کد خبر: ۷۹۹۲۱

حکیم مهر: نظارت بر مراکز آزمایشگاهی دامپزشکی در کردستان تشدید شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کردستان، در راستای ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی و حفظ سلامت دام و طیور، اداره کل دامپزشکی استان کردستان بر فعالیت مراکز آزمایشگاهی نظارت مستمر و دقیقی دارد.

«مهندس کیومرث صمدی»، مسئول آزمایشگاه‌ه اداره کل دامپزشکی کردستان، در گفتگویی اظهار کرد: در تاریخ 17 شهریور 1403، فعالیت یک مرکز آزمایشگاهی که به دلیل نواقص فنی به مدت 28 روز محدود شده بود، پس از رفع ایرادات و انجام بازرسی‌های لازم، مجدداً آغاز شد.

صمدی در ادامه افزود: در همین راستا فعالیت‌های آزمایشگاهی و دریافت نمونه در یک مرکز درمانی که فاقد مجوز و شرایط لازم برای انجام آزمایشات بود، متوقف شد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 10 مرکز آزمایشگاهی دامپزشکی در بخش خصوصی استان فعالیت می‌کنند، تأکید کرد: نظارت بر فعالیت این مراکز به صورت مستمر انجام می‌شود و با هرگونه تخلف برخورد قانونی خواهد شد.

مسئول آزمایشگاه‌ اداره کل دامپزشکی استان کردستان، کاهش ارسال نمونه به آزمایشگاه‌ها و افزایش هزینه‌های مواد و کیت‌های تشخیصی را از جمله چالش‌های پیش روی مراکز آزمایشگاهی دانست.

گفتنی است، نظارت بر مراکز آزمایشگاهی دامپزشکی در راستای حفظ سلامت دام و طیور و همچنین اطمینان از کیفیت محصولات دامی انجام می‌شود

 

نظر شما
ادامه