدی صمدی مدیر بخش کشاورزی وزارت فرهنگ و عضو انقلاب فرهنگی اصلی ترین فرد در تضعیف بخش علوم دامی (رشته های علوم دامی و دامپزشکی ) با گردن زدن قسمت علمی در مقاطع تکنسینی دامپزشکی واموردامی با توسل به طرح کارگران باسواد بخش کشاورزی وقاطی کردن تکنولوژی من درآوردی با این رشته ها باعث افت شدید سطح دانش در این مورد شدند ولذا محجوری بخش علوم دامی با سطح علمی مسولین مربوطه قابل درک وجهت بررسی دوباره قابل تامل است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۳
0
0
دکتر ....... با معاونینش دامپزشکی را سوق دادن به سمت جهاد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۵
0
0
طرحی نو در اندازید. وزارت بهداشت، درمان و آموزش دامپزشکی.
کارشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۰
0
0
البته ما به سازمان مستقل هم راضی هستیم
نظر شما
ادامه