کد خبر: ۸۰۳۴۵
با پیگیری‌های سازمان نظام دامپزشکی و تاکید جدی وزیر جهاد کشاورزی:
پس از استقرار دولت جدید و روی کار آمدن وزیر محترم جهاد کشاورزی، کارشناسی‌ها مجدد صورت گرفت و با پیگیری‌های سازمان نظام دامپزشکی و تاکید جدی وزیر جهاد کشاورزی تعرفه‌ها ابلاغ گردید...

حکیم مهر: در راستای اجرای تبصره (3) ماده (2) قانون افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی مصوب 1389، و با پیشنهاد سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران هر ساله تعرفه‌های خدمات درمانی دامپزشکی به تفکیک نوع خدمات (بخش غیردولتی) در سه ماهه اول سال توسط وزیر محترم جهاد کشاورزی ابلاغ می‌گردد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان نظام دامپزشکی ج.ا.ا، در انتهای سال 1402 در موعد مقرر، تعرفه‌های پیشنهادی بخش غیردولتی دامپزشکی توسط سازمان نظام دامپزشکی به وزارت جهاد کشاورزی ارسال گردید. اما با توجه به شهادت رئیس محترم جمهور و تغییر دولت و با توجه به دستور ممنوعیت هرگونه ابلاغ تعرفه تا استقرار دولت جدید، ابلاغ تعرفه‌های بخش غیردولتی دامپزشکی نیز متوقف شد. پس از استقرار دولت جدید و روی کار آمدن وزیر محترم جهاد کشاورزی، کارشناسی‌ها مجدد صورت گرفت و با پیگیری‌های سازمان نظام دامپزشکی و تاکید جدی وزیر جهاد کشاورزی تعرفه‌ها ابلاغ گردید.

گفتنی است با توجه به پیگیری و رایزنی‌های صورت گرفته و استقرار دولت و وزیر جدید انشالله زین پس در سال‌های آینده شاهد ابلاغ تعرفه‌های بخش غیردولتی دامپزشکی در همان مهلت قانونی سه ماه ابتدایی سال خواهیم بود.

شایان ذکر است با توجه به اینکه نرخ پایه تعرفه خدمات غیردولتی دامپزشکی از ابتدا با نرخ پایین بنا گذاشته شده بود و افزایش سالیانه پاسخگوی تورم‌های مربوطه نبود، با پیگیری و رایزنی‌های متوالی سازمان نظام دامپزشکی و همکاری و همیاری تمامی زیربخش‌های کشاورزی، اصناف، انجمن‌ها و به ویژه وزارت جهاد کشاورزی در طی سال‌های 1401 الی 1403 پایه تعرفه‌ها اصلاح گردید و طی این سه سال شاهد افزایش یک و چهار دهم برابری (140 درصدی) تعرفه‌ها بودیم و اکنون تعرفه‌ها به میزان واقعی خود در حال نزدیک شدن است و با استمرار همین روند انشالله در سال‌های آینده تعرفه‌ها کاملا با تورم ‌همخوانی پیدا خواهد کرد.

برای دریافت فایل pdf لیست کامل تعرفه‌های جدید خدمات درمانی، پیشگیری، آزمایشگاهی، بهداشتی دامپزشکی در بخش غیردولتی سال 1403 کلیک فرمایید.

 

 

نظر شما
ادامه