کد خبر: ۸۰۰۰۸
تعداد نظرات: ۴ نظر

حکیم مهر: کارشناس واحد بهداشت و مدیریت بیماری های دامی شبکه دامپزشکی شهرستان اصفهان، طبق برنامه ریزی قبلی و در راستای انجام عملیات تست سل، به یکی از گاوداری های صنعتی شهرستان مراجعه نمود که متاسفانه حین انجام ماموریت، به دلیل رفتار غیر قابل پیش بینی گاو، از ناحیه دست دچار آسیب شد و از ادامه کار باز ماند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان اصفهان، «دکتر سیداکبرحسینی» رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان اصفهان ضمن آرزوی سلامتی برای همکار این شبکه گفت: تهدید انتقال بیماری های مشترک از دام به انسان و آسیب های فیزیکی و روحی ناشی از حمله ی حیوانات، همواره سلامت نیروهای فعال در بخش های مختلف دامپزشکی را تهدید می نماید و با وجود رعایت همه جوانب ایمنی، متاسفانه هر ساله تعداد زیادی از همکاران ما دچار آسیب می شوند. اما این امر باعث نمی شود که پرسنل دامپزشکی، وظیفه ی خود را در تامین و تضمین سلامت و بهداشت عمومی جامعه، کاهش و درمان آلام حیوانات و مبارزه با بیماری های مشترک بین انسان و حیوان، فراموش کنند.

 

 

انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
خ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۷
0
0
اسم همکاد؟؟؟
یک دامپزشک خوش خیال
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۸
1
0
خب، قبل از هر چیز، آرزوی سلامتی و طول عمر دارم برای همکار شجاع‌مان که دستش قربانی رفتار غیرقابل پیش‌بینی یک گاو شد.
واقعاً گاوها این روزها از کنترل خارج شده‌اند! به نظر می‌رسد که ما در ایران با یک مشکل جدید مواجه هستیم: گاوهایی که نه‌تنها شیر و گوشت می‌دهند، بلکه برنامه روزانه دامپزشکان را هم به فنا می‌دهند!

حالا از خبر به این نتیجه می‌رسیم که ظاهراً گاوها دو تیپ شخصیتی دارند: تیپ A، گاوهای مؤدب که مثل یک جنتلمن چهارپا رفتار می‌کنند، و تیپ B، گاوهای یاغی و سرکش که تصمیم می‌گیرند از قوانین گاوداری سرپیچی کنند و به روش «رودی پایپر» (کشتی‌گیر معروف) با دامپزشکان وارد رینگ شوند! این همکار عزیز ما که قربانی این مبارزه شد، بدشانسی آورده و به گاوی از نوع دوم، یعنی همان "گاو بی‌تربیت"، برخورد کرده است.

این‌طور که پیش می‌رود، پیشنهاد می‌کنم که یک سری دوره‌های "کنترل خشم برای گاوها" برگزار شود تا این جانوران کم‌کم یاد بگیرند که دست دامپزشک برای تست سل نیست، برای سلامتی آن‌هاست!

اما بهترین پیشنهاد؟ همه گاوهای بی‌ادب را راهی کشتارگاه کنیم و خیال همه را راحت! تصور کنید یک فهرست سیاه برای گاوها داشته باشیم؛ مثلاً در دفترچه گاوداری بنویسیم: «این گاو غیرقابل پیش‌بینی است، تمایل به لگدپرانی دارد، در کشتارگاه پذیرش شود!» از این به بعد، گاوداران فقط گاوهای خوش‌رفتار می‌خرند که با لبخند، تست سل را قبول می‌کنند و شاید بعد از کار، یک چای هم به دامپزشک تعارف کنند.

آخ که دامپزشکان چقدر راحت خواهند شد! فقط باید حواسشان باشد گاوی از نوع "ب" به دستشان نیفتد که دوباره در خبرها بخوانیم: «دامپزشک دیگر، قربانی رفتار غیرقابل پیش‌بینی گاو شد»!
Gholam
|
Germany
|
۱۶:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۸
0
0
اینم شد خبر؟ لطفا با این گونه خبرها زحمات و صدمات ۱۰۰ مرتبه وخیم تر را زیر سایه نبرید. عوام تصور می کنند که ته صدمان دامپزشکی همین خراش های جزیی و ناچیز است. با کمی بتادین و مقداری باند مشکل برطرف و نیازی به بوق و کرنا نبود.
کارشناس انجمن صنفی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۸
0
0
خراش ؟؟ دست کوبیده شده خونریزی دوساعت داشته
نظر شما
ادامه