کد خبر: ۸۰۴۱۴

حکیم مهر: همکار شبکه دامپزشکی سبزوار، در هنگام عملیات فنی دامپزشکی، مورد حمله و گزش سگ قرار گرفت و از ناحیه پا دچار آسیب شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی، «دکتر برات الله زیدابادی»، رئیس شبکه دامپزشکی سبزوار، گفت: با توجه به ضرورت پیشگیری از بروز بیماری هاری در سگ های گله و نگهبان، انجام واکسیناسیون سگ­ ها در روستاها توسط اکیپ های دامپزشکی در اولویت قرار دارد و متاسفانه از خطراتی که همواره پرسنل دامپزشکی را مورد تهدید قرار می دهد حمله سگ و گزش آنها توسط سگ است که درهنگام واکسیناسیون دام ها مشاهده می شود.

وی، بیان داشت: آقای کمالی زاده همکار واکسیناتور شبکه دامپزشکی سبزوار، در هنگام واکسیناسیون دام در روستای هاشم آباد مورد حمله سگ قرار گرفت و از ناحیه پا دچار گزش و آسیب شد و جهت اقدامات بهداشتی و واکسیناسیون به مرکز درمانی شهرستان سبزوار منتقل گردید.

زیدآبادی، افزود: شغل دامپزشکی از جمله مشاغل سخت و پرخطر محسوب می ­شود و خطرات و بیماری های مشترک زیادی همواره در کمین پرسنل دامپزشکی به عنوان سربازان گمنام خط مقدم  مبارزه با بیماری های دامی و تامین امنیت غذایی و سلامت جامعه می باشد.

رئیس شبکه دامپزشکی سبزوار، ضمن بیان مشترک بودن بیماری هاری بین انسان و دام، تاکید کرد: با توجه به  احتمال خطر مرگ در بیماری هاری که عمدتا انتقال آن از طریق گزش حیوانات بیمار انجام می شود لازم است به محض اینکه افراد مورد گزش سگ قرار می گیرند سریعا  پس از شستشوی محل گزش با آب و صابون برای واکسیناسیون به نزدیکترین مرکز بهداشت مراجعه کنند.

 

 

 

نظر شما
ادامه