کد خبر: ۷۹۹۰۱
تعداد نظرات: ۱۸ نظر
رئیس نظام دامپزشکی استان ایلام در گفت‌وگو با حکیم مهر:
«دکتر یونس خلفی» افزود: متاسفانه کارفرماها رقم حقوق را متناسب با قرارداد امضا می کنند اما پولی را که پرداخت می کنند، واقعا در شأن و شخصیت یک دکتر دامپزشک نیست ...

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: به گفته رئیس نظام دامپزشکی استان ایلام، کارفرمایان بعد از عقد قرارداد به اداره دامپزشکی می روند و اعلام می کنند که توانایی پرداخت حقوق مسئولین فنی را ندارند. از نظر او، یک کارخانه یا واحد تولیدی که نتواند حقوق یک دکتر دامپزشک را پرداخت کند، همان بهتر که تعطیل شود. اگر برای آنها به صرفه نیست و نمی توانند حقوق پرداخت کنند، پس چطور می توانند تولید انجام دهند؟

«دکتر یونس خلفی» در گفتوگو با حکیم مهر تصریح می کند: «در حال حاضر بار اصلی نظارت های بخش تولیدی و بهداشت جامعه زیر نظر نظام دامپزشکی است و ما انتظار داریم که حوزه اختیار نظام دامپزشکی را افزایش دهند و تا نظام استان ها بتوانند با اقتدار کار کنند و یک حاشیه امنیت داشته باشند.»

حکیم مهر: آقای دکتر، مهمترین مشکلات حال حاضر بخش خصوصی دامپزشکی در استان ایلام چیست؟

با کمبود شدید داروهای دامی روبرو هستیم و متاسفانه بحث تامین دارو برای داروخانه ها، مهمترین معضل استان ماست. با توجه به اینکه در فصل بیماری های تیلریوز و انگل های خونی به سر می بریم، داروخانه ها با کمبود بعضی از اقلام دارویی مثل بوتالکس، پن استرپ و... مواجه شدند و این نوسان قیمت داروها، ضربه سنگینی به داروخانه ها می زند.

بحث بعدی مشکلات کلینیسین هاست. از آنجا که در استان استقبال بیشتری از داروخانه می شود، تعداد کلینیک ها خیلی کم شده است و نیاز است که حتما فکری برای فارغ التحصیلان جدید کنیم تا به نوعی به سمت و سوی راه اندازی کلینیک سوق داده شوند.

در بحث قراردادهای مسئولین فنی، تلاش زیادی کردیم تا حقوق مسئولین فنی مطابق اشل تعریف شده در نظام سبز سلامت پرداخت شود که در این زمینه اتفاقات خوبی افتاده و موفق شدیم که رقم قراردادها را کمی افزایش دهیم. اما باز هم لازم است که مسئولین فنی، بیشتر به حق و حقوق خود برسند و طبق اشل حقوقی دریافتی داشته باشند. متاسفانه کارفرماها رقم حقوق را متناسب با قرارداد امضا می کنند اما پولی را که پرداخت می کنند، واقعا در شأن و شخصیت یک دکتر دامپزشک نیست و تلاش ما این است که این مشکل را حل کنیم.

حکیم مهر: با چه راهکاری می توان این مشکل را حل کرد؟

راهکار در هماهنگی میان نظام دامپزشکی و سازمان دامپزشکی است. اگر آنها بتوانند با هم هماهنگ باشند و سازمان دامپزشکی نیز از صندوق نظام سبز سلامت حمایت کند، اتفاق خوبی رقم می خورد و کارفرما مجاب می شود که حقوق را طبق اشل پرداخت کند.

