کد خبر: ۷۹۷۸۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در گفت‌وگو با حکیم مهر:
«محمد جلالی» افزود: آقای نوری سابقه و تجربه فعالیت در محیط روستایی و بخش کشاورزی دارد و می‌تواند با هماهنگی و کمک همه زیربخش‌های مختلف کشاورزی عملکرد موفقیتی از خود به جای بگذارد ...

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حکیم مهر، با یادآوری اینکه بنده بیشتر از ۴۰ سال است که در حوزه‌های مختلف جهاد سازندگی، کشاورزی، منابع طبیعی، آب و محیط زیست در کشور فعالیت کرده‌ام، تصریح کرد: «حوزه وزارت جهاد کشاورزی بسیار گسترده است که البته باید این‌گونه باشد. بنده همه تلاش خود را در کمیسیون به کار خواهم بست و این مطالبه را از وزیر آینده خواهم داشت که وزارتخانه برای زیربخش‌های مختلف از جمله دامپزشکی، به تناسب ظرفیت ها و نیازها کار کند و اقداماتی که انجام می‌دهد، بر مبنای عدالت باشد.»

«محمد جلالی» ادامه داد: «نه تنها در مورد دامپزشکی، بلکه در مورد زراعت، جنگل، مرتع، ترویج، دامپروری و تولیدات دامی نیز باید به همین شکل رفتار کنند. به اعتقاد بنده وزارت جهاد کشاورزی می‌بایست با مجموعه تحت فرمان خود، متعادل و متناسب با حوزه وظایف هر بخش برخورد کند.»

وی با تاکید بر اینکه وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی از مجلس رای اعتماد خواهد گرفت، گفت: «ایشان فردی مجرب است که در حوزه‌های مختلف کشاورزی و همچنین در تقسیمات مختلف کشوری شامل شهرستان، بخش و روستاها کار کرده است. کمیسیون کشاورزی نیز قصد دارد که به او کمک کند و ان‌شاالله با رای بالا وزیر خواهند شد.»

نماینده محلات در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: «وزیر پیشنهادی کشاورزی فردی باسابقه و دارای تجربه فعالیت در حوزه کشاورزی است که می‌تواند عملکرد موفقیتی در وزارت کشاورزی داشته باشد. در صورت استفاده مناسب و متناسب با توان مناطق مختلف و به کارگیری روش‌های نوین دانش‌بنیان و توجه به بخش‌های مختلف کشاورزی، می‌توان علاوه بر تولید محصولات کشاورزی، بخشی از محصولات را با کسب ارزش افزوده و ارزآوری صادر کرد که آورده مناسبی برای اقتصاد دارد.»

وی بیان کرد: «آقای نوری سابقه و تجربه فعالیت در محیط روستایی و بخش کشاورزی دارد و می‌تواند با هماهنگی و کمک همه زیربخش‌های مختلف کشاورزی عملکرد موفقیتی از خود به جای بگذارد.»

این نماینده مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم استفاده مناسب از ظرفیت حوزه کشاورزی اظهار کرد: «باید با استفاده از اسناد بالادستی به سمت تولید محصولات کشاورزی و غذایی سالم رفت که این موضوع در برنامه‌های وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی آمده است.»

جلالی توجه عادلانه به همه مناطق، استفاده از ظرفیت‌های اقلیم‌های مختلف، تولیدات گیاهی و زراعی، بیابان‌زدایی، توجه به صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی، بیمه محصولات کشاورزی، حمایت از توسعه سرمایه‌ گذاری و اصلاح فرآیندها را از جمله مواردی خواند که به تعالی و رشد حوزه کشاورزی کمک می‌کند.

وی به اهمیت سرزمین ایران به عنوان بستری مناسب برای تولیدات کشاورزی از هزاران سال قبل اشاره کرد و تأکید کرد که با توجه به اقلیم‌های مختلف و امکانات اکولوژیک، ایران همواره قابلیت تولید محصولات کشاورزی در مقیاس خرد و کلان را داشته است.

جلالی با اشاره به سابقه دکتر نوری قزلجه در بخش روستایی، از توانمندی وی برای سکانداری وزارت جهاد کشاورزی با همکاری نماینده محترم ولی‌فقیه در این وزارتخانه سخن گفت.

وی خاطرنشان کرد: توجه عادلانه به مناطق مختلف کشور، استفاده مناسب از منابع پایه هر اقلیم و حمایت از بخش‌های مختلف کشاورزی از جمله آبخیزداری، بیابان‌زدایی، تولیدات دامی و صادرات محصولات کشاورزی، از جمله برنامه‌های مهم وزیر پیشنهادی است.

وی همچنین به اهمیت اصلاح فرآیندها، روان‌سازی روش‌های اداری و هماهنگی با بخش‌های مختلف برای رشد و تعالی حوزه کشاورزی اشاره کرد.

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۱
1
2
آقای نماینده محترم مجلس.
وزیری که دامپزشکی نمی داند، چگونه در حوزه دامپزشکی کار کند؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۱
0
3
وزیر باید حداقل ۳۰_۴۰ درصد قیمت گوشت رو بیاره پایین و قیمت مرغ و تخم مرغ رو کنترل کنه
نظر شما
ادامه