کد خبر: ۸۰۳۶۴
رئیس سازمان نظام دامپزشکی:
«دکتر حامد زارعی» افزود: صد سال زحمت کشیده شده است تا دامپزشکی کشور امروز با اقتدار، افتخار و سربلندی روز و هفته ملی دامپزشکی را جشن بگیرد ...

حکیم مهر: رئیس سازمان نظام دامپزشکی در سفر کاری به استان خوزستان در جلسه هم‌اندیشی انجمن‌های صنفی حضور پیدا کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان نظام دامپزشکی ج.ا.ا، «دکتر حامد زارعی» رئیس سازمان نظام دامپزشکی به همراه معاونین سازمان در نشست هم‌اندیشی که در محل سالن جلسات اداره کل دامپزشکی استان خوزستان برگزار شد، حضور پیدا کرد.

در این نشست مدیرکل دامپزشکی، رئیس نظام دامپزشکی استان، اعضای شورای نظام دامپزشکی استان و جمعی از نمایندگان اصناف مختلف دامپزشکی استان خوزستان حضور داشتند.

دکتر زارعی با اشاره به صد سالگی دامپزشکی گفت: «صد سال زحمت کشیده شده است تا دامپزشکی کشور امروز با اقتدار، افتخار و سربلندی روز و هفته ملی دامپزشکی را جشن بگیرد. بیماری‌های متعددی در این سال‌ها وجود داشت، موارد زیادی که می‌شد اتفاقات بدی را به دنبال داشته باشد، اما خدا را شکر با اقتدار و خدمات دامپزشکی کشور، سلامت جامعه حفظ شد. عزیزانی که در این سال‌ها زحمات بسیاری کشیدند، یکسری در قید حیات نیستند و یکسری اکنون پیشکسوتان ما به شمار می‌روند. دست همه را می‌بوسیم.»

وی ادامه داد: «سابقه‌ای که از گذشته تا کنون داشته‌ایم را نباید فراموش کنیم. دامپزشکی هم یکی از مشاغل موجود و دامپزشکان نیز به مانند سایر شهروندانی هستند که در داخل کشور جمهوری اسلامی ایران زندگی می‌کنند. مانند پزشکان، مهندسین، نانواها، کارمندان و سایر اقشار، تابع یکسری قوانین، ضوابط و باید نبایدها هستیم. این را بدین منظور ذکر می‌کنم که همیشه در تحلیل و صحبت در خصوص یکسری مسائل باید این موارد را در نظر گرفت و نباید خارج از چارچوب‌های قانونی انتظار داشت. همگی در یک کشور زندگی می‌کنیم که شرایط برای همه جامعه یکسان است و در هر شغلی باید شرایط موجود در جامعه را در نظر گرفت؛ آنگاه هر صنفی تلاش کند در چارچوب قانونی شرایط خود را بهبود دهد.»

رئیس سازمان نظام دامپزشکی همچنین به مشکلات به وجود امده توسط شهرداری‌ها برای مراکز درمانی دامپزشکی در نقاط مختلف کشور اشاره کرد و تصریح کرد: «سازمان نظام دامپزشکی روی این موضوع بسیار کار کرده و با گرفتن وکلای کارکشته در حال پیگیری و تلاش جهت رفع دائمی مشکل استقرار مراکز درمانی دامپزشکی هستیم. ان‌شاالله مشکلات در دیوان عدالت بررسی و طبق قوانین ارائه شده توسط وکلای سازمان، مشکل برطرف خواهد شد.»

همچنین مسائل و مشکلات مسئولین فنی بهداشتی نیز مورد بررسی قرار گرفت و دکتر زارعی با تاکید بر ماده ۳۴ قانون برنامه هفتم توسعه، گفت: «لازم است در این ماده قوانین جدید وصف شود. تکلیف قانونی کاملا مشخص شده است. امیدواریم یک بار برای همیشه با وصف قانون و با مشارکت همه افراد، مشکلات برطرف گردد.»

گفتنی است در این جلسه نمایندگان اصناف مختلف دامپزشکی استان خوزستان به بحث در خصوص مسائل و چالش‌های موجود در هر صنف پرداختند و تمامی مشکلات و صحبت‌ها شنیده شد و در پایان توسط رئیس سازمان و‌ معاونین پاسخ داده شد و راه‌کارهای برون‌رفت از مشکلات به صورت جمعی بررسی و پشنهادات لازم ارائه گردید.

 

 

نظر شما
ادامه