کد خبر: ۸۱۳۹۶
تعداد نظرات: ۵۸ نظر

حکیم مهر: در کشور ما، جایی که بازار خرید و فروش سگ‌های نژاددار و حمایت ازحیوانات پرطرفدارتر روزبه‌روز داغ‌تر می‌شود، عده‌ای سودجو از همین فضای پرهیجان و پر ازاحساسات استفاده می‌کنند و کیسه گشادی برای جیب مردم دوخته‌اند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از جام جم، تصور کنید سگ کوچکی را ببینید که زخمی و بی‌پناه در گوشه‌ای افتاده است. چشم‌هایش پر از ترس و درد است و بدن ضعیفش از شدت رنج تاب نمی‌آورد. دل‌تان به درد می‌آید و حس می‌کنید که باید کاری کنید و حتی اگر شده فقط برای چند لحظه او را از این وضعیت نجات دهید. درهمان لحظه، ممکن است در شبکه‌های اجتماعی یا روی صفحه‌های تبلیغاتی، تصاویری مشابه این حیوانات آسیب‌دیده را ببینید که از شما درخواست کمک می‌کنند. تصاویری دلخراش که به سرعت احساسات شما را برمی‌انگیزد و شما را ترغیب می‌کند تا برای کمک دست به کار شوید. اما واقعیت این است که درپشت این آگهی‌های پرزرق‌وبرق و تصاویر احساسی، یک تجارت پرسود و بی‌رحمانه نهفته است. تجارتی که در آن حیوانات نه برای نجات و کمک، بلکه تنها به‌عنوان ابزاری برای سودآوری و بهره‌برداری از احساسات شما استفاده می‌شوند. در کشور ما؛ جایی که بازار خرید و فروش سگ‌های نژاددار و حمایت ازحیوانات پرطرفدارتر روزبه‌روز داغ‌تر می‌شود، عده‌ای سودجو از همین فضای پرهیجان و پر ازاحساسات استفاده می‌کنند و کیسه گشادی برای جیب مردم دوخته‌اند. آنها با تبلیغات گسترده در فضای مجازی، خود را حامیان واقعی حیوانات معرفی می‌کنند و از مردم می‌خواهند تا به بهانه کمک به حیوانات بی‌پناه، کمک‌های مالی ارسال کنند. اما آیا این کمک‌ها واقعا به دست حیوانات می‌رسد؟ آیا این افراد واقعا نیت خیرخواهانه دارند یا در دنیای پر از فریب و تجارت‌های پنهانی، این گروه‌ها نیز تنها به فکر پر کردن جیب‌های خود هستند؟

حامی واقعی باشید

در سال‌های اخیر، نگهداری از حیوانات خانگی در ایران به یک پدیده شایع تبدیل شده است. سگ‌ها، گربه‌ها و دیگر حیوانات خانگی به خانه‌ ایرانی‌ها راه یافته‌اند و بسیاری از افراد به‌عنوان اعضای خانواده به آنها توجه می‌کنند  اما در این میان، مشکلاتی در فرهنگ نگهداری از حیوانات خانگی وجود دارد که باید به آنها توجه ویژه‌ای شود؛ از انتخاب نادرست حیوانات خانگی گرفته تا عدم توجه به نیازهای اصلی آنها و پیدا شدن سروکله سودجویان و حامیان دروغین این حیوانات! این روزها با یک جست‌وجوی ساده در شبکه‌های اجتماعی، صفحات مختلفی با شعارهای «حمایت از سگ‌ها» و «نجات حیوانات بی‌پناه» روبه‌رو می‌شویم؛ صفحاتی که با استفاده از تصاویر و ویدئوهای جذاب و احساسی، عواطف مردم را تحریک کرده و از این طریق اقدام به جمع‌آوری پول می‌کنند. ما باگشتی در کانال‌های تلگرامی با ده‌ها کانال با محتوای دروغین حمایت از حیوانات مواجه شدیم.این کانال‌ها که برخی از آنها بالای ۱۰ هزار عضو داشتند، با انتشار تصاویر مختلف ودلخراش از وضعیت سگ‌ها و گربه‌های ولگرد در خیابان‌های مختلف، از اعضا درخواست کمک‌های نقدی می‌کنند و وعده اطلاع‌رسانی هر مرحله از درمان را  هم در همان کانال می‌دهند درحالی که هرچه گشتیم خبری از درج مراحل درمانی هیچ حیوانی در کانال مذکور ندیدیم! هرچند که عده‌ای از افراد به نیت حمایت واقعی از این حیوانات مبالغی را به شماره کارت‌های درج شده در این صفحات که هویت واقعی هیچ‌کدام‌شان مشخص نیست، واریز می‌کنند اما به‌عقیده فعالان واقعی حقوق حیوانات، این کار به‌هیچ‌وجه به حمایت از حیوانات منجر نمی‌شود، چرا که شاید تنها ۱۰ تا ۲۰ درصد از این پول‌ها صرف درمان این حیوانات شود، بنابراین گسترش این فعالیت‌ها تنها به یک تجارت پرسود برای صاحبان این صفحات تبدیل شده است

مبالغ میلیاردی در جیب حامیان پوشالی حیوانات

بررسی‌ها نشان می‌دهد شهروندان تهرانی درسال۱۴۰۱، ماهانه دست‌کم ۳۵میلیارد تومان برای غذادهی،درمان و عقیم‌سازی‌ حیوانات شهری به باندهای کلاهبردار از طریق صفحات مجازی پول تزریق کرده‌اند. همچنین تنها در یکی از پرونده‌هایی که از سوی یگان حفاظت سازمان محیط‌زیست در سال ۱۴۰۰ مشخص شد، یک باند سه نفری از زنان تنها ۵ تا ۱۰درصد از کمک‌های دریافتی را صرف حمایت از سگ‌ها در شهر تهران کرده‌ و بقیه کمک‌ها را به جیب زده بودند. این باند با حضور در پارک پردیسان تهران سگ‌های بلاصاحب را غذادهی می‌کرد و با انتشار ویدئوها و تصاویر این اقدام در فضای مجازی، از مردم برای غذادهی به حیوانات شهری کمک خواسته و با این شیوه کلاهبرداری، مبالغ کلان دریافت کرده بود. علاوه بر آن برآورد درآمد ماهانه صفحات غذادهی و درمان سگ‌ها و گربه‌ها در همان سال مبلغی بین ۲۱ تا ۳۵ میلیارد تومان را نشان می‌داد!
   
