کد خبر: ۸۰۲۱۶
تعداد نظرات: ۱۱ نظر
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی:
«حجت‌الاسلام جواد نیک‌بین» افزود: طرح تسری که کمکی است به معیشت پرسنل دامپزشکی، هنوز تبدیل یه حکم نشده و این نگرانی برای عزیزان وجود دارد که یک روزی قطع نشود ...

حکیم مهر: عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: از جایی که بخشی از مزایای پرسنل دامپزشکی از تعرفه‌های بخش دولتی تامین می‌شود، در کمیسیون برنامه بودجه بصورت جد پیگیری می‌کنیم که تعرفه‌های جدید را مصوب و به نتیجه برسانیم.

به گزارش حکیم مهر، «حجتالاسلام جواد نیک‌بین» با حضور در شبکه دامپزشکی کاشمر ضمن تبریک روز ملی دامپزشکی گفت: مصوبه تعرفه‌های بخش دولتی دامپزشکی را که از سال ۹۱ تغییر نکرده، در کمیسیون برنامه و بودجه بصورت جد پیگیری خواهیم کرد.

نماینده مردم شریف شهرستان‌های کاشمر، بردسکن، خلیل‌آباد و کوهسرخ به مناسبت روز ملی دامپزشکی با حضور صمیمی خود در جمع کارکنان شبکه دامپزشکی کاشمر این روز را به آنان تبریک گفت.

وی خطاب به این کارکنان گفت: من قائلم به اینکه شما که در حوزه امنیت غذایی فعالیت می کنید و با موضوعی سرو کار دارید که قرار است سفره مردم را تامین کنند، قطعا با خطراتی مواجه هستید و احتمال درگیر شدن با این بیماری‌ها برای شما زیاد است، از جمله تب مالت که اطلاع دارم خیلی از همکاران شما درگیر آن هستند، لذا اگر عنوان جهادگران حوزه امنیت غذایی نام ببریم، گزافه نگفته‌ایم و قطعا این عنوان در مورد کارکنان دامپزشکی صدق می‌کند.

وی اظهار داشت: من قبلا هم به این موضوع اشاره کردم که کشور ما باید در دو عرصه استراتژیک کاملا خودکفا باشند؛ یکی حوزه امنیت غذایی و دوم حوزه امنیت دفاعی. یعنی هم باید در حوزه امنیت غذا و دارو مستقل باشیم و هم حوزه امنیت دفاعی و ساخت تجهیزات نظامی برای دفاع از این مرز و بوم.

نیک‌بین بیان کرد: در حوزه امنیت غذایی متولی شما هستید و الحمد‌لله در این مسیر خدمت تلاش‌های شما مثمر ثمر بوده اما از طرفی لازم است همه مسئولین کمک کنند و اعتبارت حوزه حقوق و مزایای کارکنان این حوزه را تامین و بهبود بخشند.

وی در ادامه گفت: به عنوان مثال همین طرح تسری که کمکی است به معیشت پرسنل دامپزشکی، هنوز تبدیل یه حکم نشده و این نگرانی برای عزیزان وجود دارد که یک روزی قطع نشود و همه اینها نکته‌هایی است که برمی‌گردد به امنیت روانی این عزیزان که بر ماست در قبال تامین امنیت غذایی، امنیت روانی این عزیزان را تامین کنیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در بخشی دیگر از سخنانش به تعرفه‌های بخش دولتی سازمان دامپزشکی اشاره کرد و افزود: این تعرفه‌ها از سال ۹۱ تغییر نکرده و از جایی که بخشی از مزایای پرسنل دامپزشکی از این تعرفه‌ها تامین می‌شود، در کمیسیون برنامه بودجه بصورت جد پیگیری می‌کنیم که تعرفه‌های جدید را مصوب و به نتیجه برسانیم.

در ابتدای این جلسه «دکتر سعید خانزاده» رئیس شبکه دامپزشکی کاشمر با تقدیر از حضور نماینده مجلس شورای اسلامی در شبکه به مناسبت روز ملی دامپزشکی و حمایت همیشگی ایشان، ضمن ارائه گزارشی کوتاه از عملکرد شبکه و بیان سختی شرایط کار دامپزشکی گفت: حضور جنابعالی مایه افتخار و مباهات کارکنان دلسوز شبکه است و انگیزه خدمت را برای ما دوچندان می‌کند.

