کد خبر: ۸۰۳۷۵

حکیم مهر: نمونه گیری از گربه مشکوک به هاری، توسط کارشناس واحد مبارزه با بیماری های دامی شبکه دامپزشکی سبزوار، انجام شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی سبزوار، «دکتر برات الله زیدابادی» رئیس شبکه دامپزشکی سبزوار، در این مورد اظهار داشت: پیرو گزارش یک مورد گربه مشکوک به  بیماری هاری از سوی کلینیسین بخش خصوصی، نمونه برداری از حیوان مشکوک، با رعایت پوشش حفاظت فردی و طبق دستورالعمل سازمان دامپزشکی، توسط کارشناسان واحد مبارزه با بیماری های دامی شبکه دامپزشکی انجام و نمونه جهت تشخیص قطعی بیماری به آزمایشگاه ارسال گردید و در نهایت دفن بهداشتی لاشه گربه تلف شده صورت گرفت.

وی، ادامه داد: هاری یک بیماری مشترک و خطرناک بین انسان و دام است که معمولا از طریق گزش حیوان آلوده به انسان منتقل می شود و در صورت بروز علائم، هیچ گونه درمانی ندارد. ولی می توان خطر ابتلا به این بیماری را از طریق واکسیناسیون به حداقل رساند. از ابتدای سال تا کنون یک هزار و 472 قلاده سگ و گربه علیه هاری واکسینه شدند.

زیدابادی، تصریح کرد: هاری گربه از خطرناکترین موارد هاری برای انسان می باشد. هم به لحاظ حضور و ارتباط بسیار نزدیک با جوامع انسانی و هم به لحاظ رفتار گربه که معمولا به نواحی سر و گردن و سینه انسان حمله می کند و معمولا نیز این حیوان به شکل خشمگین هاری مبتلا می شود.

 

نظر شما
ادامه