جهل و مقاومت در برابر جمع‌آوری سگ‌ها

معماریان درخصوص مقابله و مخالفت برخی از افراد جامعه نسبت به جمع‌آوری حیوانات ولگرد توسط شهرداری‌ها می‌گوید: علت اصلی این مقاومت‌ها ناآگاهی نسبت به تبعات وجود این حیوانات و فقر فرهنگی در این حوزه است. البته بماند که شهرداری‌های ما نیز در طول این سال‌ها توان مدیریت این سگ‌ها و عقیم‌سازی آنها را نداشته‌اند چون برنامه‌ریزی علمی وجود نداشته و همیشه جمع‌آوری این حیوانات مقطعی و در حد نمایش بوده اما آگاهی و عملکرد خود مردم نیز بسیار اهمیت دارد.

سخن آخر

در نهایت باید اذعان کرد که حمایت از حیوانات بی‌پناه نیازمند دقت و آگاهی است. با وجود تمام تبلیغات احساسی و تصاویر دلخراش که در فضای مجازی منتشر می‌شود، باید مراقب باشیم که در دام کلاهبرداری‌ها نیفتیم چراکه فعالیت‌های نادرست و سودجویانه‌ای که به نام حمایت از حیوانات انجام می‌شود، نه تنها کمکی به آنها نمی‌کند بلکه تنها به منافع شخصی برخی افراد می‌انجامد. بنابراین برای حمایت واقعی از حیوانات، نیاز است که همگان آگاهانه‌تر عمل و از سازمان‌های معتبر و فعالان واقعی حقوق حیوانات حمایت کنند و به‌جای دلسوزی بی‌فکر، به‌دنبال راه‌حل‌های مؤثر و پایدار برای حل معضل حیوانات ولگرد باشیم.

استقبال مافیا از افزایش حیوانات ولگرد

«دکتر ایمان معماریان» دامپزشک و فعال حقوق حیوانات در گفت‌وگو با جام‌جم در این‌باره می‌گوید: حمایت واقعی از حیوانات به معنای این است که ما سگ و گربه ولگرد نداشته باشیم، چراکه ولگردی این حیوانات مشکلات فراوانی را برای خود این حیوانات و بهداشت عمومی ایجاد می‌کند.

وی می‌افزاید: متاسفانه در ایران مدیریت حیوانات ولگرد دست یک مافیای جدی است و اتفاقا به نفع‌شان است که این حیوانات در شرایط خیلی بدی باشند چراکه از این موضوع پول درمی‌آورند. هرچه این حیوانات بدبخت‌تر و بیمارتر باشند پول‌های بیشتری از دلسوزی مردم به بهانه رسیدگی به این حیوانات در حساب این مافیا جابه‌جا می‌شود. 

وی با بیان این‌که برخورد با این مافیا در توان ارگانی مثل قوه قضاییه است، می‌افزاید: از آنجایی که این حوزه سود سرشاری دارد، برخورد با این مافیا از سوی افراد عادی امکان‌پذیر نیست و بسیاری از فعالان محیط‌زیست وقتی درخصوص جمع‌آوری این حیوانات صحبت می‌کنند حتی تهدید به مرگ می‌شوند. بنابراین اگرچه مردم از سر دلسوزی برای حیوانات، فریب این افراد را می‌خورند اما فعالیت مافیا برخلاف شعار آنها، به‌هیچ‌عنوان از سر دلسوزی و کمک به حیوانات نیست

 

