کد خبر: ۸۰۳۴۵
تعداد نظرات: ۹ نظر
با پیگیری‌های سازمان نظام دامپزشکی و تاکید جدی وزیر جهاد کشاورزی:
پس از استقرار دولت جدید و روی کار آمدن وزیر محترم جهاد کشاورزی، کارشناسی‌ها مجدد صورت گرفت و با پیگیری‌های سازمان نظام دامپزشکی و تاکید جدی وزیر جهاد کشاورزی تعرفه‌ها ابلاغ گردید...

حکیم مهر: در راستای اجرای تبصره (3) ماده (2) قانون افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی مصوب 1389، و با پیشنهاد سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران هر ساله تعرفه‌های خدمات درمانی دامپزشکی به تفکیک نوع خدمات (بخش غیردولتی) در سه ماهه اول سال توسط وزیر محترم جهاد کشاورزی ابلاغ می‌گردد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان نظام دامپزشکی ج.ا.ا، در انتهای سال 1402 در موعد مقرر، تعرفه‌های پیشنهادی بخش غیردولتی دامپزشکی توسط سازمان نظام دامپزشکی به وزارت جهاد کشاورزی ارسال گردید. اما با توجه به شهادت رئیس محترم جمهور و تغییر دولت و با توجه به دستور ممنوعیت هرگونه ابلاغ تعرفه تا استقرار دولت جدید، ابلاغ تعرفه‌های بخش غیردولتی دامپزشکی نیز متوقف شد. پس از استقرار دولت جدید و روی کار آمدن وزیر محترم جهاد کشاورزی، کارشناسی‌ها مجدد صورت گرفت و با پیگیری‌های سازمان نظام دامپزشکی و تاکید جدی وزیر جهاد کشاورزی تعرفه‌ها ابلاغ گردید.

گفتنی است با توجه به پیگیری و رایزنی‌های صورت گرفته و استقرار دولت و وزیر جدید انشالله زین پس در سال‌های آینده شاهد ابلاغ تعرفه‌های بخش غیردولتی دامپزشکی در همان مهلت قانونی سه ماه ابتدایی سال خواهیم بود.

شایان ذکر است با توجه به اینکه نرخ پایه تعرفه خدمات غیردولتی دامپزشکی از ابتدا با نرخ پایین بنا گذاشته شده بود و افزایش سالیانه پاسخگوی تورم‌های مربوطه نبود، با پیگیری و رایزنی‌های متوالی سازمان نظام دامپزشکی و همکاری و همیاری تمامی زیربخش‌های کشاورزی، اصناف، انجمن‌ها و به ویژه وزارت جهاد کشاورزی در طی سال‌های 1401 الی 1403 پایه تعرفه‌ها اصلاح گردید و طی این سه سال شاهد افزایش یک و چهار دهم برابری (140 درصدی) تعرفه‌ها بودیم و اکنون تعرفه‌ها به میزان واقعی خود در حال نزدیک شدن است و با استمرار همین روند انشالله در سال‌های آینده تعرفه‌ها کاملا با تورم ‌همخوانی پیدا خواهد کرد.

برای دریافت فایل pdf لیست کامل تعرفه‌های جدید خدمات درمانی، پیشگیری، آزمایشگاهی، بهداشتی دامپزشکی در بخش غیردولتی سال 1403 کلیک فرمایید.

 

 

انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ساسان حمزوی
|
France
|
۱۱:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۵
0
1
طبق معمول کسی که نوشته این رو خبر نداره این موارد چی هستن.
هزینه جراحی شیردان معادل بخیه سطحی.
متاسفانه کسانی که تعرفه رو نوشتن دامپزشک نبودن. رییس سازمان هم که یا زحمت خواندن جداول تعرفه رو به خودش نداده یا مثل بقیه اطلاعی نداره که این موارد چی هستن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۵
0
1
عجب
پیگیری های سازمان نظام یا سازمان دامپزشکی یا بخش خصوصی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۵
0
0
چی تو خودتون دیدین با صدور این تعرفه؟
مثل اینکه‌مسئولین توی ایران زندگی نمیکنن
یک دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۵
0
2
این خبر ابلاغ تعرفه‌های دامپزشکی در 25 مهر مثل این است که شما بعد از سه ماه گرسنگی، تازه خبر می‌گیرید ناهار آماده است، ولی هنوز آشپز داره قاشق‌ها رو می‌شمره! قرار بود این تعرفه‌ها اول فروردین اعلام بشه، ولی خب... مثل اینکه تقویم سازمان نظام دامپزشکی همون تقویمی‌ـه که تاریخ‌شمارش با "امید به خدا" و "ان‌شاءالله" کار می‌کنه!

از طرفی، ممنوعیت ابلاغ تعرفه تا استقرار دولت جدید، درست مثل اینه که دکتر شما قراره برای یه عمل جراحی توی اورژانس باشه، ولی میگه: «نه بابا، صبر کن ببینیم دولت کی میاد بالا!» معلوم نیست جیب دامپزشک‌های غیردولتی چقدر کش اومده که تونستن این مدت طولانی رو بدون هیچ خبری از تعرفه‌ها تحمل کنن. ....................

