کد خبر: ۸۰۳۱۶
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر: عرضه شیرخام بی کیفیت در مراکز لبنیات سنتی شهر بندرعباس و نگرانی از سلامت بهداشتی آن مدتی است که به دغدغه شهروندان تبدیل شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از صداوسیما، معاون سلامت اداره کل دامپزشکی هرمزگان در گفتگو با بخش خبری ساعت بیست شبکه خلیج فارس گفت: عرضه شیر خام در مراکز عرضه لبنیات سنتی ممنوع است.

«دکتر حسینی» با بیان اینکه سازمان دامپزشکی متولی بهداشت و سلامت فرآورده‌های خام دامی است، افزود: نتایج ارزیابی سالانه سلامت شیر خام موجود در مراکز سنتی نشان می‌دهد که بار مواد میکروبی در این فرآورده به شدت بالاست.

وی گفت: شیر خام بیشتر این مراکز در استان غیر قابل مصرف بود و تنها در ۳ مرکز با درجه کیفیت سه عرضه می‌شد.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی هرمزگان گفت: از مجموع ۴۰ مرکز عرضه لبنیات سنتی در استان، تنها ۴ واحد آن از دستگاه‌های متولی همچون سازمان صمت و علو۹۰م پزشکی مجوز دارند و مابقی غیرمجاز است.

حسینی افزود: با پیگیری‌ها و جلسات برگزار شده در استانداری مصوب شد از فعالیت مراکز عرضه غیرمجاز لبنیات سنتی جلوگیری شود.

وی با اشاره به جمع آوری و معدوم سازی ۴۰۰ کیلوگرم شیرخام در بازرسی گشت‌های مشترک از این واحد‌ها گفت: پرونده واحد‌های متخلف نیز به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی هرمزگان در مورد چگونگی حمل بهداشتی شیرخام نیز افزود: حمل این فرآورده تنها از محل تولید و دامداری به کارخانه‌های شیر صورت می‌گیرد و واحد‌های متقاضی دریافت آن باید شیر مصرفی خود را از کارخانه‌ها دریافت کنند.

حسینی در پاسخ به خبر ترکیب مایع شیمیایی سفید کننده با شیرخام در فضای مجازی گفت: گاهی برای اختلال در نتایج آزمایش‌ها و از بین بردن میکروارگانیسم‌ها برخی مواد برای تقلب استفاده می‌شود که برای سلامت خطرناک است.

وی همچنین به تبلیغ‌های عرضه شیر و بستنی‌های گاومیش در استان افزود: در هرمزگان و استان‌های همجوار جمعیت دامی گاومیش وجود ندارد و هیچگونه مجوز و گواهی بهداشتی از سوی سازمان دامپزشکی برای ورود شیر آن به استان صادر نشده است.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۴
1
0
یک بار برای همیشه با این معضل بهداشتی در هرمزگان به طور قاطع برخورد بشه. که این امر مستلزم همکاری و هماهنگی دستگاههای مختلف ازجمله حمایت دادستان محترم می باشد
نظر شما
ادامه