انتشار یافته: ۵۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۷
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۴ - ۱۴۰۳/۱۱/۰۳
6
34
احسنت به آقای دکتر معماریان که بالاخره جرات کردند و این حقایق را بیان کردند
دقیقا حق با ایشان است بسیاری از تصاویری که در فضای مجازی منتشر میشود فیک و بازسازی شده است و متاسفانه جوانان و افراد دلسوز و متعصب را جوری گرفتار میکنند که شخص خودش را ملزم میکند که بخشی از حقوق ماهانه خود را برای حمایت از این حیوانات بپردازد اما در واقع کلاهبرداران سود میکنند
نهایتا هم فقط و فقط قوه قضاییه توانایی برخورد با این شیادان و جمع اوری سگها مورد سواستفاده قرار گرفته شده را دارد
چه کسی میتواند ادعا کند که حامی حیوانات است اما راضی به واگذاری حیوان و صاحبدار شدن آن نباشد؟
چند وقت پیش یک تصویر از یک سگ مرده در فضای مجازی پخش شد که یک مرد با صدایی شبیه افراد معتاد چند تا توله را کنار این سگ مرده گذاشته بود که های مردم این سگ را کشتند و الان توله ها گشنه اند و زیرشم شماره حساب گذاشته بود
و خودش به طرز خنده داری مثلا گریه میکرد
من واقعا موندم مردم چطور گول این افراد شیاد و بعضا معتاد را میخورند
خب دلت میسوزه خودت سرپرستی دو تا توله را بر عهده بگیر مگه چقدر هزینه دارد که ملت باید بسیج بشوند
اصلا از کجا معلوم خودش سگ مادر را عمدا نکشته باشد؟
دامپزشک
|
Sweden
|
۱۳:۳۷ - ۱۴۰۳/۱۱/۰۳
7
31
آفرین بر شما دکتر معماریان عزیز
صحبت های شما جز حقیقت نیست و ما این حقایق رو به عینه دیدیم
ناشناس
|
Denmark
|
۱۳:۴۴ - ۱۴۰۳/۱۱/۰۳
18
35
مافیا در تمام زمینه ها وجود دارد، اینکه گفته شده کانالهای مجازی را چک کردند و متوجه وجود کانالهای متخلف شدند، اما نفرمودند چطوری اینکار را انجام دادند و چطور متوجه متخلف بودن این کانالها شدند. و اگر واقعا این‌طور است چرا از این افراد با ارایه مدارک شکایتی انجام ندادند. صحبت های ایشان در این مورد فقط یک ادعا است. حیوانات زیادی توسط حامیان حقیقی امداد و درمان و عقیم و واکسیناسیون شدند.
در مورد جمع آوری سگ ها، سگ ها سال‌هاست که جمع آوری می شوند. تمام سایت ها و بازداشت گاههای شهرداری مرتب پر و خالی میشوند. و این سگ‌ها با روشهای غیر استاندارد و غیر اصولی جمع آوری و اگر در پروسه جمع آوری کشته نشوند، در این اماکن گرسنه و تشنه و بیمار به حال خود رها می‌شوند تا زجرکش شوند یا در این اماکن با اسلحه گرم و یا سم و یا ضربه کشته می شوند. آقای دکتر خیلی تلاش کردند چهره حیوان دوست از خودشان نشان دهند اما اصلأ به این موارد نپرداختند. ایشون اصلأ به منشأ جمعیت سگها نپرداختند. غذارسانی اندکی که میشود بزرگنمایی می شود تا ناکارآمدی روش منسوخ شده که در ایران اجرا می شود پنهان بماند.
پاسخ ها
محمود
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۷ - ۱۴۰۳/۱۱/۱۴
کاملا مشخصه که شما هم یکی از همون افراد سودجو هسنید که بانوشتن این انشا سعی در محق و درست بودن کار کلاهبرداری خودتون و دلسوزنبودن واذیت حیوانات توسط شهرداری یا سازمانهی قانونی کردید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۳۵ - ۱۴۰۳/۱۱/۱۵
آفرین مرد
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۵:۴۱ - ۱۴۰۳/۱۱/۰۴
12
27
حرف حساب
پاسخ ها
پری
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۰ - ۱۴۰۳/۱۱/۱۴
دقیقا همینطوره حرف شما قبول دارم بنده هم به عینه دیدم اینا فقط هرکسی پا شده به نفع خودش و حکومتی که از ناکاراآمدش طرفداری میکنن اما راه حل اساسی نمیدن چرا تو کشورهای پیشرفته چنین اتفاقاتی نمیفته بلدن محیط مجازی رو خوب بگردن اما بلد نیستن راه حلی به ارگان یا سازمانشون بدن بنده موافق کلاهبرداری که بعضاً انجام میدن نیستم اما تو شهرک ما واقعا به حیوان رسیدگی میکنند و همین بلاهایی که سر خلقت خدا میارن که آه این موجودات کشور و به بی آبی و فلاکت دچار کرده ..............
ناشناس
|
United Arab Emirates
|
۱۳:۲۷ - ۱۴۰۳/۱۱/۰۵
5
12
گسترش فرهنگ عوام فریبی و سوء استفاده از عواطف عوام ،سالهاست که ختی خواص و متخصصان را هم مبتلا و گرفتار کرده است! و صدا و سیمای کم بیننده و کم سواد هم از بزرگترین عوامل این افتضاح در چند دهه اخیر ایران بوده است و آتش بیار همه ی فاجعه های اخلاقی در اجتماع!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۴ - ۱۴۰۳/۱۱/۰۸
13
33
