کد خبر: ۸۰۲۳۰

حکیم مهر: «دکتر سید محسن دستور» رئیس اسبق سازمان دامپزشکی در همایش روز ملی دامپزشکی در مشهد مقدس، ضمن اشاره به سختی شرایط کار حرفه دامپزشکی، گفت: نیاز است با استفاده از توان و پتانسیل رسانه، این موضوع را به شهروندان اطلاع رسانی نمائیم.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی، دستور، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا بویژه عالم نستوده سید حسن نصرالله و دیگر شهدای کشور عزیزمان، افزود: بی تردید دانش دامپزشکی، نقش تعیین کننده ای در سلامت انسان و جامعه دارد و باید گفت: جامعه بشری، مدیون زحمتکشان امر مبارزه با بیماری های دام و بیماری های قابل انتقال بین انسان و دام می باشد، چرا که منشاء اصلی آلودگی انسان به این بیماری های خطرناک عمدتا، دام و فراورده های دامی است.

وی، بیماری های قابل انتقال بین انسان و دام را، به عنوان یکی از معضلات بهداشتی و اقتصادی جدی بر شمرد و تصریح کرد: بر پایه سه راهکار اساسی آموزش، هماهنگی بین بخشی و مراقبت، می توان بیماری ها ی دامی، خصوصا آنهایی که بیشتر در کشور شیوع دارند، مانند؛ تب مالت، حیوان گزیدگی(هاری)، تب های خونریزی دهنده ویروسی، کیست هیداتیک و ... را کنترل نمود.

او، تغییر ساختاری دانشگاه ها را با رویکردی بالنده محور و هماهنگ با بخش اجرا ضروری دانست و تصریح کرد: در شرایط کنونی دانشجویان باید کاستی ها و نقاط ضعف بخش اجرا را شناسایی و تجزیه و تحلیل نمایند و به عنوان بازوی تاثیرگذار به بخش اجرا کمک نمایند.

 

 

 

نظر شما
ادامه