کد خبر: ۷۹۹۳۷
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر: سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان صالح آباد از دامداران خواست از خرید داروهای قاچاق (خارجی) فاقد تأییدیه سازمان دامپزشکی خودداری نموده و به تاریخ تولید و انقضاء داروها توجه نمایند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی، «جمشید واعظ کیا» سرپرست شبکه دامپزشکی صالح آباد، با بیان این موضوع که خرید دارو های دامی فقط از مراکز و داروخانه های مجاز انجام شود و هر دارویی که تأییدیه سازمان دامپزشکی را نداشته باشد قاچاق محسوب می شود، افزود: یکی از نکات مهم برای دامداران توجه به داروهایی است که برای سلامت دام ها و رفع بیماری مورد نظر می باشد تا حیوان پس از مصرف دارو دچار مشکل نشود.

وی، افزود: به تمامی دامداران توصیه می شود انواع داروهای دامپزشکی، واکسن، سموم و مواد ضدعفونی کننده را فقط با تجویز دامپزشکان و از داروخانه ها و مراکز مجاز تهیه کنند.

واعظ کیا، تأکید کرد؛ دامداران در هنگام خرید دارو و سموم مربوط به دام و طیور حتماً به تاریخ تولید، انقضاء و تأییدیه سازمان دامپزشکی دقت نموده تا از سلامت آن اطمینان یابند و از خرید داروهای قاچاق فاقد تأییدیه سازمان دامپزشکی خودداری نمایند، زیرا مصرف داروهای تاریخ مصرف گذشته و قاچاق باعث پاسخ ندادن به درمان و گاهی منجر به بروز عوارض جانبی، شوک و تلفات در حیوانات می شود.

وی، در پایان از دامداران خواست؛ در صورت رویت هر مورد مشکوک، داروهای تاریخ گذشته و دارو های قاچاق که به اسم داروهای خارجی به فروش می رسد به این اداره مراجعه نموده تا بررسی لازم صورت گیرد.

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۰
0
2
چشم ..........
خیلی داخلی ها که تاییدیه دارند نظارت می کنید !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۲
0
0
چقدر هم شما نگران درمان هستین
نظر شما
ادامه