کد خبر: ۷۹۹۹۱

حکیم مهر: رییس اداره دامپزشکی شهرستان حاجی‌آباد از تلف شدن 140 راس دام سبک (بز و گوسفند) بر اثر استفاده از پساب آلوده به کود اوره در مزارع کشاورزی یکی از روستاهای توابع شهرستان حاجی آباد خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره دامپزشکی شهرستان حاجی آباد، «مرتضی جعفری» در این رابطه افزود: اکیپ دامپزشکی شهرستان پس از اطلاع به محل اعزام شد و با بررسی تلفات، علائم بالینی و شواهد موجود علت تلفات را مسمومیت تشخیص و اعلام داشت به منظور رعایت ضوابط بهداشتی تحت نظارت کارشناسان اداره دامپزشکی شهرستان لاشه دام های تلف شده جمع آوری و  برابر با دستورالعمل های بهداشتی سازمان دامپزشکی کشور دفن بهداشتی گردید.

جعفری بیان داشت: دام ها پس از مصرف پساب آلوده به کود اوره، علائمی ازجمله لرزش عضلانی، تشنج، خروج آب و کف از دهان و بینی و زمین گیری را از خود بروز می دهند و در نهایت تلف می شوند؛ گوشت دام های مسموم نیز قابلیت مصرف انسانی ندارد و باید معدوم شود.

جعفری در پایان تصریح کرد: برای پیشگیری از بروز مسمومیت دام، دامداران می بایست ضمن بیمه نمودن احشام ، مدیریت صحیح تغذیه دام ، از آلوده نبودن منابع آبی و خوراک دام‌ها به کود‌های شیمیایی و سایر سموم در مزارع کشاورزی اطمینان حاصل کرده تا از بروز چنین حوادث تلخی با خسارت مالی شدید جلوگیری شود.

 

 

نظر شما
ادامه