متاسفانه در حال حاضر کارفرمایان بعد از عقد قرارداد به اداره دامپزشکی می روند و اعلام می کنند که توانایی پرداخت حقوق مسئولین فنی را ندارند. به نظر من یک کارخانه یا واحد تولیدی که نتواند حقوق یک دکتر دامپزشک را پرداخت کند، همان بهتر که تعطیل شود. اگر برای آنها به صرفه نیست و نمی توانند حقوق پرداخت کنند، پس چطور می توانند تولید انجام دهند؟ البته که باید از تولیدکننده هم حمایت شود اما از آن طرف شأن و شخصیت دامپزشک هم نباید زیر سوال برود. ما از مدیر کل استان خواهش می کنیم که این تعامل و همکاری را با ما داشته باشد، هر چند که تا الان  هم بوده است اما آن را بیشتر کند که ما هم بتوانیم روی کارفرما فشار بیاوریم و حقوق مسئول فنی را طبق قرارداد دریافت کنیم.

حکیم مهر: انتظار شما به عنوان رئیس نظام استان از وزیر جدید جهاد کشاورزی چیست؟

بنده اولا انتخاب ایشان را تبریک می گویم و برایشان آرزوی موفقیت دارم. جامعه دامپزشکی و نظام دامپزشکی قبل از رای اعتماد، تمام حمایت خود را از دکتر نوری اعلام کردند و خدا را شاکریم که بعد از مدت ها وزیری متخصص روی کار آمده است. ما بسیار امیدوار و خوش بین هستیم که ایشان بتوانند اختیارات سازمان نظام دامپزشکی را بیشتر کنند. کمااینکه در حال حاضر بار اصلی نظارت های بخش تولیدی و بهداشت جامعه زیر نظر نظام دامپزشکی است و ما انتظار داریم که حوزه اختیار نظام دامپزشکی را افزایش دهند و تا نظام استان ها بتوانند با اقتدار کار کنند و یک حاشیه امنیت داشته باشند. اگر ایشان بتوانند در این مسائل به ما کمک کنند، بسیار خرسند و ممنون می شویم.

حکیم مهر: چند ماهی از تشکیل شورای جدید نظام دامپزشکی استان می گذرد. مهمترین اقدامات شما در این مدت چه بوده است؟

طبق مصوبه شورای نظام دامپزشکی استان، قرار شد که اعضای شورا در طول هفته یک جلسه نشست برگزار کرده و کار کنند. در همین راستا رئیس و کارمندان شورای نظام دامپزشکی استان هر روز و به صورت مستمر برای رسیدگی به کار ارباب رجوع در محل نظام حضور دارند. سایر اعضای شورا نیز به نسبت توافقی که با هم دارند، در طول هفته هر کدام به صورت ثابت حضور دارند که پاسخ گوی دوستان باشند.

 از لحاظ کاری، پیگیر بخش حقوقی نظام دامپزشکی هستیم تا با هماهنگی سازمان دامپزشکی این امکان را برای دوستان فراهم کنیم تا بتوانند از طریق قراردادی که با برخی وکلا بستیم، امور حقوقی شخصی خود را انجام دهند. بحث حقوقی نظام دامپزشکی را خودمان از طریق سازمان انجام می دهیم. همچنین در نظر داریم با بخش هایی از استانداری و شهرداری هماهنگ کنیم تا امکانات رفاهی برای اعضای نظام استان تامین کنیم.

حکیم مهر: به عنوان حرف آخر...

باز هم خدمت وزیر محترم جهاد کشاورزی تبریک عرض می کنم و اینکه دامپزشکان از ایشان انتظار دارند که حمایت لازم را از جامعه دامپزشکی انجام دهند. با توجه به اینکه دامپزشکان حلقه اول تامین سلامت را برعهده دارند، ان شالله که ایشان هم نگاه ویژه ای به ما داشته باشند. همچنین از دکتر زارعی رئیس نظام دامپزشکی به خاطر پیگیری ها و حمایت هایی که از روسای نظام استان ها دارند تشکر می کنم. این حمایت ها باعث می شود که آنها بتوانند با صلابت و محکم کار خود را دنبال کنند.

حکیم مهر: ممنون از فرصتی که در  اختیار ما قرار دادید.