أقاس دکتر بخشی از حرفات درستع و عمده ی حرفهاتون خیر ..... من یک حامی حقوق حیولنلتم که تماااام زندگیم و درأمدم و جااللنم رو برای حیوانات بی پناه وطنم گذاشتم . من از روی فیلم که آنچه شما ساختگی معرفیش میکنید بلکه از روی لحظه لحظه حضورم در اون صحنه های پر از درد و رنج حضور داشتم و دارم ظلم و دزدی و جنایت شهرداری چی ها رو از نزدیک دارم میبینم لمس میکنم با حیوون آزار ها درگیر میشم زخمی میشم زخمی میکنم تا یه توله ی شکنجه شده رو از دستش در بیارم شاید من مثل شما دکتر نشدم و به یه لیسانس بیشتر نرسیدم و نتونم مثل شما حرفای قانع کننده بزنم و مردم باور کنن . اما وسط دردم و عمق فاجعه جنایت توحش بی رحمی سودجویی دزدی و غارت از حق حیوانات رو تو این لجنزار بزرگ.که همه اتون توش میلولید و غرقید رو تا مغز استخونام دیدم سوختم و لمس کردم . امیدی به پاک شدن دستهلتون قلبهاتون و تفکرتون نیست .... تنها یک راه مونده بلای طبیعی 3چ ثانیه با ریشتر بالا این سرزمین نفرین شده مر از کرم های جونده به نام دوپای أدمیزاد زو بگیره و نسلی بیمار رو با تماااام زشت خوییها و تفکر پلیدتون بشوره ببره شاید بعدش زمین جلا بگیره نفس بکشه و حیوانات هم در نبود خودتون و انرژی های سرتاپا منفی تون نفسی بکشن و امنیت رو لمس کنن .....................
پاسخ ها
بابک قربانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۴ - ۱۴۰۳/۱۱/۰۹
خودت مشخصه از زجه ایی که میزنی فقط فکر پول حاصل از این داستانی و هیچ ربطی به حیوان دوستی ات نداره...بگذار خماریت بپره ، دوباره بخون ببین چی نوشتی با اون ادبیاتت
سیدعلی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۸ - ۱۴۰۳/۱۱/۱۱
دوست عزیز محیط زیست طرفدار و حامی عاقل و منطقی می خواهد نه صرفا احساسی. کسی صحبت از صرفا کشتن آنها نکرده است بلکه صحبت از عمل عقلانی است. فردی که سگ ها در محیط های غیر شهری و رها غذا می دهد ایا در خصوص کنترل جمعیت انها نیز اقدامی می کند و فقط غذا می دهد که مثلا انسان خوبی قاشد در صورتی گه محیط زیست و چرخه ان را به گند می کشد.دوست عزبز. « سگ حیوان انسان ساخت است» و باید توسط انسان گنترل جمعیت شود. در کشورهای توسعه یافته نیز روش های متعددی برای کنترل جمعیت هست. فارغ از مدرک بیا انسان باسواد و منطقی باشیم. سگ ها به عنوان یک معضل هستند و اگر واقعا کسی حامی هست انها در خانه خود یا محلی کنترل شده نگهداری کند . قرار نیست من بدون کنترل غذا بدهم اما مشکلش برای دیگران باشد، بیماری اگر داشته باشد و منتقل شد ایرادی ندارد . بیا انسان منطقی باشیم، محیط زیست را با رفتار احساسی تخریب نکنیم
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۸ - ۱۴۰۳/۱۱/۱۱
سلام
نگهداری سگها هیچ توجیهی نداره. فقط به عنوان سگ گله یا نگهبان برخی مکانها خاص. یه سری آدامای بی اطلاع وعمدتا احساسی باعث پخش و افزایش سگها شدن.سگها حیوانات بومی ایران و خیلی جاها نیستن. الان سگها دران باعث نابودی حیات وحش ایران دارن میشن.من خیلی جاها دیدم که لانه حیوانات وحشی حمله کردن و باعث نابودیشون شدن.به خرس .گوزن .اهو .شغال.روبا.و خیلی حیوانات دیگه.ما اگه میخوایم از حیوانات حمایت کنیم .باید از حیات وحش و حیوانات واقعیش حمیایت کنیم. نه از سگهای که حیوانات بومی ایران نیستن. سگها باید به جمع اوری شن برای نگهداری و عقیم سازی تو یه مکانهای خاص.
نسیم
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۲ - ۱۴۰۳/۱۱/۱۳
افرین افرین جواب خوبی بهشون داذی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۸ - ۱۴۰۳/۱۱/۱۴
خودتو تو ایران خسته نکن ببین مغز پوسیدها چه جوابی به. شما دادن آخه سگ براحتی به حیات وحش حمله میکنه؟ کجا کشورهای درحال توسعه دیدی که کنترل کردن همینجوری یه چیزی شنیدی میان اینجا تایپ میکنم اولا هند همین سگها دارن میان مردم زندگی میکنند و کلی بهشون رسیدگی و حامی خوبی برای حیوناشون هستن نمی‌دونم مردم ایران چرا از سر ندانستن و ناآگاهی یه چیزی میان تحویل هم میدن
کارشناس علوم قران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۷ - ۱۴۰۳/۱۱/۰۸
18
18
آیا سگ ولگرد چه سودی برای مردم دارد که امنیت جامعه را به خطر انداخته بسیاری از این سگ ها هار هستند به شهروند ما حمله کردند ومنجر به مرگ کودکان وافراد بیگناه شدند حمایت از حیوانات به چه قیمت به قیمت ستاندن جان هو وطن خواهشا اینا را جمع کنید
پاسخ ها
حامی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۵ - ۱۴۰۳/۱۱/۱۲
این مسئله کاملا مربوط به شهرداریه که عقیمسازی واکسیناسیون و نگهداری علمی و درست در جای مناسب انجام بشه نه ببرن تو پسماند یا پناهگاها زجرکش کنن تا حالا رفتین پناهگاه کهریزک رو ببینین سگو زجرکش میکنن تا بمیره و سگهای دیگه انقدر لاشه میمونه اونجا که میرن ازش تعذیه میکنن اگه در مملکت شایسته سالاری و ............ نبود کشور ویرانه نشده بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۶ - ۱۴۰۳/۱۱/۱۳
نگهداری سگ درخانه باعث ایجاد چندین بیماری ناشناخته می‌شود از جمله سرطان سینه وآسم و... جای سگ خونه نیست اصلا نفس سگ ایجادبیماری مکند وادارو مدفوع سگ حامل هزاران میکروب وبیماری گرچه واکسیناسیون هم شود وهزران بیماروبدبختی
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۶ - ۱۴۰۳/۱۱/۰۹
10
6
فقط طرفدار. سگ هستند اون هم ولگرد این حامیان آدمای مشکل داری هستند چرا مغازه‌های فروش اسلحه و تفنگ ساچمه زنی را نمی‌گیرید سموم مارمولک و تار و مار و غیره
کوپر فرشته من
|
United Arab Emirates
|
۰۰:۲۲ - ۱۴۰۳/۱۱/۰۹
0
15
