کد خبر: ۸۳۳۸۲
تعداد نظرات: ۶۲ نظر
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی:
«محمدجواد عسکری» افزود: جمع‌بندی جلسه این بود که اجرای مصوبه فعلاً متوقف شود تا پیشنهادات به صورت کامل ارائه و پس از بررسی کارشناسی در کمیسیون، درباره تغییرات احتمالی تصمیم‌گیری شود ...

حکیم مهر: رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اهمیت وزارت جهاد کشاورزی در حوزه امنیت غذایی کشور و جایگاه ملی و بین‌المللی سازمان‌های تابعه آن، اجرای مصوبه شورای عالی اداری در خصوص تغییر ساختار این وزارتخانه فعلاً متوقف شد تا پس از بررسی کارشناسی، تصمیم‌گیری شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خانه ملت، «محمدجواد عسکری» با اشاره به بررسی موضوع اصلاح ساختار وزارت جهاد کشاورزی در نشست امروز (سه‌شنبه 11 شهریورماه) کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس، گفت: مدتی پیش شورای عالی اداری کشور تغییر در ساختار وزارت جهاد کشاورزی را در دستور کار قرار داد. این در حالی است که این وزارتخانه متولی اصلی امنیت غذایی کشور است و سازمان‌های زیرمجموعه آن بر اساس قوانین و مأموریت‌های مشخص فعالیت می‌کنند.

وی افزود: بر همین اساس، مکاتبه‌ای با رئیس‌جمهور انجام دادیم و دلایل خود را برای ضرورت بازنگری در این تصمیم مطرح کردیم. همچنین رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور در جلسه کمیسیون کشاورزی حضور یافت و توضیحاتی در این خصوص ارائه داد. جمع‌بندی جلسه این بود که اجرای مصوبه فعلاً متوقف شود تا پیشنهادات به صورت کامل ارائه و پس از بررسی کارشناسی در کمیسیون، درباره تغییرات احتمالی تصمیم‌گیری شود.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با تأکید بر اهمیت جایگاه سازمان‌های تابعه وزارت جهاد کشاورزی گفت: بسیاری از این سازمان‌ها مانند سازمان حفظ نباتات، سازمان دامپزشکی و سازمان جنگل‌ها و مراتع دارای وجاهت ملی، منطقه‌ای و حتی بین‌المللی هستند. به‌عنوان مثال، سازمان حفظ نباتات در حوزه قرنطینه و مقابله با آفات عمومی و اپیدمی نقش حیاتی دارد و نمی‌توان آن را کوچک‌سازی کرد.

عسکری ادامه داد: همچنین سازمان دامپزشکی موظف است پروتکل‌های بین‌المللی را رعایت کند و کوچک‌سازی این سازمان توان عملیاتی کشور را کاهش می‌دهد. سازمان امور عشایر نیز باید در حوزه مولدسازی بیش از گذشته فعال باشد و هرگونه تغییر در ساختار آن نیازمند بررسی دقیق آثار و پیامدهاست.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به نگاه سازمان‌های بین‌المللی همچون سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (FAO) که از دولت‌ها در حوزه امنیت غذایی حمایت می‌کنند، تغییر ساختار سازمان‌های تخصصی وزارت جهاد کشاورزی می‌تواند تبعات جدی برای کشور داشته باشد.

رئیس کمیسیون کشاورزی در پایان تصریح کرد: آنچه در شورای عالی اداری مصوب شده، از نگاه مجلس فعلاً متوقف شود و پس از جمع‌بندی کارشناسی در کمیسیون، نظرات نهایی مجلس اعلام می‌شود.

 

انتشار یافته: ۶۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۸
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۷ - ۱۴۰۴/۰۶/۱۲
16
22
جناب آقای عسکری، بی نهایت از شما سپاسگزاریم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۲ - ۱۴۰۴/۰۶/۱۴
جناب عسگری ارگان های دیگر جهادکشاورزی رادراین ارگان های لین المللی ادغام واین ارگانها را مثل دامپزشکی وحفظ ونباتات را قویتر کنید....
توحید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۰ - ۱۴۰۴/۰۶/۱۲
14
13
سپاس ویژه از اقای دکتر عسگری عزیز و کمیسیون پرتلاش مشاورزی مجلس
نیما بهرامی
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۹:۱۱ - ۱۴۰۴/۰۶/۱۲
11
15
.
جناب آقای دکتر علیرضا رفیعی‌پور