وی اظهار امیدواری کرد مسئولین محترم جهت بهبود وضعیت معیشتی پرسنل اتفاقات خوبی رقم بزنند، چراکه کارکنان دامپزشکی ضمن کار در شرایط سخت از جمله حضور در مناطق پرخطر با آسیب بالا از جمله بیماری‌های مختلف و سایر موارد که می‌تواند بعضا فرد را تا پایان عمر درگیر کند، به طور مستقیم با سلامت عمومی و امنیت غذایی کشور در ارتباط هستند، کمبود منابع مالی می‌تواند مشکلات عدیده‌ای را برای پرسنل ایجاد کند.

 

 

انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۷
1
4
آقایان دامپزشک. تب مالت سرجاش. چرا مشمشه و آلودگی‌های دیگه در سطح دامداری و بقیه مخاطرات را تبیین نمی کنید. یکی دوتا که نیست. از بوی پهن گرفته تا کک های گاوداره ای سنتی...جالب است سازمان دامپزشکی در اقدامی جالب عزیزانی را که کت و شلواری در واحد نظارت خدمت می‌کنند واجد 2 امتیاز بیشتر، جهت اعزام می‌داند شما که توانایی برقرای عدالت ندارید از بقیه طلب می کنید آنرا؟اگر واحد مبارزه را ویژه نمی بینید مشکلی نیست. ولی مانند ایالت های خود مختار عمل نکنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۷
0
12
از زحمات همکاران کاشمر تقدیر می کنیم انشا... سایر استانها و شهرستانها پیگیر باشد
البته تعرف های دامپزشکی چند 10 سال هست تغییر نکرده
بازنشسته
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۷
0
5
اگر بازنشستگان دامپزشکی در رده های دکتر و تکنسین مانند سایر بازنشستگان هر روز کف خیابان نیستند برای افزایش حقوق و درخواست دیده شدن مشکلاتشان یا از نجابتشان است یا از ترسشان شما چرا سوی برداشت میکنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۷
0
8
افرین به بچه های کاشمر..
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۷
1
5
این داستان

گدایی حق...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۷
0
7
با سلام،نمیخواهند بپذیرند که تسری فوق‌العاده خاص برای شرایط خاص شغل دامپزشکی است و حکم کارگزینی حقوق دامپزشکی کفاف معیشت را نمی‌دهد.
لطفا قبول کنید احکام نسبت به تورم عادلانه نیست و تسری بابت سختی کار مشاغل دامپزشکی است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۸
10
1
داستان جالبی است
دامداران و مرغداران تعرفه بیشتری پرداخت کنند تا میزان درآمد سازمان دامپزشکی کشور با مجوزهایی که آنهم توسط دامپزشکان بخش غیردولتی به عنوان مسئول فنی صادر می شود و زحمت و مسئولیتش با آنها است و بخش دولتی هیچگونه زحمتی برایش نکشیده و مسئولیتی هم در قبالش ندارد، افزایش پیدا کند و در نتیجه مبلغ تسری کارکنان سازمان دامپزشکی افزایش پیدا کند!
پاسخ ها
شایان
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۸
من نمیدونم یه مجوز حمل صادر کردن واسه مسئول فنی چه زحمتی میتونه داشته باشه اکثرا هم منشی هاشون صادر میکنند و تا 10 برابر تعرفه دولتی هم از مرغدار پول میگیرن .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۸
دوست عزیز مسئول فنی مرغداری رو سازمان دامپزشکی اونجا گذاشته میشه بفرمایید در طول سال چند بار ساختمان مرغداری رو از نزدیک دیدین؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۸
0
2
با سلام ضمن تشکر از داشتن دغدغه درج تسری در احکام ، کی میشود این حق حیاتی کارکنان دامپزشکی در حکم آنان درج و اتفاق بیوفتد.
فریبرز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۹
0
0
به اون عزیزی که میگه دامداران و مرغداران تعرفه بیشتر پرداخت کنن تا مجوزی که بخش خصوصی و.....
اولآ تیتر خبر گفته تعرفهذهای بخشدولتی
دوما از تعرفه ها اطلاع نداری برو نگاه کن برا حمل هر راس دام ۱۶ تومن یعنی ۱۶۰ ریال و برا هر یک تن تخم مرغ ۱۶۰ تومن یعنی ۱۶۰۰ ریال میدونی یعنی چی حتی پول کاغذش نمیشه. خجالت آوره
نظر شما
ادامه