کد خبر: ۸۰۳۴۶

حکیم مهر: کارشناس شبکه دامپزشکی طرقبه و شاندیز که جهت انجام عملیات واکسیناسیون دام به دامداری مراجعه نموده از ناحیه پا دچار آسیب گردید.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی طرقبه و شاندیز، رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان، در این خصوص گفت: نقش دامپزشکی در مهار بیماری‌های مشترک و حفظ سلامت عمومی جامعه قابل اغماض نمی باشد و  متاسفانه پیرو مراجعه کارشناس مبارزه این شبکه جهت انجام تب برفکی دام سنگین در یکی از دامداری های  شهرستان، دچار سانحه شد و از ناحیه پا آسیب دید.

«دکتر علیرضا قدرتی» در ادامه افزود: صدمات فیزیکی ناشی از تصادفات در زمان مراجعه به واحد های دامی با توجه به صعب العبور بودن برخی مراتع، تروماهای ناشی از لگد دام ها یا حمله سگ ها و یا سایر دام ها، آسیب ناشی از تزریق اشتباه سرنگ به دست خود از جمله موارد شایع در اکیپ های مبارزه می باشد.

وی در پایان گفت: با توجه به سختی کار در دامپزشکی، چه در عملیات صحرایی و چه در عملیات نظارت بهداشتی بر مراکز تولید و بسته بندی و عرضه فرآورده های خام دامی، قرار گرفتن دامپزشکی در لیست مشاغل سخت و زیان آور درخواست کلیه فعالان این حوزه می باشد.

 

نظر شما
ادامه