
حکیم مهر: جلسه هماندیشی شرکتهای آموزشی (موضوع ماده ۲ قانون افزایش بهرهوری بخش کشاورزی و منابع طبیعی) با حضور رؤسای شرکتهای آموزشی و رئیس سازمان نظام دامپزشکی، بهصورت حضوری و آنلاین در سالن جلسات این سازمان برگزار شد.
به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی و امور بینالملل سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران، در این جلسه «دکتر عباسعلی مطلبی» رئیس سازمان نظام دامپزشکی، ضمن تبیین اهمیت و ضرورت آموزش در حوزه دامپزشکی اظهار داشت: «تجربه چندساله من نشان داده که واگذاری امر مهم آموزش به بخش خصوصی تصمیمی میمون و مبارک بوده است. همانطور که همواره تأکید کردهام، شوراهای دامپزشکی استانهای ما در سراسر کشور کارکرد اجرایی ندارند و نقش نظارتی دارند. از همین رو، واگذاری این مسئولیت به بخش خصوصی و شوراهای استانی میتواند بسیار کارآمد باشد.»
وی تصریح کرد: «شرکتهای آموزشی دارای جایگاه و ساختار قانونی مشخصی هستند که برای مأموریتهای آموزشی در حوزه دامپزشکی تعریف شدهاند و میتوانند این مسئولیت را به بهترین شکل ممکن پیش ببرند.»
رئیس سازمان نظام دامپزشکی، تمرکز بر فعالیت شرکتهای آموزشی را یک «طوفان فکری» توصیف کرد و گفت: «ضروری است رؤسای این شرکتها خود به آسیبشناسی پرداخته و بررسی کنند که طی این سالها تا چه اندازه در توانمندسازی نیروی متخصص انسانی در بخش دامپزشکی موفق بودهایم.»
وی همچنین ترویج آموزش را به معنای انتقال بسیاری از معلومات روز دامپزشکی و حرکت همراه با علم روز معرفی کرد و افزود: «متأسفانه در حوزه آموزش بهرهبرداران از منظر دامپپزشکی اقدام مؤثری انجام نشده و در بخش آموزش کارگر فنی و کلینیسین فنی نیز کاری آنچنانی صورت نگرفته است.»
دکتر مطلبی در بخش دیگری از سخنان خود به معضلات و ضعفهای دورههای آموزشی، مسائل مرتبط با احراز صلاحیت، و ضرورت آموزش برای فارغالتحصیلان جهت ورود به بازار کار و تربیت نیروی ماهر پرداخت و تصریح کرد: «نظام آموزش عالی در حوزه دامپزشکی نتوانسته در تربیت نیروی ماهر مورد نیاز جامعه توفیقات لازم را داشته باشد و این یک واقعیت است. هدف ما تدوین یک برنامه عملیاتی، کاربردی و اثرگذار در بخش دامپزشکی با رویکرد بازآموزی و نوآموزی است.»
رئیس سازمان نظام دامپزشکی تأسیس چندین شرکت آموزشی با سطح مهارت بالا (حداقل یک شرکت در هر استان) را یک افتخار بزرگ برای سازمان دانست و از آن به عنوان هدفی برنامهریزیشده یاد کرد.
در ادامه جلسه، هر یک از حاضران به بیان دیدگاهها و پیشنهادات خود پرداختند که این موارد توسط رئیس سازمان و معاونان ذیربط بررسی و راهکارهای لازم ارائه شد.



نظام دامپزشکی فقط بین سال های ۸۶ تا ۸۸ رشد داشت قبل و بعدش یک سازمان خواب بود و بس
موافقم، فقط بررسی کنید ببینید نحوه جذب اساتید به چه صورتی هست؟ نتیجه میشه همین
با حضور شایستگان و نخبه های علمی و مدیریتی در سازمان نظام دامپزشکی امیدواریم بجز خود سازمان نظام سایر دستگاه ها از جمله سازمان دامپزشکی و دانشکده های دامپزشکی از این همه تجربه و پیشینه قابل تمجید این عزیزان بهره برده و با دقت به راهنمایی هایی فنی اهتمام و نسبت به رفع ایرادت مرتبط اقدام نمایند.
|
خوب جای بزرگمهری مدنی اومده جای رضویلر مطلبی
از همان روزی که شورای انقلاب فرهنگی به دست چند جوان خام و ناپخته و بیسواد و چند استاد فرصت طلب افتاد یعنی از حدود ۴۴ سال پیش ، چیزی جز این نمی توانست نتیجه شود .
|
و البته مسولین دامپزشکی ۲۸ ساله
خداروشکر یکی پیداشد فهمیدچه افراد بیسواد وبی کلاس واردرشته دامپزشکی شدن وآبرواین رشته پزشکی روبردن.خیلی هاشون عملهای دامها رودرمحیط های غیربهداشتی انجام میدن وپت ودام فردی تلف شد وازبین رفت نظام دامپزشکی بجای برخورد قاطعانه مسئولانه وعلمی با دامپزشک خاطی وبیسواد انجام بدن.قوانین را دور میزنن یا پرونده شکایت روسربه نیست میکنن.
وقتی آموزش عالی عده ای را بدون امتحان متخصص بکند. دیگران کتاب و مقاله بنویسند به نام عده ای بزنند براشون رزومه بسازند
دانشگاه حیات خلوت سیاسیون است ۰ چه انتظاری دارید ؟
همتی عالی لازم است برای کاربردی کردن آموزش دامپزشکی در مقاطع مختلف با بازنگری در دروس، تعداد واحدهای درسی، حذف واحدهای ناکارآمد و غیر ضروری و جایگزین کردن موارد مورد نیاز، ارتقای میزان و کیفیت آموزش عملی و کاستن از میزان آموزش تئوری، ارتقای شرایط جذب دانشجو در این رشته، ارتقای شیوه آموزش و گذر از آموزش سنتی، و ... خانه باید از پایبست درست شود. نو آموزی برای فارغالتحصیل ضروری است اما باز آموزی نشانه ضعف سیستم آموزش عالی است.