کد خبر: ۸۰۲۴۴
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر: آیین روز بزرگداشت دامپزشکی با تجلیل از «پرفسور محمد قلی نادعلیان» چهره ماندگار علوم دامی ایران در سمنان برگزار شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از صداوسیما،️ ️«پرفسور محمدقلی نادعلیان» متولد ۱۳۱۵ مهدیشهر و از چهره‌های ماندگار علمی در حوزه دامپزشکی است که با کار‌های تحقیقاتی و پژوهشی و ارائه مقاله‌های مختلف در بخش دام است.

در مراسمی که به همین منظور در تالار مطهری سمنان برگزار شد معاونت تشخیص و مدیریت درمان سازمان دامپزشکی کشور از تولید بخش زیادی از دارو‌ها و واکسن‌های دامی در کشور خبرداد و گفت: ۵ هزار قلم انواع دارو و واکسن و همچنین مکمل‌های مورد نیاز دام و طیور کشور در واحد‌های صنعتی تولید میشود.

سبحانی افزود: سیاست سازمان دامپزشکی هم در برنامه هفتم توسعه افزایش تولیدات داخلی در بخش‌های واکسن‌های دام و طیور به میزان ۷۰ درصد نیاز کشور است.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان هم با بیان اینکه تولید مرغ در این استان مازاد نیاز داخلی سمنان است، گفت: در ۶ ماهه امسال ۳۰۰ تن گوشت منجمد مرغ به کشور‌های حاشیه خلیج فارس صادر شد.

«دکتر حمیدرضا حسینی» افزود: سمنان از لحاظ تنوع تولید دارویی دامی در کشور رتبه اول را داراست و حدود ۵۰ درصد نیاز دارویی کشور توسط این استان تامین می‌شود.

دراین آیین، مراسم جشن تعدادی از دانشجویان دامپزشکی دانشگاه سمنان که پس از قبولی در آزمون جامع موفق به گذراندن دوره پاتوبیولوژی و دوره جامع پیش کلینیک شده بودند هم برگزار شد.

حضور معاون آموزش سازمان نظام دامپزشکی در مراسم گرامیداشت هفته دامپزشکی استان سمنان

«دکتر مهران مهدی پور» معاون آموزش و امور عضویت سازمان نظام دامپزشکی ج.ا.ا با حضور در استان سمنان به همراه «دکتر مومنی» رئیس نظام دامپزشکی استان، مدیرکل دامپزشکی استان، جمعی از پیشکسوتان اساتید و مسئولین استانی سمنان هفته ملی دامپزشکی را گرامی داشتند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان نظام دامپزشکی ج.ا.ا، در مراسم گرامیداشت هفته ملی دامپزشکی که به همت نظام دامپزشکی استان و اداره کل دامپزشکی استان سمنان و با حضور معاون آموزشی و امور عضویت سازمان نظام دامپزشکی و دکتر نادعلیان چهره ماندگار دامپزشکی استان سمنان در محل سالن شهید مطهری برگزار شد، جشن روپوش سفید دانشجویان دانشکده دامپزشکی سمنان با قرائت سوگندنامه توسط دکتر نادعلیان اجرا گردید.

 

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۸
0
0
احیانا از این ور صادرات داریم از اون ور واردات نداریم از ترکیه؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۹
0
0
متاسفانه انتخاب کارمند های نمونه درروز ۱۴ مهردراین استان هیچ اساسی ندارد
..................
در مورد اقای دکتر نادعلیان هم هرسال هرمراسمی درسمنان ازایشون تجلیل میشه حال اونکه میشه نظرسنجی کرد ببینیم دامدارها چه کسانی رو معرفی وانتخاب میکنند یا اینکه دانشجوی فارغاتحصیل که معدل بالایی احراز کرده رو نمونه کرد
نظر شما
ادامه