کد خبر: ۸۰۱۱۴

حکیم مهر: مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: در ۶ ماهه اول امسال بیش از ۱۱ هزار مراجعه به ۲۲ مرکز درمانی و آزمایشگاهی دامپزشکی استان برای دریافت خدمات ثبت شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر محمد باقر حاج کاظمی» روز دوشنبه با بیان اینکه مراکز بخش خصوصی دامپزشکی برای ارتقای کمیت و کیفیت شاخصه های خدمت رسانی به شهروندان راه اندازی شده است، افزود: استان زنجان دارای ۱۸ مرکز درمانی، ۲۷ داروخانه دامپزشکی، ۱۵ مرکز واکسیناسیون و چهار آزمایشگاه دامپزشکی است.

وی، هدف از راه اندازی و تاسیس این مراکز را تکریم ارباب رجوع، تشخیص سریع بیماری، درمان به موقع و خدمت رسانی هدفمند به شهروندان در راستای کنترل بیماری های دامی و بیماری های مشترک بین انسان و دام ذکر کرد.

حاج کاظمی افزود: در گذشته به دلیل نبود وجود سرمایه گذاری در بخش خصوصی و نبود مراکز درمانی تخصصی، دامداران مجبور به مراجعه به مراکز دولتی بودند که به دلیل محدودیت امکانات و منابع، امکان خدمات رسانی مناسب و مورد رضایت ارباب رجوع فراهم نبود.

این مسوول ادامه داد: امروزه با فعال شدن این مراکز تخصصی ضمن افزایش رضایت دامداران، کاهش چشمگیر بیماری های شایع دامی و بیماری های مشترک بین انسان و دام را شاهد هستیم.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: در ۶ ماهه سال جاری مراکز درمانی دامپزشکی استان در بخش خصوصی و دولتی چهار هزار و ۴۸۲ عملیات کالبدگشایی دام و طیور را برای شناسایی بیماری های شایع و نوپدید انجام داده است.

حاج کاظمی، همچنین به انجام ۲۱۵ هزار و ۳۷۳ مورد معالجات دام سبک و سنگین و حیوانات خانگی، چهار میلیون و ۷۳۲ هزار و ۴۰۶ قطعه معالجات انواع طیور، ۲ هزار و ۶۲۲ مورد تشخیص آبستنی دام، سه هزار مورد برداشت و نمونه گیری آزمایشگاهی، یک هزار و ۳۳۶ مورد عملیات جراحی دام سبک و سنگین و یک هزار و ۶۹۷ مورد عملیات مامایی توسط این مراکز اشاره کرد.

این مسوول ادامه داد: عمده فعالیت دارویی و درمانی در استان با سرمایه گذاری بخش خصوصی و به صورت شبانه روزی انجام می شود که اداره کل دامپزشکی استان و بهره برداران قدردان این زحمات هستند.

حاج کاظمی افزود: حفظ سرمایه گذاری عظیمی که در بخش دام و طیور و آبزیان انجام شده است و مولد سازی آن نیاز به حمایت های جدی دامپزشکی در بخش های پیشگیری، واکسیناسیون، تشخیصی و درمانی دارد.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان خاطرنشان کرد: اقدامات تشخیصی دامپزشکی از جمله فعالیت های حساس و علمی ارزشمندی است که به دستورالعملهای درمانی جهت داده و به انجام اقدام درست درمانی کمک شایانی می کند.

 

نظر شما
ادامه