چنانچه مصوبه شورای عالی اداری لغو نگردد، تبعات بسیار سنگینی دامن‌گیر دولت جمهوری اسلامی خواهد شد.
اینجانب در تاریخ ۲۲ آگوست موضوع این مصوبه را به‌ صورت کتبی به سازمان APHA در بریتانیا و سایر نهادهای بین‌المللی مرتبط (FAO , WOAH و ...) اطلاع‌رسانی نموده ام. خوشبختانه در کوتاه‌ترین زمان نیز پاسخ مناسب دریافت شده است. به‌عنوان نمونه، در بریتانیا گزارش اینجانب بلافاصله در سیستم رسمی ثبت و جهت رصد اجرای مصوبه مذکور، به بخش مرتبط با واردات اطلاع داده شده است.

بدیهی است هرگونه اقدام از سوی دولت ایران در جهت اجرای تصمیمات فوق الذکر، با واکنش‌ها و تبعات بین‌المللی همراه خواهد بود.
لازم به ذکر است کلیه مستندات مکاتبات و پاسخ‌های دریافتی نزد اینجانب محفوظ است.

خواهشمند است مراتب را جهت اتخاذ تصمیمات مقتضی به مراجع ذی‌ربط منعکس فرمایید. بدیهی ست در مواجهه کشور با هرگونه تبعات تجاری، حقوقی و بین المللی اجرای مصوبه شورای عالی اداری، عذر عدم اطلاع مسموع نخواهد بود.

