کد خبر: ۸۰۴۱۲

حکیم مهر: در آستانه ۱۰۰ سالگی موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی، «دکتر علی اسحاقی» با اهدای لوح تقدیر از «دکتر رضا ممیز» عضو هیئت علمی و محقق برجسته این مجموعه، به پاس چند دهه تحقیق و خدمت در حوزه بیماری های طیور، تقدیر کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی موسسه رازی، در همایش آنفلوانزای فوق حاد پرندگان که در آستانه صدمین سالروز تاسیس موسسه رازی با حضور مسئولان و محققان برگزار شد، دکتر علی اسحاقی رئیس موسسه رازی که برای حضور در کنفرانس تولیدکنندگان واکسن در کشورهای در حال توسعه در برزیل به سر می برد، با ارسال پیام ویژه و لوح تقدیر از خدمات شایسته دکتر رضا ممیز تجلیل کرد؛ در این لوح آمده است:

استاد پیشکسوت، جناب آقای دکتر رضا ممیز 

با سلام و احترام

 در آستانه صدمین سالگرد تاسیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی، بر خود لازم می‌دانم از دانشمندانی که طی یک قرن تلاش، سلامت، امنیت غذایی و افتخار را برای مردمان ایران زمین به ارمغان آورده‌اند قدردانی نمایم.  

کوشش‌های بی‌وقفه و اندیشه‌های نیکوی پیشروانی چون شما، نه تنها موجبات اعتلای علم و دانش را فراهم آورده، بلکه بر تارک تاریخ این موسسه درخششی جاودانه باقی نهاده است. موفقیت‌ها و دستاوردهای درخشان جنابعالی در عرصه تولید واکسن و تحقیق و تشخیص بیماری‌های طیور، الگویی شایسته برای نسل‌های آینده خواهد بود. 

به پاس سال‌ها مجاهدت و خدمت بی‌دریغ، این لوح تقدیر با احترام تقدیم می‌شود. امید است در سایه الطاف الهی سلامت،‌ سربلند و پیروز باشید. 

دکتر علی اسحاقی

رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی

دکتر رضا ممیز متولد 1329 در بخش سیاهکل استان گیلان است که دوره تحصیل تا دبیرستان خود را در سیاهکل گذراند و در سال ۱۳۴۹ در دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران قبول شد.

دوران سربازی وی در سال 1355 در بهداری نیروی دریایی در قسمت طب پیشگیری سپری شد و سال1357 قبل از اتمام سربازی از طریق آگهی در آزمون استخدام موسسه رازی به عنوان نفر اول جذب و بلافاصله بعد از پایان خدمت سربازی در بخش تولید واکسن های طیور موسسه رازی مشغول به کار شد.

پس از 8 سال فعالیت در این بخش، به همراه دکتر هوشمند، بخش کنترل واکسن موسسه را راه اندازی کردند و به دنبال شیوع آنفلوانزا H9N2 در ایران در سال 77 به کمک دکتر قدسیان موفق به جداسازی ویروس H9N2 شدند.  

وی سپس به بخش بیماری‌های طیور موسسه منتقل شد و بر روی واکسن روغنی نیوکاسل کار کرد و در این زمینه مقالاتی به چاپ رساند. 

در ادامه دکتر ممیز در زمینه ویروس برونشیت طیور تحقیقات زیادی انجام داد که نتایج این مطالعات در قالب طرح های تحقیقاتی و پایان نامه های دانشجویی   منتشر شده است و بیش از 100 مقاله و ده‌ها دانشجو در کسوت این استاد بزرگ به چاپ رسیده و فعالیت داشتند. 

دکتر ممیز در سال 1393 بازنشسته شدند.

 

 

 

نظر شما
ادامه