کد خبر: ۷۹۸۴۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اهواز:
«محمود ثابت‌قدم» افزود: این دارو وارداتی و غیرمجاز است و تنها از طریق مبادی دولتی وارد می‌شود و به صورت سهمیه‌ای در اختیار دامپزشکی و بیمارستان‌ها قرار می‌گیرد ...

حکیم مهر: مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اهواز با بیان اینکه جمعیت سگ‌های بلاصاحب در سطح شهر بسیار زیاد شده است، گفت: در پی نبود داروی بیهوشی، آمار زنده‌گیری سگ‌های بلاصاحب در اهواز بسیار کاهش یافته است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «محمود ثابت‌قدم» با اشاره به وضعیت جمعیت سگ‌های بلاصاحب در اهواز اظهار کرد: از اواخر سال گذشته با کمبود داروی بیهوشی مواجه شدیم و همچنان با نبود این دارو که برای زنده‌گیری سگ‌های بلاصاحب استفاده می‌کردیم، مواجه هستیم. این دارو وارداتی و غیرمجاز است و تنها از طریق مبادی دولتی وارد می‌شود و به صورت سهمیه‌ای در اختیار دامپزشکی و بیمارستان‌ها قرار می‌گیرد.

وی افزود: با وزارت کشور نامه‌نگاری کرده‌ایم و درخواست داشته‌ایم سهمیه دارویی برای شهرداری‌ها در نظر بگیرند اما متاسفانه سهمیه‌ای در نظر گرفته نشده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اهواز با بیان اینکه در پی نبود داروی بیهوشی، آمار زنده‌گیری سگ‌های بلاصاحب در اهواز بسیار کاهش یافته است، گفت: در حال حاضر زنده‌گیری متوقف نشده و به روش‌های دیگر در حال انجام است اما سرعت آن بسیار کمتر شده است.

ثابت‌قدم با بیان اینکه جمعیت سگ‌های بلاصاحب بسیار زیاد شده است، تصریح کرد: با این شرایط، آینده خوبی از نظر جمعیت سگ‌های بلاصاحب قابل تصور نیست زیرا احتمالا تعداد زاد و ولد این سگ‌ها از میزان زنده‌گیری بیشتر است.

وی عنوان کرد: از سوی دیگر از اول مهرماه آغاز سال تحصیلی و رفت و آمد دانش‌آموزان را در شهر داریم و برای سلامت آن‌ها، شرایط اصلا خوب نیست.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اهواز گفت: از سوی دیگر حمایت خارج از عرف برخی از حامیان سگ‌های بلاصاحب و غذا دادن به آن‌ها موجب شده است تعداد سگ‌های بلاصاحب بیشتر شود. در هر نقطه‌ای جمعیت زیاد سگ‌های بلاصاحب مشاهده می‌شود قطعا افرادی غذارسانی به این حیوانات را انجام می‌دهند و اگر غذارسانی انجام نشود، چنین صحنه‌ای مشاهده نمی‌شود.

وی عنوان کرد: یکی از دلایل حضور سگ‌ها در شهرها وجود غذا است؛ این سگ‌ها یا از طریق زباله‌ها غذای خود را تامین می‌کنند یا مردم به آن‌ها غذارسانی می‌کنند. حامیان باید متوجه شوند اگر قرار است غذارسانی انجام دهند باید بیرون از شهر این کار را انجام دهند نه در خیابان‌ها و معابر شهری.

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۸
2
1
ایشان احتمالا اطلاع ندارند که داروی بیهوشی به این منظور با همکاری اداره دامپزشکی استان آذربایجان شرقی در کارخانه داروسازی و سرم سازی شهید قاضی تبریز تولید میشود و شهرداری های تعدادی از شهرهای کشور سفارشات تولید دارند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۳
دوست عزیز، احتمالا شما نیز اطلاع ندارید که داروسازی شهید قاضی اخیرا تنها اقدام له پیش تولید داروی ارامبخش کرده است و هیچگونه داروی بیهوشی تولید نکرده است. اگر از فارماکولوژی اندک اطلاعی داشته باشید، میدانید که داروهای آرامبخش با داروهای بیهوشی کاملا فرق دارند و نمیتوانند جایگزین انها شوند
نظر شما
ادامه