کد خبر: ۷۹۹۶۷
تعداد نظرات: ۷ نظر
سرپرست معاونت حقوق عامه دادستانی زاهدان:
«ابوالفضل احمدزاده» افزود: گزارش این شرکت با هماهنگی مسئول فنی به اداره کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان و دامپزشکی زاهدان ارسال شد و اداره کل دامپزشکی استان نمایندگان و بازرسان خود را به این شرکت ارجاع داده و غیرقابل مصرف بودن ۲۴ تن گوشت وارداتی احراز می‌شود ...

حکیم مهر: سرپرست معاونت حقوق عامه دادستانی زاهدان گفت: با گزارش به موقع یکی از شرکت‌های پخش فرآورده‌های گوشتی ۲۴ تن گوشت وارداتی غیر قابل مصرف انسانی در زاهدان احراز و امحا شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «ابوالفضل احمدزاده» روز چهارشنبه اظهار کرد: در راستای صیانت از امنیت غذایی در سیستان و بلوچستان بویژه زاهدان بازدیدهای متعددی از شهرک صنعتی که در آن انبارهای مختلف تعبیه شده انجام گرفته است.

وی با اشاره به یکی از محموله های گوشتی که از مبدا کشور پاکستان به مقصد سیستان و بلوچستان وارد شده است، تصریح کرد: لاشه های گوسفند موجود در این محموله روی هم قرار گرفته و فاسد شده بود.

سرپرست معاونت حقوق عامه دادستانی زاهدان عنوان کرد: یکی از شرکت های معتبر توزیع گوشت و فرآورده های گوشتی به محض رویت این نوع اقدام برای حفظ و صیانت از امنیت غذایی مردم و همچنین صیانت از اعتباری که خودشان در عرف کشور دارند این موضوع را اعلام می‌کنند.

وی با بیان اینکه گزارش این شرکت با هماهنگی مسئول فنی به اداره کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان و دامپزشکی زاهدان ارسال می‌شود خاطرنشان کرد: اداره کل دامپزشکی استان نمایندگان و بازرسان خود را به این شرکت ارجاع می‌دهد که در این بازدید ۲۴ تن گوشت وارداتی غیر قابل مصرف احراز می‌شود.

احمدزاده با اشاره به اینکه قرار بوده بخش اعظم این گوشت‌ها قطعه بندی و وارد بازار شود خاطرنشان کرد: با اعلام این شرکت از توزیع گوشت‌ها جلوگیری شد و برای اطمینان از اینکه این چرخه و فرآیند به نحو قانونی طی شود آزمایش های متعددی صورت گرفته است.

وی گفت: برای احراز قطعی دستگاه قضایی و همچنین دستگاه های متنازع صیانتی از امنیت غذایی مردم آزمایش تشخیص فساد گوشت ابتدا در سیستان و بلوچستان انجام و همچنین به یکی از استان‌های همجوار ارسال شده تا احراز قضایی ما و احراز دامپزشکی کاملا مستند باشد.

سرپرست معاونت حقوق عامه دادستانی زاهدان بیان کرد: پس از وصول نتایج گزارشات؛ گوشت ها و عین لاشه هایی که قطعه بندی می‌شود با توجه به اینکه قابلیت مصرف انسانی ندارد از چرخه مصرف انسانی خارج شده است.

وی اظهار کرد: دستگاه قضایی سیستان و بلوچستان از سال ۱۴۰۰ رویکرد خود را که صیانت از امنیت غذایی مردم است به دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و اداره کل دام پزشکی استان اعلام کرده و بر همین اساس به هیچ عنوان در این قضیه مسامحه ای با متخلفان، متهمان و مجرمان نخواهد داشت.

احمدزاده ضمن هشدار به افرادی که به نحوی این گوشت های وارداتی را قطعه بندی می‌کنند و در این قضیه فعال هستند گفت: قطعا با این افراد برخورد قانونی صورت خواهد گرفت چون با توجه به اینکه مبدا اولیه ورود گوشت به کشور سیستان و بلوچستان است سپس از این منطقه به کل ایران توزیع انجام می‌شود این استان مرزبان و پاسبان صیانت از امنیت غذایی در کل کشور محسوب می‌شود.