 

انتشار یافته: ۱۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۰:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۴
4
15
احسنت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۴
1
12
آفرین دکتر خلفی آفرین
اقتصاد رانتی مانع از شکل گیری سرمایه گذاری توانمند در کشور شده. خیلی از این مجوزها با رانت به افراد معلوم الحال داده میشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۴
21
6
عجیب است ! اینکه درش را ببندند !!!! را شما میگویی . حاکمیت پایش بیفتد بدون دکتر دامپزشک درش را باز میکند و احتیاجی به دکتر هم ندارد . مگر شما تعیین تکلیف میکنید که درش بسته شود یا نه ؟
پاسخ ها
اگاه وضربه خورده از کارفرما
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۵
تولید کننده نباید منت سرمایه اش را سر مصرف کننده ویا ندادن حقوق مسوول بهداشتی به رخ بکشد تولید یک الزاماتی دارد که باید رعایت شود وبه هر قیمتی وبه هر خواسته ای که تولید کننده توقع دارد نباید مواد غذایی خصوصا فراورده های خام دامی بدون پایش بهداشتی وارد بازار مصرف گردد کشتارگاه وکارگاه های مواد غذایی صنعت پرسودوپر تقلبی هستند ونظارت بهداشتی جزِِو لاینفک تولید است که هزینه ان باید پرداخت شود
ناشناس
| France |
۱۴:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
مهم این است که یک دکتر دامپزشک حقوقی بگیرد وگرنه تنها به نام مسوول فنی است و در حقیقت اکثرا اوقات حضور ندارد و دنبال کار و یا درمان در نقطه ایی دیگر است ضمن اینکه حقوقش را هم تولید کننده میده و بیشتر حرف او را می پذیرد و اینکه بدون وجود مسوول فنی فراورده های خام دامی بدون پایش بهداشتی وارد بازار مصرف گردد هم تنها در حد یک شعار است
ناشناس
| United States of America |
۲۱:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۸
دامپزشک یک عنصر overqualified هستش که به نظرم برای این مجموعه ها لزومی بکار گیری آنها نیست، این مورد بهتر است دست کاردان و کارشناس باشد و دکتر ما بهتره در جاهای دیگر صنعت فعالیت داشته باشد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۴
9
6
حقوق دکتر دامپزشک مهم هست، ولی اگر خودت را یک تولید کننده فرض کنی، مسلما این ادبیات مناسبی برای یک تولید کننده نیست. تولید کنندگان قشر با غیرت مملکت ما هستند، که با این شرایط اقتصادی همچنان بر استمرار تولید اصرار می ورزند. تولید کننده باید توجیه شود که چه خدماتی می گیرد و با احساس نیاز به سراغ دکتر دامپزشک بیاید نه به زور قانون. اگر دولت می خواهد تولیدات تولید کننده را کنترل کند خودش هزینه ناظرین را بدهد نه این که تولید کننده فردی را استخدام کند که ممکن است با او تضاد منافع پیدا کند!!
پاسخ ها
ناشناس
| Sweden |
۱۱:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
دوست عزیز من خودم تولید کننده بودم. دیدم توانشو ندارم پول کارگر بدم و یجوری بهم فشار میومد تعطیلش کردم. وقتی دیدم دولت و ملت براشون واردات گوشت به صرفه تره منم رفتم دنبال یه کار دیگه.
اکثر تولید کنندگان ما و حکومت فکر میکنند با تحریم میشه پیشرفت کرد و درهای کشور رو به روی دنبا بسته اند چون کاسب تحریم هستند.
اکثر تولید کنندگان فقط هوش مالی دارند سواد کافی و شعور کافی که به سود کل جامعه باشه ندارن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۵
2
13
دمت گرم،وقتی واحد تولیدی مواد غذایی توان پرداخت حقوق مسؤل فنی بهداشتی ندارد و نمیتواند سیستم بهداشتی مستقر کند،بهتر است مجوز بهداشتی هم نداشته باشد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۵
