کد خبر: ۷۹۹۶۵
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر: «کامالا هریس» و «دونالد ترامپ» در نخستین مناظره انتخاباتی که به صورت زنده از شبکه خبر ۲ پخش شد، یکدیگر را به نداشتن برنامه اقتصادی متهم کردند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، رقابت برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از چند هفته پیش مسیر تازه ای را پیدا کرد و آن زمانی بود که رئیس جمهور بایدن پس از مناظره آخری که داشت، از گردونه انتخابات کناره گیری کرد. حالا دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین و نامزد حزب جمهوری خواه با رقیب جدیدی یعنی  کامالا هریس، معاون بایدن ونامزد حزب دموکرات روبرو است.

این دو نامزد با حاشیه اندکی از هم رقابت می کنند. آنها در نظرسنجی ها در سطح کشور با فاصله اندکی در موقعیتی تقریبا برابر با هم قرار دارند. در ایالت های سرنوشت ساز از قبیل ایالت پنسلیوانیا هنوز بسیاری تصمیم نگرفته اند. نخستین مناظره آنان برای انتخابات ریاست جمهوری در شبکه «ای بی سی» در شهر فیلادلفیا برگزار شد .

دعوای هریس و ترامپ بر سر مهاجران

در بخش دیگری، رئیس جمهور سابق آمریکا ادامه داد: مهاجرت مخرب که نتیجه سیاست دموکرات‌ها است بدترین خطر برای اقتصاد آمریکا است. مهاجران آفریقایی و آمریکای لاتین فرصت‌های اشتغال را در آمریکا تصرف کرده‌اند.

ترامپ در ادامه سخنانش گفت: مهاجران غیرقانونی در اسپرینگ فیلد اوهایو، حیوانات خانگی مردم آمریکا را می‌دزدند و می‌خورند. او گفت: آن‌ها سگ می‌خورند. آنها حیوانات خانگی مردمی را می‌خورند که آنجا زندگی می‌کنند.

در این هنگام، دیوید می‌یور مجری مناظره گفت که مدیر شهر اسپرینگفیلد گفته است که شواهدی برای این ادعا وجود ندارد. ترامپ پاسخ داد: خوب، من آدم‌هایی را در تلویزیون دیده‌ام که می‌گویند سگ آنها را برده‌اند و برای غذا استفاده کرده‌اند.

ترامپ همچنین گفت: بهترین عملکرد را در زمان کنترل کرونا داشتیم و تجهیزات زیادی تولید کردیم. قیمت‌ها در دولت من افزایش نخواهد یافت. چین با محصولات بی‌تعرفه خود اقتصاد آمریکا را نابود می‌کند.  اقتصاد آمریکا در وضعیت وحشتناکی قرار دارد و میزان تورم به بدترین وضعیت خود در تاریخ آمریکا رسیده است.

هریس در ارتباط با موضوع مهاجرت گفت که او (در قامت دادستان سانفرانسیسکو) تنها کسی است که در این مناظره رسما «قاچاقچیان را به محاکمه کشانده» است.

او ترامپ را متهم کرد که تلاش‌های فراحزبی در کنگره برای مقابله با امنیت در مرز‌ها را با مانع مواجه کرده، چون می‌خواست از این موضوع در سخنرانی‌های انتخاباتی استفاده کند و گفت: می‌دانید چه اتفاقی افتاد؟ دونالد ترامپ تلفن را برداشت و به حامیان خود در کنگره گفت که این لایحه را مسکوت بگذارند. چرا؟ چون او ترجیح می‌دهد موضوع امنیت مرز‌ها را محور تبلیغات خود قراردهد.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Dominican Republic
|
۰۳:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۲
0
0
اصلا ادعا نیست و کاملا واقعیت داره ، همانطور که در مناطقی از تهران که اتباع کره شمالی و چینی سکونت دارند کمتر سگ و گربه ولگرد می بینید
نظر شما
ادامه