 

انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
همکار دولتی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۲
0
3
دست مریزاد به همکاران استان سیستان و بلوچستان.
دکتر قهرمانی دامپزشک بازنشسته
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۲
0
5
در فروشگاه‌های زنجیره ای گوشت گوساله منجمد در بسته های چند کیلویی برای مصرف خانوارها بفروش می‌رسد که این بسته ها فقط برای رستورانها مناسب است چون در خانوارها هیچ موقع بیشتر از حداکثر یک کیلو گوشت در یک وعده مصرف نمیشود و اگر گوشت منجمد را در منزل بگذارند تا از حالت انجماد خارج و تکه تکه کنند و دوباره در فریزر قرار دهند کیفیت گوشت قدری از کیفیت کاه بالاتر میشود برای رفع این مشکل سازمان دامپزشکی و سازمان غذا وزارت بهداری می‌توانند یکی از این دو کار را انجام دهند یا به هر خانوار یک دستگاه اره برقی اشانتیون بدهند که غیر ممکن است و یا در مبدا یعنی کشتارگاه کشور صادر کننده گوشت در قطعات نیم تا یک کیلویی برای مصرف خانوار و بیشتر از آن برای مصرف رستورانها بسته بندی شود و یا اساسا به مردم اعلام کنند این گوشتهای منجمد مناسب مصرف خانوار نیست مگر در عروسی و عزا تمام .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۲
0
3
درود و خدا قوت به همکاران محترم و زحمتکش و مردمان مهمانواز استان سیستان و بلوچستان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۳
0
3
اواخر سال۱۳۹۹ و ابتدای سال۱۴۰۰ که جهت بحران مرغ در وزارت جهاد قرارگاه مرغ راه اندازی کرده بودند وهرشب نمایندگانی. از دادستانی؛ تعزیرات؛ جهاد؛ اطلاعات؛ دامپزشکی و...جهت نظم دهی به توزیع گوشت مرغ وطبق بخشنامه وزیر جهاد عدم خروج گوشت مرغ از مبدا استانی به خارج از استان وتوزیع بر اساس قیمت مصوب در کشتارگاه ها حضور پیدا می کردند کشتارگاه طیور متعلق به یکی از زیر مجموعه های جهاد کشاورزی استان فارس با دور زدن همه نمایندگان اعزامی ونادیده گرفتن تمامی دستورالعمل های بهداشتی و ارایه آمار ؛ارسال گوشت مرغ به خارج استان انجام می داد و در نازلترین سطح بهداشتی اقدام به استحصال گوشت می نمود که گزارش آن توسط مسوول فنی بهداشتی به اداره کل دامپزشکی استان ارسال ولی به جای برخورد با تخلفات کشتارگاه موجب اخراج مسوول فنی بهداشتی وپایمال شدن حقوق وکرامت انسانی ایشان گردید.ودر استان کل مجموعه های مرتبط از تخلفات و...کشتارگاه حمایت نمودند. این قصه سر دراز دارد و.....
ناشناس
|
United States of America
|
۱۴:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۳
0
1
امیدوارم دادستانی به تخلف فاحش همین مجموعه ورود کنه که قانون زیر پا گذاشته اجازه حمل فرآورده‌های خام دامی داخل استانی بدون مجوز و نظارت رو میده...
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۱:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
1
0
اینهم از ناظر ونطارت مطلع باشیم که نظارت درمبدآ بسیار مهم میباشد درنظارت باید متخصص کشتارگاه باحداقل 5 سال سابقه کار ومدیریت درکشتارگاه اعزام شود مشگل بوجود آمده درمحموله فوق درمبدآ وعدم آگاهی ناظر تولید بوده دربسیاری از موارد شرکت های تولید کننده درصورت عدم اعزام ناظر باتوجه به قرارداد والزامات دامپزشکی احساس مسئولیت کرده ومحموله های بهداشتی وکیفی مناسب تر تولید می‌نمایند وحضور ناظر را مسکنی برای تولید وبا خیال راحت وعدم آگاهی ناظر تخلفات خود را عملی می‌نمایند با سرمایه مملکت وشرکت های وارد کننده بازی نکنید تحت عنوان کیفیت وبهداشت موفق باشید
ذوالفقاری سیستان و بلوچستان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۵
0
0
با سلام
ضمن تشکر از همکاران دامپزشکی استان
باید حق و انصاف از حمایت های موثر و همکارای های همه جانبه جناب آقای دکتر احمدزاده تقدیر و تشکر کرد
نظر شما
ادامه