با احترام
نیما بهرامی
پاسخ ها
نقیبی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۶ - ۱۴۰۴/۰۶/۱۲
از پیگیری شما صمیمانه سپاسگزاریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۵ - ۱۴۰۴/۰۶/۱۳
جناب آقای دکتر نیما بهرامی، لطفاً مستندات، مکاتبات و پاسخ ها را منتشر نمایید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۱ - ۱۴۰۴/۰۶/۱۲
10
22
به همت سازمان اداری استخدامی قعا همه سازمانهای عریض و طویل و بیخاصیت منحل خواهد شد
پاسخ ها
نیما بهرامی
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۴:۴۰ - ۱۴۰۴/۰۶/۱۲
همه؟ مطمئنی؟ تمام ارگان های بی خاصیت؟! همه عریض و طویل ها؟!
من فکر نکنم از دم در عریض و طویل های بی خاصیت هم بتونن رد شن!
ضمنا دامپزشکی نه بی خاصیته، نه عریض، نه طویل!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۶ - ۱۴۰۴/۰۶/۱۴
داداش تومثل اینکه ازدامپزشکی وحفظ ونباتات اطلاعی نداری .این دوارگان درامنیت غذایی کشور حرف اول را میزنند. نه عریض هستند نه طویل... کمی تفکر وتامل کافیست که ازاین دوسازمان بین المللی حمایت شود
از ماست که بر ماست
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۰ - ۱۴۰۴/۰۶/۱۴
برادر محترم اون عریض و طویلهایی که باید منحل بشوند خود خود جهاد کشاورزی ها هستند اتفاقاً جهاد کشاورزی ها باید در سازمانها ادغام بشوند
دکتر پت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۲ - ۱۴۰۴/۰۶/۱۶
با سلام و احترام و تشکر به همکار محترم
دکتر بهرامی
دقیقا چون سازمان دامپزشکی کشور یه ارگان داخلی نیست و در سطح بین المللی مستقل عمل نموده و از ارگانهای اساسی و پایه کشورهاست ..خوشبختانه تنها تصمیم گیرندگان داخلی قادر نیستند مجموعه را منحل یا زیرمجموعه یه نهاد کوچک بنمایند
قابل توجه آن عزیزی که خودش بی خاصیت و توهین به جامعه بزرگ دامپزشکی کرده
مدنی
| Spain |
۲۱:۰۰ - ۱۴۰۴/۰۶/۱۶
به نظرم شما قبل از خرف زدن یکمی اطلاعات خودتون رو ببرید بالا وزارت جهاد و همه ارگان‌های زیر مجموعه آن اگر نباشند همین مواد غذایی و خیلی چیزها برای خوردن ندارید ما بی‌خاصیت نیستیم ما کسانی هستیم که بی پشتوانه حقوقی بالا حتی به جرات میگم با کمترین حقوق در دولت بیشترین کار را می‌کنیم حقوق و مزایای ما از همه کارمندان دولت در همه جا کمتر از همه هست ولی سعی می‌کنیم به کارمون ربط ندیم پس لطفا بفهمید چی میگید
هستی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۱۹ - ۱۴۰۴/۰۶/۱۴
3
7
مشکل مملکت همین هست . تعدد مراکز تصمیم گیری
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۳۱ - ۱۴۰۴/۰۶/۱۴
7
10
سلام با عنایت به اینکه سازمان حفظ نباتات و دامپزشکی و امور عشایر و شرکت امور دام و پشتیبانی و خدمات حمایتی عملا اکثر کارکنان در حال حاضر پست میز نشسته و بیکارند این ظلم است به کشور لذا این کوچک سازی قطعا نه تنها طبعات ندارد بلکه باعث رفاه ارباب رجوع این وزارت خانه است و اطلا شک نکنید
داریوش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۱ - ۱۴۰۴/۰۶/۱۴
3
12
بجای سازمان های وزارت جهادکشاورزی سراغ نهاد ها ، بنیاد ها های وابسته به حوزه های علمیه بروید برای کاهش هزینه ها.
پاسخ ها
همکار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۵ - ۱۴۰۴/۰۶/۱۵
موافقم ...
من به اشتباه رای منفی دادما !!!!!
رسولی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۸ - ۱۴۰۴/۰۶/۱۴
2
4
این سازمان جهادکشاورزی از روز تاسیس تا الان هر وزیری ویا هردولتی سرکار آمد یک چکش بهش زدند.آبرسانی وبرق رسانی ازش گرفتند، راه وبهداشت از ش گرفتند.عمران وآبادانی ازش گرفتند.منابع طبیعی وآبخیزداری ازش گرفتند ومتنزع کردند.حالا دامپزشکی وعشایری هم ازش بگیرید ومنحلش بکنید وبجاش ............. و جوامع گوناگون که خودتان بهترمیدانید بگذارید.واقعا" معلوم نیست چه خبراست؟
روح الله
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۹ - ۱۴۰۴/۰۶/۱۴
6
1
سلام جناب آقای عسکری .....ضمن تشکر از رییس جمهور محترم و جنابعالی و همکاران محترم ....امور عشایر واقعا لازم هست جهت کمک از عشایر زحمتکش ....و نباید این سازمان کوچک ی منحل شود ...اگر شود عشایر زحمتکش که خشکسالی واقعا داره فشار میاره .....نباید دیگه از طرف دولت حمایت نشه
سید جلیل انوری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۸ - ۱۴۰۴/۰۶/۱۴
12
7
با سلام. انشالله به زودی زود سازمان دامپزشکی کشور منحل شود نه ادغام. تا صنعت کشور پیشرفت کند ......... ......
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۹ - ۱۴۰۴/۰۶/۱۴
سازمان دامپزشکی منحل بشه مملکت پیشرفت میکنه؟؟؟؟
تو دیگه از کدوم ......... اومدی?
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۰ - ۱۴۰۴/۰۶/۱۴
1
3