باسلام‌جناب دکتر درست عرض میکنن با قانون حمایت از حیوانات اجرا بشه حامی واقعی باشیم و کسی که سودجوی یا معامله یا حیوان ازاری میکنه باید یک جرم محسوب بشه و دیگه فرهنگ رسانه ای و مردم دیدگاه شونو در مورد فرشته های خدا بهتر داشته باشن که همانند ماوحق زندگی خوب با آرامش دارن فرشته ها رو خدا خلق کرده همانند ما انسانها پس مراقب رفتار با فرشته ها باشیم فرهنگ سازی باید تقویت کنیم و عقیم سازی کنیم که دنبال نژاد و کلاس نباشیم فرشته ها همه زیبا و مخلوق خدا هستن پس فرق نزاریم بین شون امیدوارم روزی شاهد آرامش همه ی فرشته های دنیا باشیم انشالله
اهو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۱۸ - ۱۴۰۳/۱۱/۰۹
10
23
چرا راهکار ندارید .این سگها توسط شهرداری ها همه دلرن کشته میشن بدادشون برسید بابا تو این مملکت کسی نیست بداد این حیونا برسه دست از کشتار بردارید بعد راهکار بدید
پاسخ ها
محمود
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۲ - ۱۴۰۳/۱۱/۰۹
کجا سگها کشته میشند. از بس سگها زیاد شدن تو خیابون امنیت نداریم. مملکت که فقط ارث پدر سگ وسگ باز نیست. بقیه هم حق دارند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۷ - ۱۴۰۳/۱۱/۱۲
باید ساعاتی برای گردش سگها اختصاص داده بشه ساعاتی از اخرشب یا صبح زود که همه بدونن در خلوتی باشه که نه این بیزبونا اذیت بشن نه کسیکه ردش میاد یا فوبیا داره یا هرچیز دیگه ای نه اینکه هر کی هرجا هر موقع دلش خواست برداره ببره راهکارش اینه
شهرزاد
|
United Arab Emirates
|
۰۷:۲۲ - ۱۴۰۳/۱۱/۰۹
0
21
کمترین کاری که دولت ومحریان قانون میتوانند انجام دهند تنها تصویب قانون حمایت از حقوق حیوانات ومحازات حیوان ازار است .کع در این صورت بساط تبلیغ وسو استفاده سود جویان جمع میشود .وقتی کوچکترین اهمیتی به حیوانات وحق وخقوقشان داده نمیشود وما دوستداران حیوانات همیشه شاهد شکنجه آنها به انواع مختلف توسط مردم وحتی مجریان مثلا قانون مثل شهرداری هستیم .خب محبور به زدن هر دری ولو به اشتباه میشویم .وقتی عده ایی حیوان ستیز ومردم خرافاتی وعصر حجری هنوز پی حل مشکلات رندگی خود با بریدن گوش ودست وپای سگ ها وکربه ها توسط رمالان وجادوگران هستن وانها هنوز در حال سلاخی شدن هستن دم زدن از مافیا وراست ودروغ پیج های حامی نما بیهوده است .این خانه از پای بست ویران است وفقر فرهنگی وناآگاهی مردم در این زمینه بیداد میکند .از مهدکودکها باید خیوان دوستی اشاعه داده شود وبجای برچسب نجس زدن بر حیوانات ،کمک به انها ومهربانی بانها از کودکی آموخته شود ..جای صحبت زیاد است ودر این صفحه قابل ذکر نیس .ومتاسفانه آقای دکتر فقط بخشی از معضل را اشاره کردن آن هم جنبه مادی انرا .وباز اهمیت خود حیوانات به حاشیه رفت !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۶ - ۱۴۰۳/۱۱/۱۴
کاملا با شما موافقم دوست عزیز حرف دلمو زدید واقعا برای این مردم این سرزمین متاسفم
پروین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۱ - ۱۴۰۳/۱۱/۰۹
2
26
راهکار اصولی و درست بدهید این زبون بسته ها حق زندگی دارند مثل انسان ها مخلوقات خداوندن دست از کشتار بردارید آه و ناله این بی زبون ها خشک و تر با هم می سوزاند ان روز دیر نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۷ - ۱۴۰۳/۱۱/۱۴
سوزانده عزیزم مگه نمی‌بینی شرایط آب و هوایی و فقر کشور
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۰ - ۱۴۰۳/۱۱/۰۹
1
11
بله درجای که دولت کاری نمیکنه این اتفاقات میفته یا از یک عده در مسیرها اگر مشخص بشه مابین شهرها و از جاده هم زیاد دورنباشه و یک امکانات اولیه اونجا باشه خیلی ها هنگام تردد میتونند اگر کمکی دارند به حیوانات بکنند و حیوانات هم وقتی در یکجا غذا رسانی بشه در همان نقطه میمونند اونم باید تمام جوانب درنطر گرفته بشه پل زیر گذر و یک کیلومتر دورتر جاده و خیلی هم از شهرها دیگه دورنباشه
مرد مهربان خدا دوست
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۶ - ۱۴۰۳/۱۱/۰۹
3
17
فقط بلد هستید حامیان حیوانات را هر جور هست تخریب کنید مردم دوست دارن به هر روشی هست به حیوانات کمک کنند شما چکاره هستسد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۸ - ۱۴۰۳/۱۱/۰۹
1
14
همه اینا بخاطر مریضگونه خرافه منفی گرای کثیف ادمای سر تا پا موج پاکی میگیرن لز ادمیزاد روپا همه چی در میاد دزد غارت روانی دروغگویی کثیفی سود جو ایا حیونا این صفتا دارن نه نه نه نه پس حیونا از ما ادما بهترن خیلی به خودتدن ننازین بدترین موجود ادم دوپا هست اکه شهردارنمیخاد کاری کنه شما اوما باید بفکر حیونا باشیم همه خداخلق کرده چرا بدست ادما حیونا الکی بمیرن چرا کمی ادم باشین خدا میدونست ای حیونا رو خلق کرده نزلرین الکی بمیرن حق زندگی دارن زمین فقط برل شما نیست برلی تمام حیونا هم هست همینه که با بدبختی زندگی میکنین بخدا آااااااه حیونا میگیره از افکار کثیف که صدا سینا دریت کرده هر سال ی عکس مسخره میزاره سگ حمله کرد بندازین دور حیونا تا خودتون حمله نکنین کاری ندارن بله یکیم به شما حملخ کنه بدتر از هر حیوانی پاچه میگیرین و حمله میکنین این افکارا بندازین دور بیاین خودتوت کمک کنین زندکی حیونا رو نگیرین با گرسنگی وتشنگی معلومه مام غذا نخوریم عصبی میشیم نزاریم اذیت شن بخاطر خدا والا گناه دارن چرا حیوان تو زندان بمونه اذیت شه تا بمیره با درد ناتوانی خدا نرگ ادمای بدا بده چرا زندگیشونا میگیرن ادعای مسلملن بودنا در نیارین الکی اگه ادمین بیاین همه کمک به داد حیوما برسین
