کد خبر: ۸۰۱۵۶
تعداد نظرات: ۳ نظر

حکیم مهر: رئیس هیأت مدیره اتحادیه سراسری صنعت دامپروری همگام گفت: واردات گوشت با ارز نیمایی در چنین شرایطی دامداران را به سمت کشتار دام مولد سوق می‌دهد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «اللهیار ولی‌زاده» اظهار کرد: در حالی دام مولد در حال رسیدن به جایگاه خود بود که با واردات گوشت قرمز با ارز نیمایی مشکلات قبل تکرار شد.

وی با بیان اینکه دوباره دامداران دارند به سمت کشتار دام مولد پیش می‌روند، افزود: ولی با این تفاوت که این بار همانند دفعات قبل نیست.

رئیس هیأت مدیره اتحادیه سراسری صنعت دامپروری همگام با اعلام اینکه ما تولید کم نداریم، تصریح کرد: مشکل ما توان خرید مردم است.

مدیرعامل اتحادیه دامداران مازندران با هشدار اینکه واردات گوشت با ارز نیمایی دارد تولیدکننده را نابود می‌کند و جایی برای جایگزینی وجود ندارد، تصریح کرد: سؤال این است چرا دولت این ارز را به تولیدکننده نمی‌دهد؟

ولی‌زاده اظهار کرد: واردات گوشت با ارز نیمایی در چنین شرایطی دامداران به سمت کشتار دام مولد سوق می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه این اقدام به معنای نابودی تولید داخل است، گفت: پیشنهاد ما این است دولت هم ارز را برای نهاده و هم برای واردات حذف کند و اجازه دهد بازار خودش را پیدا کند.

رئیس هیأت مدیره اتحادیه سراسری صنعت دامپروری همگام خاطرنشان کرد: آمادگی داریم با همین ارز نیمایی گوشت گرم داخلی را در اختیار مردم قرار دهیم درحالی‌که همین اقدام از خروج ارز از کشور جلوگیری می‌کند.

 

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۳
0
2
بازار خودش رو قطعا پیدا میکنه ولی نکته اینجاست که گوشت نمیتونه مردم رو پیدا کنه. چون پول ندارن. و اولویت اول زندگیشون گوشت نیست. لابد ضمانت هم نمیدی که اگر یکسال ارز نیمایی بگیری گوشت به قیمت عادی برگردد. اون وقت تکلیف چیه.؟مردم منتظر بمونند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۳
0
0
مگر دامدار ها نهاده ها را با ارز نیمایی دریافت نمی کنند که گوشت کیلویی 600000 تومان 2 برابر قیمت جهانی حتی با دلار ازاد 2 برابر یعنی دلار 120000 تومانی می فروشند
محمد رضا
|
Germany
|
۱۵:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۳
0
2
سلام
باید به یک سری موارد اشاره کنیم:
۱ طبق اعلام تولید کنندگان
در گوشت قرمز و شیر بیش از ۷۰ درصد
و در گوشت مرغ و تخم‌مرغ بیش از ۸۵ درصد
قیمت تمام شده محصول مربوط به خوراک و نهاده تولید است
وقتی نهاده تولید در کشور با دلار ۲۸۵۰۰ تومانی وارد می‌شود
و همچنین آنقدر این نهاده وارد شده و به وفور در دسترس تولید‌کننده است که حتی زیر قیمت مصوب در دسترس ایشان است!!!
و همچنین در ۱۰ سال گذشته نهاده تولید در بازارهای جهانی با پائین‌ترین قیمت به فروش می‌رسد،
اصرار این افراد بر گران کردن گوشت و مرغ و شیر و تخم‌مرغ به چه علت است و در زمین چه کسانی بازی می‌کنند.
چه اتفاقی در کشور خارجی رخ می‌ده که تولید کننده گوشت در خارج از کشور با نصف قیمت تمام شده ما تولید می‌کنه
و دامدار ما با وجود استفاده از یارانه مستقیم نهاده و یارانه غیر مستقیم انرژی، به ۲ برابر قیمت تمام شده خارج، تولید می‌کنه وانت تولید بر سر مردم داره و دائما تهدید به حذف گله و کشتار مولد و … داره؟
مرغ و گاو گوسفند خارجی‌ها مرغدار و گاوتر و گوسفند‌تر هستند؟!!! یا چی بالاخره؟!!!
یا مسئولین ما…
نظر شما
ادامه