0
4
میتواند اگر اداره کل دامپزشکی بگذارد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۵
6
3
شما بعنوان بخش خصوصی بایستی دقیق تر صحبت کنید. تولید کننده بدون حمایت و بهره‌گیری از تسهیلات متناسب بانکی، با قطعی مکرر برق، افزایش هزینه های تولید شامل افزایش هزینه مواد اولیه و خدمات و همچنین افزایش هزینه های اجاره چگونه تولید کند؟ شما ب ای این راه حل بده ، تولید کننده خودش میداند که هزینه دکتر دامپزشک را چگونه تامین کند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۵
0
7
البته بنده سالیان درازی است با این مسله آشنا هستم اولا شما بفرمایید بودن یا نبودن دامپزشک چه نقشی در تولید محصول دارد مثل ناظر شرعی درقطعه بندی یا سردخانه است یعنی صرفا حضورش برکت می دهد یا واقعا تاثیر دارد ثانیا مسول فنی آیا اگر احیانا سواد لازم را داشته باشد می تواند جلو تخلف را بگیرد سرماه بدون مواجبی اخراج شود ما که روال رادیده آیم مبلغ ناچیزی می دهند ومهر دامپزشک را روی محصول می زنند واو هم سالی یکبار حضور ندارد درحقیقت مدرک را فروخته است ودنبال کار دیگری رفته لذا اقایان مسول سازمان دامپزشکی ونظام دامپزشکی بدانید واگاه باشید که نظارت بهداشتی برتولید محصول یک وظیفه حاکمیتی است ونمی توان واگذار کرد لذا اگر مسول فنی واحد وظیفه حاکمیتی انجام می دهد باید حساب وکتاب اش از کارفرما جدا باشد ولا غیر
ناشناس
|
Germany
|
۲۲:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۵
2
9
والا حرف حق جواب ندارد
تولیدکننده ای که حقوق مسوئل فنی رو نداره بده همون بهتر که درشو تخته کنن
باریکلا مردحق
درووووود
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۰۸:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
3
0
جدیت خوبی است اما استدلال قوی و خوبی نیست.
بنده معتقدم که اگه نظارت و خدمات دامپزشکی در واحد تولیدی به اندازه حقوقش فقط برای تولید کننده‌ موثر نباشد ( جلوگیری از ضرر و زیان ناشی نحوه نگهداری و تولید ، حمل و عرضه) باید مدرکش را ‌دور انداخت. که البته هست و این تولید کننده را قانع می کند.
محمد رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۷
1
6
حرف حق همیشه تلخه،کسی که نمیتونه حقوق مسئول فنی و کارگر رو بده باید اون وام های سنگینی که گرفته و نهاده ای که با ارز دولتی گرفته پس بده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۹
منم همینو میگم بعضیا اینجا شدن وکیل مدافع تولییدکننده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۹
0
3
از ماست که بر ماست
تا یک نفر میاد سفت و سخت ازمون حمایت کنه خودمون مدعی ش میشیم تولید کننده براش نصرفه قطعا واحدو واگذار میکنه اگرم براش بصرفه که میصرفه میخاد با کمترین هزینه ها بیشترین سود خودش رو ببره اینجاست که دکتر دامپزشکی که ۶ سال از بهترین سال های عمرشو و قبلش کنکور رو به سختی گذرانده باید به کمترین حقوق راضی بشه
شما پول خوب بمن بدین مرد نیستم اگه کل روز رو حضور فعال نداشته باشم سوادم به اندازه ی کافی دارم
تخلف رو هم تایید نمیکنم اگر بدونم حمایت میشم جلو تخلفشونم می ایستم
تولیدکننده به اندازه ی کافی زبون داره از وام های کلان گرفته تادلالی و رانت و.....شما از صنف خودت حمایت کن لطفا دوست عزیز
ناشناس
|
Germany
|
۱۴:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۱
0
0
احسنت دکترخلفی عزیز احسنت
نظر شما
ادامه