نگین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۰ - ۱۴۰۳/۱۱/۰۹
1
14
به جای اینکه تمام تقصیرها رو بیندازید گردن این مافیا بیندازید گردن اوناییکه رو صندلی نشستن و قانون حمایت از حیوانات تصویب نمیکنن، از نظر من عامه اونیکه کمک میکنه و شماره حساب میذاره برام بیشتر قابل احترامه تا شمایی که فقط شعار میدی و تا الان هم به عنوان یک حامی محیط زیست هیچ قدمی برنداشتی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۵ - ۱۴۰۳/۱۱/۰۹
0
12
اگه می تونین یه سگ رو به خونتون بیارید و عقیمش کنین و تا آخر عمر همون جوری که اون به شما وفادار می مونه شما هم ازش نگهداری کنین نه که نمی تونین پس ولش کنین
دانیال
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۶ - ۱۴۰۳/۱۱/۰۹
5
3
طبیعت رو داغون گردن سگ ها بخاطر خوردن حیوانات دیگر،،و سگ هر‌پارکی نمیتونه بره،و دستشویی کنه و مدفوع ادرار ،رو چمن،یک ساعت بعد زنو بچه مردم میرن دست بچه بخوره ،آلودگی بگیره خودت بودی دوست داشتی؟ کیست غدد،شپش،ساس،انگل،کنه،دارن،،،سکه بدون طناب نداریم.چه برسه ولگرد،،،سگ بدون سبد در ماشین جریمه داره و ماشین پارکینگ باید بره،چون باعث تصادف و جان دیگران میشه خودت هیچی،،،و اینکه مشروب رو میگفتن منفعت هم‌داره برا بدن،الان دانشمندان خود ِغرب گفتن،همش ظرر،و سرطان اور،و کبد چرب کننده،و بیماری اعصاب وهزا گر بیماری داره ،و حالا سگ و نجس بودن ،چند وقت دیگه اونم مشخص میشه،،چه میکروب، و چه ظررهایی هست،قدیم ایرانیان یک سگ گله داشتن،نزدیک انسان نمیشدن،بیابان بودن،تازه چوپان و صاحب اون تماس نداشت،همون ادرار اون هرجا باشه تا چندین سال نم بخوره بو گند میده،،وقتی خانواده ها بیماری میگیرن میگن از کجا این غده، یا سرطان ،یا ،،،اومد،بخاطر رعابت نکردن حلال حرام نجس و پاکی، اومده، ،،حیوانات قفسی نگیرید،،حیوانات خانگی مرغ، گاو گوسفند اگر باغی دارید، حیوانات باید آزاد باشن،،ما هیچ وقت پرنده قفسی نگرفتیم.همیشه در زمین مون،اسب،مرغ،بوقلمون غاز،گاو گوسفند، ،،الان تو آپارتمان سگ میارن همش خسارت هست در خانه شهر جاده،خسارت خسارت خسارت،نزنید به یکدیگر،،،سگ ولگرد باید امحا بشه،،،شکار چی با اسلحه باید جمع بشه حیات وحش ما در حال نابودی هست، کی گفته برا کنترل شکار میکنن،اونا مثل کانادا رفتن تو سرزمین گوزن ها،خرس ها،بعدم الان مغاره هست گوشت بخرن،قدیم آداب داشت شکار،اسلام آداب شکار داره،فصل داره،حامله و غیر داره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۵ - ۱۴۰۳/۱۱/۱۴
اول سوادتو تقویت کن بعد بیا فتوا بده کلی غلط املایی دارید معلومه با خودت چند چندی الان قرن ۲۲ هست مغز پوسیده
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۷ - ۱۴۰۳/۱۱/۰۹
4
4
عجب دارم ازاین مردم پست،این مردم زنده کش مرده پرست ،تا زنده ای ...
به داد آدمی هم برسید ،به خدا که وضع زندگی برای خیلیا سگ مرگیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۱ - ۱۴۰۳/۱۱/۱۳
سگ از اول نجس است والان هم نجس است بیشتر مردم از روی لجاجت به حرف مسؤولین گوش نمی‌کنند سگ برای خیلی‌ها نون آور شده از دامپزشک گرفته تا الا آخر..‌.
ترنم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۰ - ۱۴۰۳/۱۱/۰۹
1
7
متاسفم مردم فکر کردند معماریان و اخانی خیلی دل سوزند ، نخیر کار از ریشه خراب است ، دولت باید برای مردم هم از طریق صداسبما فرهنگ‌سازی کند هم شهرداری موظف است عقیم و واکسینه کند هم آموزش پرورش موظف است به کودکان راهکار ارتباط صحیح و بقیه مسایل به عنوان درسی تفریحی یاد بدهد ، ضمنا سگها و گربه ها همسایه های غیر عمنوع ما هستند آیه ۳۸ انعام ، رحم کنیم تا رحم شویم ، قرار نیست همه ی پیجهای حمایت دزدی باشد ، هستند بعضی‌ها ، نه همه، اما در کل قرار نیست هر کس دلش که نه، وجدانش اجازه ی درد کشیدن حیوان میدهد بیاورد داخل منزل ، طبیعت حق طبیعی حیوانات است ،اگر اگر اگر دولت و بعضی منافعی که در جیبشان میرود همت کنند دست سودجویان از زبان بسته ها کوتاه میشود ، پناهگاه یعنی اسیری، فکر چاره خیلی بهتر از کشتار تدریجی هست
بهروز
|
United States of America
|
۱۶:۲۹ - ۱۴۰۳/۱۱/۰۹
1
4
