کد خبر: ۸۰۰۴۱

حکیم مهر: بازرس اداره دامپزشکی شهرستان مهریز در هنگام بازرسی از واحد قصابی متخلف در حین انجام وظیفه مورد حمله و ضرب و شتم قصاب قرار گرفت.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی دامپزشکی شهرستان مهریز، «محمد محسن محمدی» رئیس دامپزشکی شهرستان مهریز گفت: بازرسان این اداره طی گشت روزانه از واحدهای عرضه فرآورده های خام دامی شهرستان، با واحد فروش گوشت قرمز مواجه شدند که از نظر بهداشتی شرایط نامناسب داشت و در حال عرضه گوشت فاسد به مشتریان بود که بازرسان دامپزشکی از عمل وی ممانعت به عمل آوردند، ناگهان قصاب به سمت یکی از بازرسین در حال انجام وظیفه حمله کرده و وی را مورد ضرب و شتم قرار می دهد و با وسیله نقلیه خود از محل متواری می شود که پس از تماس با پلیس و حضور نیروی خدوم انتظامی و پلیس اماکن با دستور مقام محترم قضائی شهرستان مهریز محل قصابی متخلف که در حال عرضه گوشت فاسد به شهروندان بود پلمپ و قصاب ضارب تحت تعقیب قضایی قرار گرفت.

وی افزود: قانون نیز بیان می کند هرگونه ضرب و جرح نسبت به هر کدام از آحاد جامعه ممکن است رخ بدهد، اما به طور کلی اگر ضرب و جرح نسبت به مأموران دولتی و آن هم در حین انجام وظیفه باشد، اخلال در نظم و امنیت جامعه تلقی شده و قانون به سادگی از کنار آن رد نمی‌شود و همان طور که گفته شده، قانونگذار چنین رفتاری را مشمول مجازات زیادی دانسته است.

محمدی در ادامه ذکر کرد:  لازم به ذکر است تامین امنیت غذایی شهروندان خط قرمز دامپزشکی می باشد و با افرادی که قصد به خطر انداختن این امنیت و سلامتی شهروندان داشته باشند از طریق قانون به شدت با آنها برخورد و از ادامه فعالیت آنها جلوگیری خواهد شد. همچنین شایان ذکر است در این بازرسی مقدار ۱۳۰ کیلوگرم گوشت  فاسد که غیر قابل مصرف انسانی بود معدوم و از چرخه مصرف خارج شد.

وی افزود: شهروندان محترم می توانند در صورت هرگونه شکایت، انتقاد و پیشنهاد با سامانه فوریت های دامپزشکی به شماره 1512 تماس حاصل نمایند.

 

 

نظر شما
ادامه