حالا که تعرفه‌ها ابلاغ شده، سازمان نظام دامپزشکی با افتخار اعلام کرده که تعرفه‌ها "یک و چهار دهم برابر" یعنی 140 درصد بیشتر شده. خوب، مبارکه! این یعنی الان دامپزشک‌ها می‌تونن یه نصف نون اضافه با پنیر بخرن و هنوز یه کم پول هم براشون بمونه! البته با این اوضاع تورم، تا دو سال دیگه شاید همون پنیر هم به خاطره‌ها بپیونده!

و نکته جالب اینجاست که سازمان نظام دامپزشکی امیدواره "از این به بعد" تعرفه‌ها توی همون سه ماه اول سال ابلاغ بشه. خب، از این قول‌ها توی دامپزشکی کم شنیدیم؟ فکر کنم همه منتظرن ببینن "از این به بعد" کی می‌رسه! با این همه روند "کارشناسی مجدد" و "پیگیری‌های متوالی"، بعید نیست چند سال دیگه تعرفه‌ها رو توی تابستون یا حتی پاییز اعلام کنن؛ به هر حال، پاییز هم یه جورایی فصل افزایش بهره‌وریه، نه؟

در نهایت، ما هم مثل همیشه به امید خدا منتظر می‌مونیم که شاید یه روزی، توی همون زمان قانونی، خبری از این تعرفه‌ها بشه. فعلاً هم دامپزشک‌ها باید به این "140 درصدی" خوشحال باشن و برای آینده‌ای که ان‌شاءالله بهتره، دعا کنن!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۵
0
1
آقا، تعرفه‌های دامپزشکی رو که ۲۵ مهر اعلام کردن، یه طوری اعلام کردن که انگار داشتن توی غار آتلانتیس زیر آب تنظیمش می‌کردن و تازه الان غواص‌ها پیداش کردن! قرار بود اول فروردین اعلام بشه، ولی به‌جای اینکه توی تقویم، «فروردین» رو ببینن، انگار با «مهر» اشتباه گرفتن! نکنه کسی اشتباهی تقویم‌شو تو ماشین لباس‌شویی انداخته بود؟!

حالا این وسط، ما دامپزشک‌های مظلوم که مثل مرغابی توی آب دنبال کرم می‌گردیم، گفتیم شاید این دولت جدید یه جادو کنه، ولی خب، معلوم شد دولت جدید هم اول رفته کافه بخوره و گفته: «بذاریم یواش‌یواش این تعرفه‌ها رو اعلام کنیم که یه‌وقت به تورم شک نکنن!» واقعاً دست مریزاد! این دولت مثل اون دوستی هست که قرار بود برات قرض بده، ولی به‌جاش رفت کفش نو خرید و آخرش هم با پررویی گفت: «تو هم برو قسطی کفش بخر!»

بعد سازمان نظام دامپزشکی با کلی هیجان میگه تعرفه‌ها رو ۱۴۰ درصد زیاد کردیم! داداش، از ۱۴۰ درصد چیه که اینقدر خوشحالی؟ یعنی یه جوری میگن انگار دامپزشکا از فردا میرن تو کار ساخت برج در دبی! بزارید براتون روشن کنم: با این تورم، این ۱۴۰ درصد فقط کافیه دامپزشکا از اون ماستی که قبلاً با قرص‌های جوشان می‌خوردن، یه قاشق هم برای گربه‌شون کنار بذارن!

از طرفی این افزایش‌ها درست مثل پیتزای سرد مونده‌ایه که شما تو فریزر گذاشتی و بعد سه سال کشیدن و بالاخره گرمش می‌کنی... ولی نه برای اینکه بخوری، برای اینکه سوسک‌ها ازش بترسن و فرار کنن!

حالا بامزه‌تر اینه که سازمان نظام دامپزشکی با افتخار اعلام کرده: «از این به بعد توی همون سه ماه اول سال تعرفه‌ها رو اعلام می‌کنیم». سه ماه؟! شما اول امسال رو ندیدین؟ سه ماه که هیچ، یک قرن هم طول بکشه، ما دامپزشک‌ها بازم تو صف پمپ بنزین مونده‌ایم که ببینیم کی این تعرفه‌ها میاد. یعنی این قولشون مثل اینه که بگن: «دفعه بعد جشن تولدت رو سر وقت می‌گیریم» درحالی‌که الان وسط جشن تولد چهارسالگیت هستیم!

پس نتیجه اخلاقی: اگه دامپزشکی می‌کنید و هنوز فکر می‌کنید "اول سال" معنای خاصی داره، لطفاً شما هم برین یه تقویم جدید بخرین، شاید اون تقویم جواب بده!
دامپزشک
|
France
|
۱۳:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۵
0
1
مرسی که همچنان حیوانات خانگی ردیف تعریفی ندارند
ممنون
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۳:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۵
0
0
سگ و گربه تعرفه نداره؟!
داریوش
|
India
|
۱۴:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۵
0
0
این عادلانه نیست. با این وضعیت حتی نمی توان نان خالی خورد چه رسد به نان و پنیر و گردو

نه آچار چرخ، نه لاستیک

چون ماشین نداریم
فرهاد
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۴:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۵
0
1
متاسفم برای کسانی که این تعرفه ها را نوشتند ،کسانی این تعرفه ها را نوشتند که کار دامپزشکی تا حالا انجام ندادند فقط برای رفع تکلیف چیزی ارائه دادند ..................
نظر شما
ادامه