کد خبر: ۸۰۰۱۲

حکیم مهر: متعاقب بروز کانون هاری در روستای خسروجرد شهرستان سبزوار، کلاس آموزشی آشنایی با این بیماری مشترک، ویژه اهالی و دامداران روستا، توسط کارشناس واحد مبارزه با بیماری های دامی شبکه دامپزشکی، برگزار گردید.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی، «دکتر برات الله زیدابادی»، رئیس شبکه دامپزشکی سبزوار، در این مورد اظهار داشت: پیرو اعلام مرکز بهداشت و درمان شهرستان سبزوار در خصوص بروز یک مورد حیوان گزیدگی در روستای خسروجرد، کارشناسان واحد مبارزه با بیماری های دامی این شبکه با توجه به اهمیت موضوع و امکان هارگزیدگی، اقدامات لازم را در خصوص پیشگیری از اشاعه و مبارزه با این بیماری انجام دادند.

وی، بیان داشت: در این راستا تیم نمونه برداری بلافاصله به محل اعزام و از حیوان مورد نظر نمونه برداری انجام و ضمن ارسال نمونه به آزمایشگاه، لاشه حیوان تلف شده به صورت بهداشتی دفع گردید.

برات الله زیدآبادی، در ادامه تصریح کرد: با مثبت شدن جواب آزمایش هاری، علاوه بر واکسیناسیون سگ های روستای خسروجرد و روستاهای اطراف در شعاع 3 تا 5 کیلومتری، کلاس آموزشی آشنایی با هاری و راه های پیشگیری از آن  ویژه روستائیان و دامداران این منطقه انجام شد. همچنین مکاتبه با مرکز بهداشت شهرستان سبزوار جهت اقدامات مقتضی صورت گرفت.

رئیس شبکه دامپزشکی سبزوار، تاکید کرد: برگزاری کلاس های آموزشی و ترویجی همراه با واکسیناسیون، قرنطینه و امنیت زیستی از ارکان مهم و موثر در کنترل و پیشگیری از بیماری های مشترک می باشد.

 

 

 

نظر شما
ادامه