کد خبر: ۸۰۱۱۲
تعداد نظرات: ۵ نظر
رئیس سازمان نظام دامپزشکی:
«دکتر حامد زارعی» افزود: سلایق و بحث‌های شخصی، نظرات و اقدامات غیرتخصصی جز اینکه آن افراد را در مرگ عزیزان فوت شده بر اثر ابتلا به هاری شریک جرم خواهد کرد، چیز دیگری در بر نخواهد داشت ...

حکیم مهر: همایش هاری به همت شورای نظام دامپزشکی استان البرز و با حضور رئیس نظام دامپزشکی ج.ا.ا، معاونین سازمان، رئیس نظام دامپزشکی استان تهران و جمعی از پیشکسوتان و مسئولین کشوری در محل سالن همایش‌های موسسه تحقیقات علوم دامی کشور برگزار شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان نظام دامپزشکی ج.ا.ا، «دکتر حامد زارعی» رئیس سازمان نظام دامپزشکی در این همایش که به جهت ارتقای آگاهی همکاران دامپزشک و ضرورت همگرایی و اقدام موثر ارگانهای متولی در برخورد با این بیماری مشترک و مهلک برگزار شد، ضمن بیان تاریخچه‌ای از بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان، یادآور شد: «سالها بیماری‌های مهلک و مشترک بین انسان و حیوان سلامت جامعه بشریت را تهدید می‌کرد و هرازگاهی تلفات زیادی در دنیا بوجود می‌آورد. در سال‌های اخیر با کمک و ارتقای دامپزشکی کشور از بروز تلفات تا حد زیادی جلوگیری شده است. بیماری هاری نیز یکی از این بیماری‌ها است که متاسفانه در سال گذشته شاهد بروز تلفاتی از هاری در کشور بودیم.»

وی ادامه داد: «باعث تاسف است که امروز باید اعلام کنیم در سال گذشته متاسفانه به دلیل گزیدگی برخی از هموطنان خصوصا اطفال توسط حیوانات و مبتلا شدن به هاری، جان چند تن از عزیزان هموطن از دست رفت. امروز سازمان‌های مختلفی که می‌توانند در زمینه هاری کمک کنند گرد هم جمع شده‌اند تا با کمک هم بتوانیم معضل هاری را حل نماییم.»

دکتر زارعی تاکید کرد: «با وجود کمک تمامی سازمان‌ها و ارگان‌های ذی‌ربط، قاطعانه می‌توان گفت خط مقدم مبارزه با هاری و بیماری‌های مشترک دامپزشکان هستند. اگر خدای ناخواسته دامپزشکی کشور تضعیف شود و مورد توجه قرار نگیرد روز به روز شاهد افزایش تلفات و بروز مشکلات و بیماری‌های بیشتر و به خطر افتادن جان هموطنان عزیزمان خواهیم بود. در این زمان سلایق و بحث‌های شخصی، نظرات و اقدامات غیرتخصصی جز اینکه آن افراد را در مرگ عزیزان شریک جرم خواهد کرد چیز دیگری در بر نخواهد داشت.»

رئیس سازمان نظام دامپزشکی در ادامه صحبت‌های خود ضمن اشاره به روز ملی دامپزشکی گفت: «اکنون که در آستانه هفته دامپزشکی قرار داریم باید بگویم دامپزشکی کشور صد ساله شده است. بعد از صد سال خدمت اکنون زمان آن است که دامپزشکی را تقویت کنیم. الان زمانی نیست که با مطرح کردن مسائل پیش پا افتاده همچون موقعیت مکانی کلینیک‌ها و درمانگاه‌های دامپزشکی و تلاش برای جابه‌جایی مراکز درمانی دامپزشکی از مرکز شهر به خارج از شهر بخواهیم دامپزشکی را تضعیف کرده و خدای ناکرده به سلامت جامعه آسیب وارد نماییم. امروز بیش از هر زمان دیگری حضور و نقش دامپزشکی در سلامت جامعه نمایان است و تلاش تمامی سازمان‌ها و ارگان‌ها و تصمیم گیرندگان به جای تضعیف دامپزشکی باید تمرکز بر تقویت هر چه بیشتر دامپزشکی به جهت کنترل و ریشه‌کنی بیماری‌ها باشد.»

دکتر زارعی ضمن بیان این موضوع که باید نظام سلامت پیشگیری محور را جایگزین نظام سلامت درمان محور نمود، گفت: «درمان علاوه بر اینکه هزینه‌بر می‌باشد در بیماری‌هایی همچون هاری کاربردی ندارد. به طور مثال بیماری هاری درمان ندارد و تنها باید به فکر پیشگیری بود. پیشگیری است که اهمیت دارد. نظام سلامت قطعا باید مبتنی بر پیشگیری باشد و خط مقدم این مهم دامپزشکان عزیز کشور هستند.»

 

 

انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۹
0
2
چه عجب يه نفر يه نظري داد
مرتضی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۹
0
0
چ همایش باشکوه و شلوغی ام هست . معلومه خیلی مهم ووفورسماژور برگزارشد
دکترامیرنصرخضرایی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۹
0
0
سلام حکیم مهرجان
خسته نباشید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۹
0
3
ظهر بخیر!
دیگه دیره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۰
0
2
جناب دکتر دامپزشکی وقتی تضعیف شد که مدیران سازمان ونظام نتوانستند از تعهد مسوولیتی خود ووظایف سازمانی خود دفاع نمایند ونیروهای دولتی وخصوصا دامپزشکان بخش خصوصی را به عنوان سربازان بدون فرمانده و پشتیبان به میدان بهداشت واجرای دستورالعمل های بهداشتی فرستادند و در برابر سازمان ها و صاحبان صنایع وکارفرمایان تنها شدند آنها با ابزار آقا بالاسری وثروت بر سربازان بدون فرمانده قایق گردیدند و اختیار تصمیم گیری دامپزشکی به کارفرما و... منتقل واز مقوله بهداشت فرآورده های خام دامی چیزی به یادگار نماند.با مسوولین فنی بهداشتی دامپزشکی ؟!! و دیگر اعضا چه کردید وچه حمایتی نمودید؟؟؟؟ باید جوابگو می بودید ولی همیشه خود را کنار کشیدید و دیگران برای انها تصمیم گرفتند
نظر شما
ادامه