من به حرفهای یک‌طرفه دکتر بعد بمردم دل سوز انتقاد دارم..دکتر جنایات شهرداری ها را نمی بیند.چرا و راه کار عملی و منصفانه نمیدهد.اما مردم دل نازک و مهربان و عزیز .باید مواظب باشند این مورد را این دکتر درست می گوید مافیا دروغین و سود جو ( غیر از کسانی که واقعا صادقانه از این حیوان‌ها بی سرپرست حمایت میکنند) با هزاران حقه برای به درد آوردن دل مردم و برانگیختن حس ترحم حیوان را عمدا شکنجه میکنند بع فیلمی ار این زبان بسته میگذارندکه ما نجاتش دادیم کمک کنید.دهان حیوان را با چسب ۲ روز می بندند و بعد رها می‌کنند. و بقیه داستان باز هم طلب پول.کاش میشد شهرداری جای را به رایگان در اختیار مردم می‌گذاشت. ومقداری هم کمک می‌کرد. از نظر خدماتی.این پناهگاه امن درست میشد در هر شهری.و نگهداری و درمان و عقیم سازی میکردند.توسط افراد طرفدار حامی حیوانات .و نظارت میشد که مبادا جنایتی یا سود جویی بشود.مردم کمک میکردند. این روش فعلی مشکل حیوانات ولگرد وبی خانمان را حاد تر میکند.سود جویان طرفدار گسترش ظلم به حیوانات هستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۷ - ۱۴۰۳/۱۱/۱۲
نظرتون واقعا عالی بود منهم‌موافقم با نظر شما
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۸ - ۱۴۰۳/۱۱/۰۹
6
7
واقعااون .....هایی که به سگهای ولگردغذامیدن یا توخانه سگ نگه میدارندفازشون چیه کوچه خیابان پرشده ازسگ وگربه ونجاستشون اگه کارگرهای زحمت کش شهرداری نباشندشهربه کثافت کشیدمیشه ازطرفی برای امنیت شهروندان زنان کودکان به خطرافتاده ومتاسفانه درمواردی به کشته شدن کودکان توسط سگهای ولگردانجام شده چرابه جای غذادادن به سگهابه پرندگان غذانمیدهند
داود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۵ - ۱۴۰۳/۱۱/۰۹
4
5
دولت باید برای حفظ امنیت مردم در کشور اقدام صدر مجوز صادرات سگ بلاصاحب برای سایر کشورها که گوشت آنرا مصرف می‌کنند نماید تا این مافیا سرگرم جمع آوری شودند و صاحبان مجوز هم برای کشور ارز آوری نمایند و محیط زیست کشور هم از این همه آلودگی پاک شود
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۱ - ۱۴۰۳/۱۱/۰۹
3
4
آخر من نمیدونم چرا فقط سگ را حیوان و لايق حمایت و سرپرستی میدانید و فقط برای آنها دلسوزی میکنید در صورتی که اگر آنها طبق قانون طبیعت و راز بقا زندگی کنند نود درصد نوزادان آنها به سن بلوغ نمیرسن و طعمه حیوانات دیگر می‌شوند و يا از گرسنگی می‌میرند چون‌ این طبیعت راز بقا هست و ما نباید در کار طبیعت دخالت کنیم. در ثانی چرا دلتون برای بقیه حیوانات از قبیل گاو.شتر .گوسفند. مرغ.ماهی و...نمی‌سوزد که روزی میلیون ها برای تغذیه کشتار می‌شوند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۳ - ۱۴۰۳/۱۱/۱۲
چرا فکر میکنید دلمون برای انها نمیسوزه همه چیز از وقتی خراب شد که انسان در طبیعت دست برد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۵ - ۱۴۰۳/۱۱/۰۹
2
2
چرا شهرداران برای مبارزه با جوندگان حیوانات ولگرد خطرناک بازسازی و بهسازی کانال های فاضلاب روش صحیح تفکیک و بازیابی سالم زباله و انهدام سرنگ ها و وسایل بیمارستانی با نظارت بر مطب ها بیمارستان ها وایجاد گرمخانه های مجهز برای کارتن خواب ها و ارتقا بهداشت شهری و نظارت بر بهداشت وسایل نقلیه همگانی کار اساسی انجام نمیدهند وفقط از مردم عوارض میگیرند آیا این کار خدمت به انقلاب و رهبری فقید آن است کمی بخود بیایید همه ما شب اول قبر را دیر یا زود خواهیم داشت دنیا برای آخرت خوب است و والا وبرای دنیا دنی و پست است
م. ناظر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۳ - ۱۴۰۳/۱۱/۱۰
2
1
اصطلاح "حیوانات بلاصاحب" کاملا بی‌مسما است چون با قاطعیت معتقدم که این حیوانات بینوا، ضایعات و مازاد تولید سگبازان و سگ‌پروران بیدرد هستند و برای نقد کردن و پول درآوردن بیشتر از آنچه قابل فروش نبوده، با شیادی و حقه‌بازی با نام "حیوانات بلاصاحب" به اجتماع عرضه و به اسم نگهداری آنها تکدی و اخاذی میکنند و برای ناامنی اجتماعی هوچیگری و... میکنند.
داود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۹ - ۱۴۰۳/۱۱/۱۰
3
0
سگ و گربه و مسائل پیرامونی آنها از زمانی در کشور ما شروع شده که داشتن حیوان خانگی، در شبکه‌های ماهواره‌ای و رسانه های دیجیتال تبلیغ و فرهنگ سازی شد. وگرنه سالیان قبل این تعداد سگ و گربه ولگرد نداشتیم.
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۵ - ۱۴۰۳/۱۱/۱۰
2
2
با سلام. در یک مقاله راجب جمع آوری گزارش شده بود متاسفانه خیلی از این حیوانات پس از جمع آوری بوسیله همان افراد طرف قرارداد با شهرداری ها برای سودجویی بیشتر بدون انجام هیچ فرایند لازم رهاسازی میشوند
مانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۳ - ۱۴۰۳/۱۱/۱۰
6
0
جمع آوری کنید و درمان به کشورهای جنوب شرقی آسیا مثل ویتنام .....صادر کنید هم پولدار میشید هم اونا از استیک هاپو فیض ببرند
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۵ - ۱۴۰۳/۱۱/۱۱
1
0
آقا خواهشن جمع اوری کنید.جان هر کسی که دوست دارین.همشون رو به یه مکان برای نگهداری و عقیم سازی ببرین.و دیگه نزارید که رها سازی بشن.
حیاط وحش رو نابود کردن.باعث خیلی از مریضی ها شدن.
دیدن یه گله،گرگ یا چنتا شغال و روباه خیلی زیباتر از دیدن سگهای با صاحب یا بی صاحب هستش. که افراد بی اطلاع و کم سواد باعث به وجود آمدن این منظرها شدن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۷ - ۱۴۰۳/۱۱/۱۴
