کد خبر: ۸۰۲۸۷

حکیم مهر: استاندار هرمزگان نظارت دامپزشکی و آزمایشگاه‌های استان بر کیفیت محصولات وارداتی کشور را خوب ارزیابی کرد و راه‌اندازی آزمایشگاه تخصصی و مرجع در این زمینه را الزامی دانست.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی استانداری هرمزگان، «مهدی دوستی» استاندار هرمزگان عصر روز چهارشنبه ۱۸ مهرماه، در دیدار با «دکتر مجتبی نوروزی» معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان دامپزشکی کشور اظهار داشت: معتقدیم توسعه از مسیر سرمایه‌گذاری در حوزه‌ اقتصادی حاصل می‌شود و بر همین اساس طی سه سال اخیر برای افزایش اعتبارات در این حوزه تلاش کردیم.

وی با اشاره به افزایش ۱۱ برابری اعتبارات حوزه کشاورزی و شیلات، گفت: با توجه به سهم ویژه این دو حوزه در ایجاد اشتغال و صادرات، از جهش اعتباراتی در استان برخوردار شدیم.

استاندار هرمزگان گفت: در حوزه کشاورزی کارهای بزرگی از جمله نخلستان خرمای مجول در استان انجام شده که در سه هزار هکتار زمین، سالیانه می‌توان به درآمد ۴۵۰ میلیون دلاری دست یافت.

وی با بیان اینکه کشاورزی و شیلات هرمزگان پتانسیل بسیار خوبی دارد، تصریح کرد: می‌توان با نوآوری در این بخش، استان را به درآمدهای بسیار خوبی رساند. از این رو دولت در حوزه تسهیلات و اعتبارات نیز کمک‌های مناسبی به فعالان این حوزه تخصیص می‌دهد.

دوستی با اشاره به اینکه هرمزگان گلوگاه واردات فرآورده‌های مختلف غذایی و کالاهای اساسی به کشور است، گفت: با همکاری دامپزشکی استان و آزمایشگاه‌ها، بر کیفیت محصولات وارداتی نظارت خوبی صورت می‌گیرد.

وی با تاکید بر ایجاد آزمایشگاه مرجع در استان، اظهار داشت: ساخت این آزمایشگاه در استان الزامی است و اقدامات لازم برای کمک به ساخت این آزمایشگاه را انجام خواهیم داد.

دکتر مجتبی نوروزی معاون وزیر جهاد کشاورزی نیز در این جلسه ضمن قدردانی از تلاش‌های استاندار هرمزگان برای توسعه فعالیت‌های کشاورزی و شیلاتی و اهتمام ویژه وی در حوزه سلامت کالاهای اساسی وارداتی به کشور، اظهار داشت: هرمزگان به لحاظ تامین کالاهای اساسی کشور بسیار حساس و حائز اهمیت است.

وی گفت: هرمزگان آزمایشگاه‌های بسیار خوبی دارد اما لازم است یک آزمایشگاه مرجع که در شأن کشور و زیبنده استان باشد در بندرعباس ایجاد شود.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور افزود: در این زمینه با همکاری استانداری هرمزگان اقدام خواهیم کرد تا طرح ایجاد یک آزمایشگاه تخصصی و مرجع در بندرعباس به نتیجه برسد.

 

نظر شما
ادامه