کد خبر: ۷۹۸۱۰
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر: کشتارگاه سنتی ۳۰ ساله چالوس به دلیل غیربهداشتی بودن مکان ذبح دام‌ها براساس مصوبه کارگروه سلامت و امنیت غذایی این شهرستان به گفته «دکتر حمزه آقاپور کاظمی» مدیرکل دامپزشکی استان مازندران با دستور مراجع قضایی امروز پنجشنبه تخریب شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، این کشتارگاه در سال های نه چندان دور طبق مصوبه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان به خاطر معضلاتی نظیر رعایت نکردن موازین بهداشتی از جمله سرریز فاضلاب و خونابه آن به داخل رودخانه حفاظت شده چالوس، کوتاهی در شست و شوی لاشه ها و مکان ذبح دام، ورود افراد متفرقه به داخل کشتارگاه، نداشتن چاه جاذب و پیش سرد کن، حمل گوشت با خودروهای شخصی و نبود سردخانه و در نهایت ضعف مدیریت باید تعطیل می شد.

تداوم معضلات بهداشتی و زیست محیطی این کشتارگاه به جایی رسیده بود که دستگاه قضایی پای کار آمد و بر اساس حکم صادره دادستان وقت این کشتارگاه در مهر ماه سال ۹۶ پلمب و از ادامه فعالیت آن جلوگیری شد، اما پس از تجمع و اصرار قصابان پس از مدت کوتاهی دوباره بازگشایی شد اما امروز به صورت رسمی تخریب شد.

این کشتارگاه در جوار رودخانه حفاظت شده چالوس منتهی به دریای خزر قرار دارد و برابر آمار هر روز به طور میانگین حدود ۹۰ راس دام سنگین و ۲۰۰ راس دام سبک در آن کشتار و لاشه ها بین یکصد واحد قصابی برای عرضه به مشتریان توزیع می شد.

اعضای کارگروه سلامت و امنیت غذایی چالوس اخیرا در نشستی با موضوع پسماند در فرمانداری چالوس ضمن ابراز نگرانی از وضعیت بحرانی کشتارگاه، خواستار تعطیلی آن پس از چاره جویی برای در نظر گرفتن راهکار جایگزین شده بودند.

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
همكار دامپزشك
|
Germany
|
۱۳:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۲
8
0
............. اين خبر مهم دستاورد شهردار متعهد و قاطع شهر بوده و لاغير! .................
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۳
عزیز دل برادر ،توکه مجبور تیتر بزنی ، این بیست ویکمین کشتارگاه سنتی دام شهرداری های استان مازندران بود که تعطیل شد تاپایان کار4 غیرمجاز میمونده که به یاری خدا تعطیل خواهد شد حالا شهردار هم کمک کند یک گام مثبت هستش، هرکس برای بهداشت مردم یک قدم بردارد باید او را تشویق کرد. التماس دعا
نظر شما
ادامه