کد خبر: ۸۰۲۹۴
تعداد نظرات: ۴ نظر

حکیم مهر: مراسم گرامیداشت هفته دامپزشکی با حضور پرشور همکاران و جمعی از مسئولین استان در سالن اجتماعات اداره کل دامپزشکی استان آذربایجان شرقی برگزار شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان آذربایجان شرقی، این مراسم با سخنرانی «دکتر یحیی شیری‌پور» مدیر کل دامپزشکی استان، آغاز شد.

وی ضمن خوشامدگویی به مهمانان و تبریک هفته دامپزشکی، با اشاره به نقش حیاتی دامپزشکی در حفظ سلامت جامعه گفت: دامپزشکان با تلاش شبانه‌روزی خود در جلوگیری از شیوع بیماری‌های دامی و بیماری های مشترک بین انسان و دام، نقش مهمی در امنیت غذایی و بهداشت عمومی ایفا می‌کنند. هفته دامپزشکی فرصتی است تا از تلاش‌های تک تک همکاران خود در بخش دولتی و خصوصی قدردانی نمایم.

در ادامه، «دکتر علیرضا نوین» نماینده مردم شریف تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی و رئیس مجمع نمایندگان استان، در سخنرانی خود ضمن تقدیر از زحمات و تلاش‌های شبانه‌روزی دامپزشکان، گفت: دامپزشکی یکی از حوزه‌های حیاتی کشور است که کمتر به چشم می‌آید، اما تاثیر آن در سلامت عمومی و امنیت غذایی بی‌نظیر است. دامپزشکان با سخت‌کوشی خود، در خط مقدم مقابله با بیماری بوده، همچنین تضمین بهداشت و سلامت محصولات و فرآورده های خام دامی قرار دارند.

وی افزود: دامپزشکان با امکانات محدود، در نقاط مختلف کشور، به ویژه در مناطق محروم و روستایی، به انجام وظایف خود مشغول هستند. وظیفه ماست که از این قشر فداکار حمایت کرده و شرایط بهتری برای فعالیت‌های آنان فراهم کنیم.

دکتر نوین همچنین از برنامه‌های مجلس برای بهبود شرایط شغلی دامپزشکان و افزایش حمایت‌های دولتی از این بخش خبر داد و اظهار امیدواری کرد که با تلاش‌های صورت گرفته، عدالت در حقوق و دستمزدها نیز بهبود یابد.

«دکتر شهرام شفیعی» رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، نیز در سخنرانی خود به اهمیت وظایف دامپزشکی و نقش آن در پیشگیری از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام پرداخت. وی با تاکید بر نقش دامپزشکان در سلامت جامعه و امنیت غذایی گفت: دامپزشکان با تلاش‌های بی‌وقفه خود، نقش حیاتی در حفظ سلامت جامعه ایفا می‌کنند و بسیاری از اقدامات آنها با علوم پزشکی قابل مقایسه است. همان‌طور که پزشکان در خط مقدم درمان بیماران انسانی هستند، دامپزشکان نیز در خط مقدم حفظ سلامت دام‌ها و پیشگیری از شیوع بیماری‌های مشترک بین انسان و دام قرار دارند.

دکتر شفیعی همچنین به موضوع تفاوت‌های پرداختی و مشکلات حقوقی دامپزشکان اشاره کرد و افزود: دامپزشکان با وجود تلاش‌های فراوان و وظایف سنگینی که بر عهده دارند، از مشکلاتی همچون کمبود نیروی انسانی، کمبود امکانات و اعتبارات و عدم رعایت عدالت در پرداخت حقوق و دستمزد رنج می‌برند. انتظار داریم با حمایت‌هایی که از سوی دولت و مجلس صورت می‌گیرد، این وضعیت بهبود یابد و عدالت در پرداخت حقوق و مزایا میان دستگاه‌های مختلف برقرار شود.

وی در ادامه از رئیس مجمع نمایندگان استان خواست تا در این زمینه تلاش کند و با حمایت‌های بیشتر، حقوق همکاران بخش کشاورزی و دامپزشکی را بهبود بخشد.

در پایان این مراسم، به 10 نفر از همکارانی که به عنوان کارمند نمونه در سال 1403 شناخته شده بودند، لوح تقدیر، تندیس کارمند نمونه و جوایزی اهدا شد. همچنین از 10 نفر دیگر از همکاران شایسته تقدیر با اهدای لوح تقدیر قدردانی به عمل آمد.

 

انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۱
0
6
مشکل عمده ی مدیران کل ما اینست که ابتدا به ساکن در سطح فیلد و دامداری ها نبودند بعضا اصلا درکی از سختی کار ندارند وگرنه چرا پس ازاینهمه مدت جزو مشاغل سخت محسوب نمی گردیم اراده ای نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۲
0
0
آفرین به دکتر شفیعی
که گفته " دامپزشکان با وجود تلاش‌های فراوان و وظایف سنگینی که بر عهده دارند، از حقوق و دستمزد رنج می‌برند. "
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۲
0
1
حرف های قشنگی زده میشه انشاالله موندیم تا ۱۴مهر سال بعد که دوباره از این حرفها بشنویم!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۲
2
2
عدالت در دامپزشکی به این معنا نیست که کاردان و کارشناس و دکتر یکسان حقوق بگیرند
بلکه عدالت یعنی یک دکتر دامپزشک حقوقی در شأن یک دکترای شاغل در اداره جات دیگر بگیرد
بعضاً در برخی ادارات حقوق کارمندان دارای مدرک دکتری برابر حقوق هیات علمی است
در همه ادارات تفاوت دریافتی قابل ملاحظه است
یک پزشک و پرستار و بهیار حقوق مساوی دارند؟
یک قاضی و منشی و کارمند اداری حقوق مساوی دارند؟
هرکس باید به تناسب مدرکش و جایگاه اجتماعی خودش دریافتی داشته باشد
بخدا ما خجالت میکشیم تو اجتماع بگیم دکتریم
تا پیشوند دکتر رو ملت میشوند همه چیزو دوبله و سوبله حساب میکنند حتی تعویض روغنی ها
اما دریغ از تفاوتی در دریافتی ما
نظر شما
ادامه