کد خبر: ۸۰۰۸۸
تعداد نظرات: ۵ نظر

حکیم مهر: رئیس کمیسیون محیط‌ زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تبریز از تدوین طرحی با موضوع جرم‌انگاری برای شهروندانی که به غذارسانی غیرمناسب در فضاهایی به غیر از محل‌هایی که شهرداری برای پناه‌گاه و کنترل جمعیت سگ‌ها تعیین کرده است، خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تسنیم، «احد صادقی» با اشاره به اینکه موضوع سگ‌های بلاصاحب در سطح شهرها تبدیل به یکی از معضلات مهم زندگی شهری شده است، گفت: کمیسیون محیط‌زیست و خدمات شهری شورای اسلامی کلان‌شهر تبریز طرحی در خصوص سامان‌دهی و غذادهی اصولی سگ‌های بلاصاحب تدوین کرده است.

وی ادامه داد: این طرح با موضوع جرم‌انگاری برای شهروندانی که به غذارسانی غیرمناسب در فضاهایی به غیر از محل‌هایی که شهرداری برای پناه‌گاه و کنترل جمعیت سگ‌ها تعیین کرده است، تدوین شده است.

رئیس کمیسیون محیط‌زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تبریز اظهار کرد: این طرح که توسط این کمیسیون تدوین شده، از طریق شورای عالی استان‌ها به مجلس شورای اسلامی ارسال خواهد شد.

صادقی با تأکید بر ضرورت تدوین چنین طرحی، افزود: با تصویب و اجرای این طرح، نقض قانونی‌ای که در فرایند اجرایی شهرداری‌ها وجود دارد و مربوط به تکلیف شهرداری‌ها به جمع‌آوری یا احداث پناهگاه و کلینیک حیوانات شهری است، برطرف خواهد شد.

وی در پایان از شهروندهان خواست تا غذادهی به سگ‌های بلاصاحب را در سطح شهر متوقف کنند تا آسیب‌هایی که از طریق این حیوانات به زندگی شهری وارد می‌شود، کمتر شود.

به‌گزارش تسنیم، سگ‌گزیدگی، مسئله‌ای است که برای بسیاری از شهروندان تبریزی رخ داده و آرامش شهروندان را سلب کرده است‌؛ در روزهای اخیر، یک سگ بلاصاحب به یک مأمور جایگاه سوخت در شهر جدید سهند حمله کرده بود و پیش از این نیز دختری پنج‌ساله از ناحیهٔ صورت بر اثر سگ‌گزیدگی آسیب جدی دیده بود و پسری هفت‌ساله به‌نام امیرعلی در «باسمنج» بر اثر حملهٔ سگ‌های ول‌گرد جان باخته بود و آمار گستردهٔ سگ‌گزیدگی، نیازمند واکنش اصولی از سوی مدیریت شهری است.

همکاری اقشار مختلف مردم با نهادهای مسئول، راهکار اساسی حل این بحران عنوان شده است و ضرورت فرهنگ‌سازی مردم در نحوهٔ برخورد با سگ‌های بلاصاحب مسئله‌ای است که باید با تلاش‌ رسانه‌های جمعی و اطلاع‌رسانی علمی در اذهان عمومی نهادینه شود.

 

انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۵
2
5
تبریز همیشه در مدیریت شهری پیشقدم بوده
به شخصه تبریز را به عنوان تمیزترین شهر و با فرهنگ بسیار بالا قبول دارم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۵
0
4
باید زودتر از این صورت می گرفت
ناشناس
|
United States of America
|
۰۹:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۵
0
3
احسنت
بی نام
|
United States of America
|
۱۱:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۵
3
1
تنها راه حلتون غذا ندادن به این حیووناست؟؟ راه دیگه ای وجود نداره که با بهداشت وسرپناه وبدون قتل عام شدن بتونن زندگی کنن؟؟!
ودر رابطه باحیوون گزیدگی بهترنیس رو خودمون وبچه هامون کار کنیم که آزار نرسونن تاصدمه نبینن
انسان اشرف مخلوقات نیس خودخواه ترین مخلوقاته
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۵
0
2
کاملا کار درستی هست
نظر شما
ادامه