بله ندیدن پیام مسخره شما به نفع همه هستش چرا پرت و پلا میگی شما مثلا خیلی باسواد و با اطلاعی گرگ و روباه مگه نزدیک خونه تو میان که بتونی منطرشون ببینی سگ اصلا جرات نزدیک شدن به حیات وحش داره حیوان
شهروند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۰ - ۱۴۰۳/۱۱/۱۱
2
0
شهردار شهر دماوند اصلا سگهای ولگرد را جمع نمیکند و تعداد سگها خیلی خیلی زیاد شده در همه ی کوچه ها و خیابانها پز از سگ است
بچه ها از ترس سگها جرات ندارند بیان بیرون
واقعا شهردار دماوند متوجه تعداد زیاد این سگها نشده!!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۸ - ۱۴۰۳/۱۱/۱۴
بچه ها نیان بیرون بشینن خونه درس بخونن دوما همین بچه هاتون ولگردن و باعث آزار سگ میشن دیدم به چشم خودم پس شما هم حیون آزاری را به بچتون یاد ندید بچتون که ولگرد نیست احیانا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۳ - ۱۴۰۳/۱۱/۱۲
0
4
بجای خداروی زمین خدایینکنین بیرون یعنی خیابان پارک کوه .باغ همه جا جای حیونای بلاصاحب هستش متاسفانه یه عده ای ازعقل کلها اومدن میگن هیچ حیوانی باید روی زمین نباش تا ما اشرف مخلوقات که همه جای دنیاروتصرف کردیم لدت ببریم نه برادروخواهرمن خدااسم حیوون روبایدبه انسانها میداداشرف مخلوقات روبه حیوونا چون عقلشون ازانسان بیشت رکارمیکنه عاطفه ومحبت مهربونی دارن اومدین توشهرها کوها کنارجادها جای سگهای بی زبون روگرفتین براخوشگذرونیو لات بازیهاتون ویلا میسازین جای حیووناروگرفتین روشن فکرای باتحصیل کردها شهرداریهام گرفتنی میبرن مادروپدروبچها روجداگانه میندازبه پاسماندهای شهر یه قرص برنج خداحافظ بعدش میگن نمیدونم چراخداکارهیچکس رو راست نمیاره بایدم ازاین وضع بدترباشین چون خداروواقعا ازدرون احساس نکردین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۹ - ۱۴۰۳/۱۱/۱۴
احسنت دقیقا بخدا حرف دلمو زدید احسنت به شما
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۶ - ۱۴۰۳/۱۱/۱۲
0
2
وقتی شهردارهرشهری به دورستی ازبیابان ها استفاده کنن مکانی دورست کنن چندتا کارگردلسوز بزاربهشون رسیدگی کنن حامی نما ها که من خودم دیدم باچشم خودم چقد سواستفاده ازحیوانات بی گناه بی زبان میکن برای سواستفاده هاشون همش مقصر شهردارکه ی میکشه یا زندگی حیوانات جهنم میکنه تا آدم های بازات های کثیف شکنجه بدن حیوانات رو انسانیت کلمه سنگینی به هرکس ندهندتمام
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۴ - ۱۴۰۳/۱۱/۱۲
3
1
ما قانون حمایت از حیوانات ولگرد نداریم تمام زندگیمون شده پر از سگ و گربه اگر قانون بود دیگه باید محل زندگیمون هم به این حیوانات تحویل میدادیم من موندم این حامیان تحمل میکنند این حیوانات تنها فرزندشون تکه پاره کنه بس کنید منطقی باشید
حامی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۴ - ۱۴۰۳/۱۱/۱۲
0
2
من خودم حامی حیوانات اما در حد تعادل ولی بپذیرید عملکردهای اشتباه شهرداری باعث شده اکثر حامیان و مردم هیچ اعتمادی نداشته راشند وقتی بقول خودتو غیرعلمی و مقطعی گرفتند و نگهداری که چه عرص کنم ذره ذره کشتن انجام دادن یعنی خانه از پایبست ویرانست یا میگیرن میکشن
یا میگیرن زجر کش میکنن
یا میگیرن واکسیناسیون و عقیمسازی و سپس بازگشت به زیستگاهشون یا نگهداری و غذا رسانی مناسب انجام نمیدن
خب حداقل از اول بگین میخایم بکشیم فقط بودجشو بگیریم بزاریم جیبمون میخاین خودتونو گول بزنید یا ما رو خود شهرداری یه مافیاس که بودجه عقیمسازی واکسیناسیون نگهداری رو میگیره میزاره جیبش فقط در حد کشتن سگا خرج میکنه
اگر مثل همه کشورهای دیگه برید یلد بگیرید اصولی و علمی کار کنید اولا تعداد یک حیوان در اکوسیستم از میزان طبیعی به میزان مخرب نمیرسه دوما همان میزان طبیعی بخوبی مدیریت و نگهداری و واکسینه و عقیمسازی میشن و یکسریاشونم به دست کسانیکه چوپانن یا کارخانه یا مورد مصرف دارن داده میشه یه عده احمق بیشعور دیگه نمیان بگن بکشید بفروشید به چین اونا استفاده کنن
مگر جان رو خدا نداده و مگر قابض روح خداوند نیست بابت هر اهمالکاری اعم از عدم برخورد اصولی و علمی یا کشتن باید در برابر افریدگار این موجودات پاسخگو باشید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۳ - ۱۴۰۳/۱۱/۱۴
احسنت دقیقا همینطوره حرف حساب به این میگن متاسفانه داریم کنار چنین افراد پوسیده افکار زندگی میکنیم واقعا درست میگید
زینب بانو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۹ - ۱۴۰۳/۱۱/۱۳
2
2
هر چه مردم میکشند
ازمسئولین است
اگر دولت اراده کند
سگ های ولگرد جمع آوری میشوند
اصلا مردم هیچ‌ کاره هستند
ایران را پر کردند از افغانها در شرایط کمبود آب و فرو نشست زمین
با اینکه اکثریت مرد مخالف ومهاجر پذیری هستند
مسئولین آب گاز برق مسکن شغل مردم ایران. را نمی توانند تامین کنند
مهاجر پذیری می کنند
و ساز مخالف با ملت دارند
سگ ها هم فعلا مشغول کشتن کودکان پاک‌ هستند و قطع عضو کردن انسانها !!!!
نظر شما
ادامه