حکیم مهر: رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاعرسانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: اولین دستیار جامع هوش مصنوعی روابط عمومی تا پایان سال در وزارت جهاد کشاورزی راهاندازی میشود.
به گزارش حکیم مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، «سید سجاد حسینی» تحول در روابط عمومی و ارتباطات را ضروری دانست و گفت: برای پیشرو بودن در عرصه ارتباطات باید از ظرفیت فناوریهای نوین از جمله هوش مصنوعی بهرهبرداری کرد به همین منظور باید یک برنامه جامع کاربردی تدوین و عملیاتی کرد.
وی با اشاره به تاکید دولت چهاردهم مبنی بر توسعه فناوری در فرآیندها، افزود: هر میزان بتوانیم امور مرتبط سازمانی را به سمت فناوریهای نوین سوق دهیم، سازمان رسانه و روابط عمومی پویاتر، خلاقتر و اثرگذارتر خواهد شد و میزان هدررفت منابع را کاهش خوهد داد.
رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاعرسانی وزارت جهاد کشاورزی با بیان این که تاثیرگذاری حوزه ارتباطات در بطن و عمق جامعه غیرقابل انکار است، گفت: برای تولید محتوای خلاق و تاثیرگذار برنامه کاربردی مدیریت رسانه مبتنی بر هوش مصنوعی باید طراحی شود.
وی به تشکیل کارگروه هوش مصنوعی در مرکز روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی اشاره کرد و گفت: با بهرهگیری از دانش و توان جوانان و متخصصان حوزه فناوری برای اولین بار دستیار روابط عمومی با بهرهمندی از هوش مصنوعی طراحی شده است که تا پایان سال رونمایی و به صورت پایلوت توسط روابط عمومی دستگاههای تابعه وزارت جهاد کشاورزی در سراسر کشور عملیاتی میشود.
مثلاً شما وارد اداره میشید، هوش مصنوعی با یه صدای رباتیک و پر از غرور از مانیتور سلام میکنه:
"کاربر گرامی! به سامانهی روابط عمومی هوشمند خوش آمدید. لطفاً درخواست خود را وارد کنید."
با خوشحالی درخواستت رو تایپ میکنی و دکمه ارسال رو میزنی. یه لحظه بعد، سیستم فکر میکنه، یه چراغ سبز چشمک میزنه و بعد یه پیام روی صفحه ظاهر میشه:
"شماره درخواست شما ۱۲۳۴۵۶۷۸۹ است. لطفاً به واحد تأیید درخواست در طبقه سوم مراجعه کنید."
با خودت میگی: "خب اینم مثل همون قدیمیه، فقط دیجیتالی شده!" با هزار امید و آرزو خودتو به طبقه سوم میرسونی. اونجا یه دستگاه دیگه منتظرته که بعد از اسکن چشم و اثر انگشت و گرفتن نمونه خون، میگه:
"درخواست شما تأیید شد. حالا لطفاً به طبقه دوم برای احراز هویت مراجعه کنید."
به طبقه دوم که میرسی، یه ربات دیگه داره با خودش حرف میزنه و وقتی صداتو میشنوه، با اخم مصنوعی و جدیت اعلام میکنه:
"هوش مصنوعی در حال یادگیری است... لطفاً صبر کنید..."
بعد از نیم ساعت انتظار، یه پیام جدید رو صفحه نمایشگر ظاهر میشه:
"برای تأیید نهایی، به دفتر معاونت مراجعه کنید. اما قبلش برای دریافت تأییدیه دیجیتال، لطفاً از درب خروج ساختمان خارج شوید و دوباره از درب ورودی به سامانه لاگین کنید!"
و اینجاست که میفهمی تکنولوژی هیچوقت قرار نیست در کشور ما کارتو راحتتر کنه، فقط روشهای جدیدتری برای عذاب دادن آدمها پیدا میکنه! ???