کد خبر: ۷۹۸۵۸
تعداد نظرات: ۴ نظر

حکیم مهر: مدیر کل دامپزشکی استان مازندران گفت: واژگونی تریلی حمل مواد شیمیایی عامل تلف شدن ۲۵۰ تن ماهی در پنج مزارع پرورش ماهی سردابی منطقه آب اسک واقع در رودخانه هراز آمل شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر حمزه آقاپور کاظمی» با توضیح این که به دنبال واژگونی یک دستگاه تریلی حمل مواد شیمیایی (آب ژاول) در محور هراز محدوده آب اسک شهرستان آمل که عصر روز سه شنبه ۶ شهریور رخ داد، افزود: سرریز شدن محتویات آن به داخل رودخانه و نفوذ آن به آب استخرهای پرورش ماهی سردابی، ماهیان این واحدها دچار مسمومیت با مواد شیمیایی شده است و تا ۱۰۰ درصد ماهیان این واحدها تلف شده اند.

وی ادامه داد: برای حفظ سلامت شهروندان محترم و پیشگیری از رخداد معضلات بهداشتی در سایر واحدهای آبزی پروری محور هراز، با تشکیل اکیپ ها مدیرت بحران و با حضور بموقع و شب هنگام رئیس و کارشناسان اداره دامپزشکی آمل در محل حادثه، صورت جلسات لازم تنظیم و توصیه های بهداشتی جهت معدوم سازی تلفات و خودداری از خروج هرگونه تلفات از مزارع فوق الذکر به متصدیان مزارع ابلاغ شد.

وی در خصوص میزان تلفات احتمالی اظهار داشت: طبق برآورد اولیه حدود ۲۵۰ تن ماهی در پنج مزرعه محدوده حادثه تلف شده اند که طی آن با استقرار اکیپ های دامپزشکی در محل واحدهای خسارت دیده نظارت ها بر روند دفن بهداشتی لاشه ها با اخذ دستور از مقام قضایی وفق ضوابط بهداشتی قرنطینه ای سازمان دامپزشکی کشور در حال انجام است.‌

 

انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
0
2
تصادفا چه تصادفی رخ داده!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۸
0
0
با سلام واحترام، آیا صرفا توصیه های بهداشتی برای معدوم سازی کفایت می کند؟ مطمئنا خسارت زیادی به پرورش دهندگان وارد شده و معمولا جبران خسارت هم به طور کامل صورت نمی گیرد ( یا بسیار زمان بر است ) و در این موارد افراد به سمت فروش ماهیان مرده می روند، لذا بایستی معدوم سازی در حضور ناظرین بهداشتی با رعایت شرایط لازم صورت پذیرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۸
0
4
خیلی تاسف باره. یک بی احتیاطی و بی مبالاتی چه خسارت هنگفتی بایجاد کرده.
متاسفانه برای حمل مواد سمی باید پروتکل های فنی و بهداشتی به طور دقیق رعایت بشه. از طرفی گویا تردد تریلی از محور هراز در آن ساعات کلا ممنوع بوده. قصور برخی دستگاهها نظیر پلیس راهور فاجعه آفریده. ای کاش در چنین حوادثی جوانب به دقت بررسی بشه تا از تکرار آن جلوگیری بشه.
امل..هراز..مظلوم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۳
0
0
میدونم گوش شنوا نیست..چون کار از ریشه خرابه..کسی نمیگه به سر رودخونه هراز چی اومده...نه صدای محیط زیست شنیده شده نه صدای شیلات...باغچه های پرورش ماهی خسارت میگیرند...اما رودخونه چطور دوباره باید احیاء بشه....با این سمی که وارد این رود شده همه آبزیان نابود شدن...آقایون شیلات و محیط زیست اگر واقعا دلسوز هستید دوباره هرازو زنده کنید.
نظر شما
ادامه