کد خبر: ۸۰۳۲۹
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر: رئیس اداره مبارزه با بیماریهای دامی استان خراسان جنوبی گفت: کارکنان دامپزشکی در راستای پیشگیری، کنترل و درمان بیماریهای دامی و بیماریهای مشترک که در شرایط سخت محیط کاری صورت می گیرد، هر لحظه در معرض آسیبهای فیزیکی، ضربه، شکستگیها، گازگرفتگی و ... قرار دارند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خراسان جنوبی، «دکتر علی اکبر عندلیبی» گفت: فعالیت انگلهای خارجی، گرد و غبار محیط کاری، شرایط سخت هنگام واکسیناسیون علاوه بر آسیبهای جسمی، خطر ابتلا به بیماریهای مشترک و خطرناک مانند تب مالت، تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، کیست هیداتید، هاری و ..... را در پی دارد.

یکی از حوادث مهم و پرتکراری که هنگام وکسیناسیون دام برای همکاران مایه کوب اتفاق می افتد تزریق ناگهانی و تصادفی واکسن به بدن می باشد که معمولا به دلیل ضربه، حمله دام و اغلب به خاطر عدم مهار دام و نداشتن تله دامی اتفاق می افتد.

عندلیبی افزود: در ماه گذشته و در حین عملیات مایه کوبی بروسلوز، متاسفانه تزریق تصادفی واکسن به انگشت یکی از کارکنان پرتلاش شهرستان سربیشه باعث عفونت و نکروز شدید محل تزریق شد که علیرغم گذشت چند هفته هنوز عوارض ناشی از آن باعث بروز مشکلات شدید برای همکارمان گردیده است.

کار در دامپزشکی یکی از مشاغل سخت در دنیا محسوب میشود ولی متاسفانه در کشورمان ایران علیرغم تهدیدات روحی و جسمی که کارکنان دامپزشکی را در معرض آسیب قرار می دهد هنوز جزء مشاغل سخت و زیان آور محسوب نمی شود.

 

 

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Hungary
|
۰۰:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۵
0
0
اول آموزش دوم ایمنی بعد کار
خسته نباشید خدمت همکاران
ولی ارزششو نداره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۵
0
1
ضمن تشکر از همه کارکنان خدوم دامپزشکی برای ایشان و همه همکاران که دچار اسیب های جسمی و بیماری در حین کار و خدمت می شوند آرزوی سلامتی و عاقبت بخیری دارم.
نظر شما
ادامه