کد خبر: ۸۰۳۳۲
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر: کارکنان سازمان دامپزشکی کشور با راه اندازی کارزار، خواستار قرار گرفتن حرفه دامپزشکی در زمره مشاغل سخت و آسیب رسان شدند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایانا، با توجه به خدمت دامپزشکان و کارکنان حوزه دامپزشکی به‌عنوان سربازان گمنام عرصه بهداشت جامعه در خط مقدم مبارزه با طیف وسیعی از بیماری‌های دامی و بیماری‌های مشترک بین انسان و دام، هر ساله تعدادی از دامپزشکان و پیرادامپزشکان در اثر تماس با دام‌های آلوده، به بیماری‌های خطرناک و کشنده مشترک بین انسان و دام مبتلا، و همچنین در هنگام تزریق واکسن به دام‌ها دچار گاز گرفتگی یا مصدومیت‌های شدید ناشی از برخورد فیزیکی با حیوانات می‌شوند.

از سوی دیگر به علت تردد مکرر با خودرو در جاده‌های خاکی، سوانح جاده‌ای بیماری‌های تنفسی و حرکتی نظیر دیسک کمر و آرتروز  همواره در کمین این خادمان سلامت و بهداشت است. از این رو این حرفه در بسیاری از کشورها، در زمره مشاغل سخت دسته بندی می شود که تا به امروز با وجود اذعان دستگاه حاکمیتی به این واقعیت، چنین رویکردی در ایران وجود نداشته است.

با توجه به این مساله، کارکنان سازمان دامپزشکی کشور با طراحی کارزاری خطاب به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواستار برنامه ریزی در جهت برخوراداری کارکنان در این رشته از شرایط مشاغل سخت و آسیب رسان شدند.

در متن این کارزار آمده است:

خواهشمندیم شغل دامپزشکی را به علت سر و کار داشتن با بیماری‌های مشترک و مواد خطرناک شیمیایی در لیست مشاغل سخت قرار داده شود و یا ترتیبی اتخاذ گردد تا این شغل مورد پیگیری و بررسی آیتم‌های مورد نظر آن وزارتخانه جهت تأیید مشاغل سخت قرار گیرد.

 برای مشاهده و امضای این کارزار کلیک نمایید.

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمدعلی عباسب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۴
0
5
شب کاری کشتارکاه های طیور ،همراه باآلودگی صوتی ومحیطی شغل سخت میباشد
دوست
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۵
0
0
واقعا کار در سازمان دامپزشکی ، ومخصوصا واحد مبارزه ، بازی با مرگه ........
نظر شما
ادامه