کد خبر: ۸۰۱۸۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
رئیس سازمان نظام دامپزشکی:
از دیگر مصوبات و نتایج بدست آمده در جلسه مقرر گردید استانها جهت رفع مسائل و مشکلات دامپزشکان و پیرادامپزشکان استان مربوطه ظرف دو هفته ظرفیت‌های موجود را به سازمان منعکس نمایند تا در شورای مرکزی سازمان نظام دامپزشکی طرح و تصمیمات لازم اتخاذ شود...

حکیم مهر: با حضور رئیس سازمان نظام دامپزشکی، معاونین سازمان و روسای شورای نظام دامپزشکی استانها، دومین اجلاس روسای شورای نظام دامپزشکی استانهای سراسر کشور در دوره پنجم برگزار شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران، «دکتر حامد زارعی» رئیس سازمان نظام دامپزشکی در این اجلاس ضمن خیرمقدم به همه مهمانان و روسای شورای نظام دامپزشکی استانها گفت: «بنده بر خود لازم می‌دانم تشکر ویژه‌ای از همه روسای محترم داشته باشم بابت این موضوع که تمام صحبت‌ها و قول و قرارهایی که در اجلاس مطرح شد تا این زمان به خوبی صورت گرفته است و خوشبختانه در 95 درصد از استانها جلسات شوراهای استانی به طور منظم برگزار شده است که خواهشمندم این رویکرد ادامه داشته باشد.»

دکتر زارعی همچنین به موضوع آموزش در استانها اشاره کرد و گفت: «در زمینه برگزاری دوره‌های آموزشی در استانها شاهد پشتکار و اراده قوی استانها هستیم. انتظار می‌رود استانها در برگزاری دوره‌های آموزشی با بهترین کیفیت در جهت به روز رسانی اعضای محترم نهایت تلاش خود را داشته باشند.»

رئیس سازمان نظام دامپزشکی ج.ا.ا با اشاره به مشکلات بیمه تکمیلی در زمان گذشته خاطرنشان کرد: «همه بزرگواران در جریان هستند در سنوات گذشته مشکلات عدیده‌ای در خصوص بیمه تکمیلی وجود داشت. متاسفانه پولی که از متقاضیان گرفته شده بود در جای دیگری هزینه شده بود و سازمان با بودجه و خزانه‌ای خالی به کمک تک تک شورای نظام دامپزشکی استانهای کشور توانست بدهی بیمه را پرداخت و خسارت‌ها را جبران کند. امسال خدا را شاکریم که با بیمه‌ای قابل قبول و در دسترس در سطح کشور توانستیم قرارداد خوبی برای اعضای محترم سازمان نظام دامپزشکی منعقد نماییم. در سنوات گذشته افراد دیگری غیر دامپزشک در بیمه تکمیلی ثبت‌نام کرده بودند که ضریب خسارت را بسیار بالا برده بود. شکر خدا مشکل در انعقاد این قرارداد برطرف شد.»

دکتر زارعی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در خصوص بازسازی اساسی ساختمان مرکزی و ساختمان دفاتر استانی سازمان نظام دامپزشکی توضیحاتی ارائه نمود و گفت: «با همت و تلاش همه دوستان، بازسازی کامل ساختمان سازمان مرکزی انجام گرفت و بازسازی تعدادی از دفاتر استانی نیز انجام و مابقی نیز در حال انجام است. در نظر داریم انشالله تا سال آینده جشن مالکیت صددرصدی ساختمان‌های دفتر نظام دامپزشکی استانها را نیز داشته باشیم.»

همچنین دکتر زارعی بر تلاش روسای استانها در رفع مشکلات اعضا و تمامی اصناف دامپزشکی در استانها تاکید کرد و نیز خواستار پیگیری روسای استانها در خصوص اشتغال تک تک اعضای محترم شد و گفت: «با همفکری و درایتی که صورت گرفته خدا را شکر در برخی استانها دامپزشک بیکار نداشته و حتی کمبود نیروی دامپزشک هم داریم. روسای استانهایی که مشکل اشتغال دامپزشکی دارند ملزم هستند طرح مناسبی را در این خصوص با همفکری و رایزنی سازمان‌ها و ارگان‌های دیگر ایجاد کرده و بستر اشتغال دامپزشکان را در آنجا فراهم نمایند.»

همچنین مقرر شد که برنامه‌های رفاهی استانها در خصوص حمایت مسائل رفاهی و معیشتی اصناف دامپزشکی استان به طور جدی پیگیری شود. مسائلی از قبیل مراکز تفریحی، مراکز رفاهی، هتل‌ها و قرارداد با فروشگاه‌های معتبر سریعا اتفاق بیافتد.

از دیگر مصوبات و نتایج بدست آمده در جلسه مذکور آن بود که با توجه به ظریف خاص هر استان مقرر گردید استانها جهت رفع مسائل و مشکلات دامپزشکان و پیرادامپزشکان استان مربوطه ظرف دو هفته ظرفیت‌های موجود را به سازمان منعکس نمایند تا در شورای مرکزی سازمان نظام دامپزشکی طرح و تصمیمات لازم اتخاذ شود.

همچنین در این نشست 8 ساعته، تمامی روسای استانها گزارشی از عملکرد شش ماهه گذشته خود به همراه اتفاقات، مسائل و پیشرفت‌هایی که در حوزه‌های مختلف داشتند مطرح نمودند. رئیس سازمان و معاونین سازمان نظام دامپزشکی نیز هر کدام در حوزه مربوطه پاسخ‌های لازم را ارائه نمودند.

در دومین اجلاس روسای شورای نظام دامپزشکی استانهای سراسر کشور مباحث به صورت کامل مطرح و بحث شد، همچنین تصمیمات لازم اتخاذ گردید.

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۶
غیر قابل انتشار: ۱
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۵
0
1
الان یعنی برخی از استان ها دکتر دامپزشک ،کارشناس علوم آزمایشگاهی دامپزشکی ،کاردانی دامپزشکی بیکار نداریم !!
محمد جواد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۵
0
1
اگر دو سه استان کمبود دامپزشک داشته باشیم
به جاش تو بیست تا استان اشباع شدگی دامپزشکی داریم
به لطف دانشکده های بی رویه...
مطالب را جامع ببینیم.
نظر شما
ادامه