کد خبر: ۸۰۳۷۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
رئیس سازمان نظام دامپزشکی:
«دکتر حامد زارعی» افزود: قرائت پیام تبریک رئیس جمهور محترم توسط وزیر، نشان از جایگاه والای دامپزشکی دارد و باید این اتفاقات را به فال نیک گرفت ...

حکیم مهر: به همت نظام دامپزشکی، اداره کل دامپزشکی استان خوزستان، دانشگاه شهید چمران اهواز و دانشکده دامپزشکی دانشگاه شهید چمران اهواز و با حضور رئیس سازمان نظام دامپزشکی ج.ا.ا، معاونین سازمان و جمعی از مسئولین استانی و همکاران بخش خصوصی و دولتی، پس از گذشت سالها مراسم باشکوه گرامیداشت روز ملی دامپزشکی در استان خوزستان برگزار شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان نظام دامپزشکی ج.ا.ا، در این مراسم «دکتر سعد گورانی‌نژاد» رئیس شورای نظام دامپزشکی استان خوزستان ضمن خوشامدگویی به دکتر زارعی و همراهان، به اهمیت و جایگاه دامپزشکی در سلامت و اقتصاد جامعه تاکید کرد و گفت: «خوشبختانه بعد از سال‌ها دامپزشکی کشور دارد کم کم جایگاه واقعی خود را پیدا می‌کند.»

وی به برگزاری باشکوه مراسم گرامیداشت روز ملی دامپزشکی در تهران اشاره کرد و افزود: «حضور وزیر جهادکشاورزی و تعداد کثیری از نمایندگان مجلس در این مراسم همچنین قرائت پیام تبریک رئیس جمهور محترم توسط وزیر، نشان از جایگاه والای دامپزشکی دارد و باید این اتفاقات را به فال نیک گرفت. تلاش و اثرگذاری مسئولان فعلی دامپزشکی باعث شده است به نقطه‌ای برسیم که امروز شاهد این هستیم دامپزشکی در بین مسئولان جایگاه خود را پیدا کرده است.»

دکتر گوراتی‌نژاد ضمن تشکر از زحمات تمامی روسای پیشین نظام دامپزشکی استان خوزستان گفت: «با تلاش و زحمت فراوان تمامی روسای پیشین شورای نظام دامپزشکی، اکنون شاهد حدود ۱۸۰۰ نفر عضو در نظام دامپزشکی استان و تعداد قابل توجهی داروخانه، مجتمع درمانی، آزمایشگاه، بیمارستان و سایر مراکز درمانی دامپزشکی در استان خوزستان هستیم

آینده بسیار روشنی پیش روی حرفه دامپزشکی است

«دکتر حامد زارعی» رئیس سازمان نظام دامپزشکی ج.ا.ا نیز در این مراسم ضمن تشکر از تمامی صنوف دامپزشکی و تبریک روز و هفته ملی دامپزشکی به دامپزشکان، پیرادامپزشکان، سایر رده‌ها و خصوصا بانوان دامپزشک، آرزوی موفقیت برای تمامی همکاران زحمت‌کش صنف عزیز دامپزشکی کرد.

دکتر زارعی ضمن قرائت پیام تبریک رئیس جمهور محترم به مناسبت روز ملی دامپزشکی گفت: «مولفه‌های اصلی دامپزشکی در حوزه بهداشت عمومی و در حوزه امنیت غذایی تعریف شده است. در عصر بیماری‌های نوظهور و بیماری‌های بازپدید و نوپدید، مگر می‌شود نقش دامپزشکی را کمرنگ کرد؟ در عصر امنیت غذایی، مقام معظم رهبری (مدظله) در ابلاغ سیاست‌های برنامه هفتم توسعه کشور عینا بر افزایش سطح سلامت کشور و ایمنی غذایی تاکید فرمودند. بنابراین نقش دامپزشکی در بهداشت و سلامت جامعه و امنیت غذایی کشور نقشی بی‌بدیل و غیرقابل انکار است.»

دکتر زارعی در ادامه تصریح کرد: «سال‌ها است در بحث مسئولین فنی بهداشتی به خاطر تفسیرهای غلط قانون، اشتباهاتی رخ داده است. این موارد در برنامه هفتم توسعه قید شده است. رئیس محترم جمهور نیز دستور فرمودند بندها و اصلاحات مهم تبدیل به قانون شود و به زودی شاهد قانونی بی‌بدیل در این زمینه خواهیم بود.»

رئیس سازمان نظام دامپزشکی ج.ا.ا ضمن اشاره به افزایش حیوانات خانگی در سطح جامعه و تعداد بالای بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان گفت: «دامپزشکان درمانگران اصلی و حافظ بهداشت و سلامت جامعه هستند. اگر این تعداد بیماری‌های مشترک توسط دامپزشکان درمان نشود، کنترل سلامت و بهداشت حامعه غیرممکن خواهد بود.»

وی در ادامه افزود: «حرفه دامپزشکی و اعتلای دامپزشکی، اینده روشنی دارد. همه کشور به این نتیجه رسیده‌اند که دامپزشکی نقشی بی‌بدیل در سلامت جامعه دارد. در همین راستا دکتر پزشکیان دستور قاطعی در خصوص مطالبات دامپزشکان داده‌اند و به زودی شاهد این خواهیم بود که در حوزه دامپزشکی در ماه‌ها و سال‌های آینده اصلاحات بزرگی روی خواهد داد.»

گفتنی است در انتهای مراسم با اهدای تندیس و لوح تقدیری از اساتید پیشکسوت دانشگاه از جمله پروفسور نوری استاد پیشکسوت حوزه دام بزرگ، همکاران منتخب بخش خصوصی، شرکت‌های خصوصی دامپزشکی و جمعی از پرسنل اداره کل دامپزشکی استان خوزستان تقدیر و تشکر صورت گرفت.

همچنین از «دکتر تقویان پور» رئیس سابق شورای نظام دامپزشکی استان خوزستان، توسط دکتر زارعی تقدیر و تشکر به عمل آمد.

 

 

 

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
Mohammad
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۸
0
0
لطفا امریه رو برای دامپزشک ها درست کنید از اردیبهشت ماه دارید رایزنی میکنید هیچی به هیچی ملت رو سرکار گذاشتید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۸
0
1
سال های آینده؟! خب راحت باشید بگید شاید به نوه ها و نتیجه هامون برسه! آخه چه کاریه که چندین سال قراره طول بکشه؟ یک قانون عوض کردن و اصلاح رویه ها و مدیریت بهتر چندین سال طول میکشه؟
ناشناس
|
United States of America
|
۲۳:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۸
0
0
بزرگترین اتفاق در این حوزه در سالهای آینده اینه که دامپزشکی تبدیل بشه به پزشکی دام
نظر شما
ادامه