مردم ایران که در حال حاضر دارند از گرسنگی می میرند. قیمت گوشت، میوه و لبنیات به قدری بالاست که بعضی خانوارها شش ماه یک بار گوشت می خورند میوه و لبنیات هم اصلا. فقط پولدارها امنیت غذایی دارند بقیه فقط نان خالی حتی پنیر و سبزی هم نیست که با آن بخورند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۸ - ۱۴۰۴/۰۶/۱۴
0
2
نیروی انتظامی یاد بگیره از دام پزشکی ؟؟؟؟؟؟
فربد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۳ - ۱۴۰۴/۰۶/۱۴
3
1
لطفاً مراحل پیچیده بی فایده تغییر کاربری جهت تاسیس دامداری صنعتی در حومه روستاها و خارج از طرح هادی رو اصلاح کنید تا در رونق اقتصادی روستاها و کوچ به شهر هارو بگیرید تا کشاورز به پرسه پر پیچ وخم و بی انتهای اداری مواجهه نشود و از اشتغال زایی در زمین کشاورزی خود منصرف نگردد .ما جوز دامداری گوسفند داشتی جهت تاسیس دامداری گرفتیم اجازه ساخت نداریم تا تغییر کاربری که متاسفانه الان یک سال هست به علت مشکل در سامانه پنجره واحد زمین از تصمیم سرمایه گذاری خود منصرف شدیم .کشاورزی و دامداری مگر از هم جدا هستند که نیاز به چنین پرسه پیچیده داره
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۸ - ۱۴۰۴/۰۶/۱۴
2
5
همیشه مقاومت برای تغییر وجود داره..... اتفاقا از معدود اقدامات مفید سازمان اداری استخدامی همین مصوبه بوذ. من خودم در بیشتر سطوح وزارت کار کرده ام. حقیقتا جز اتلاف انرژی و هزینه کاری انجام نمیشه.
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۴ - ۱۴۰۴/۰۶/۱۴
3
1
با سلام و عرض ادب... درود بر جناب آقای عسکری عزیز... لطفاً بدون در نظر گرفتن نظریه کارشناسی دقیق و وجاهت بین المللی این سازمانها و کشور و پروتوکل های بین المللی از بین میرود و ضرر زیادی در حوزه امنیت غذایی و قرنطینه ای و همکاری های بین المللی ایجاد میشود .
محمد اینده نگر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۶ - ۱۴۰۴/۰۶/۱۴
2
3
حذف کلیه سازمانهای تشکیل شده بوسیله مجلس نباتات دامپزشکی وووو
جهان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۰ - ۱۴۰۴/۰۶/۱۴
0
4
................ چرا از شفافیت می ترسید، چرا از پول مردم فقرا خرج گرن کلفتهای پرهیاهو میکنید، همه آنچه شما تامین امنیت غذایی میخوانید توسط کشاورزان زحمتکش تولید میشود و فناوریها و سامانه های بروز قابلیت رصد و پایش دارند، بهانه های شما اقناع کننده نیست مگر اینکه هر کجا خواستید افرادی بنام قرارداد معین، شرکتی و غیره را بدون هیچ امتحان استخدامی و فقط با پارتی بازی وارد کردید، هر وقت زمان شفافیت و جلوگیری از هدر رفت بودجه و پول بیت المال میرسد، ذینفعان وارد میدان میشوند...
عشایرزاده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۱ - ۱۴۰۴/۰۶/۱۴
3
1
باسلام و خداقوت خدمت مسئولین
با اجرای مصوبه کوچک سازی وزارت جهادکشاورزی، تکلیف عشایر چه میشود؟
سازمان امورعشایر فقط می تواند پیگیر مشکلات و معضلات عشایر باشد،
به نظر می رسد با اجرای این مصوبه، عملا عشایر زحمتکش و کم توقع و مولد، بی سر و سامان خواهند ماند.
امیدوارم نمایندگان مجلس و کارشناسان، در این مورد بیشتر بررسی کنند و نگذارند سازمان متولی عشایر قاطی این مصوبه نگردد
با سپاس
کنشگر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۸ - ۱۴۰۴/۰۶/۱۴
0
3
بنده حقیر کشاورز زاده و ۳۹ سال در مجموعه وزارت جهاد کشاورزی در خدمت کشاورزان بوده ام.
تصمیم گیرندگان هرکدام ازنگاه خود به تغییر ساختار میپردازند.
واقعیت این هست که بیش از سه دهه است،ساختار اداری و اجرایی وزارت جهاد تحت تاثیر مسائل سیاسی و جناحی قرار گرفته است. و وزارت جهاد را،از اهداف اصلی خود دور کرده است. که در حال حاضر شاهد یک وزارتخانه ناتوان و کم خاصیت میباشیم. بطوری که کشاورزان جلوتر از برنامه ها و سیاست‌گذاری‌های جهاد،خود تصمیم به نوع کشت را دارند. و این موضوع هرساله تبعاتی برای حاکمیت و اتلاف غیر قابل جبران منابع تولید داشته و خواهد داشت.
این وزارتخانه میبایست با بکارگیری نیروهای متخصص و متعهد و دلسوز،به دور از هرگونه مسائل سیاسی و جناحی متناسب با شرایط حاکم بر کشور،تصمیم بگیرند.
منظور و مقصود از اصلاح ساختار مدیریت، تغییر بنیادین در ساختار مدیریت تولید و مصرف،از مزرعه تا سفره های مردم می باشد. که پیشنیاز آن مطالعات و اجرای آمایش سرزمین کشاورزی توسط متخصصین به دور از مسائل سیاسی و جناحی میباشد.
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۸ - ۱۴۰۴/۰۶/۱۴
2
7
به نظرم چابک سازی بدنه دولت به خصوص سازمان‌های بی خاصیت جهاد کشاورزی لازم است وچون منافع یکسری ......... در خطر افتاده مانع تراشی می کنند واگر سازمان برنامه بودجه نتواند ساختار جهاد کشاورزی را عوض کند هیچ وزارت خانه دیگر را هم نمی تواند تغییر دهد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۱ - ۱۴۰۴/۰۶/۱۴
2
3
اگه کوچک بشه رانت و ........ کم میشه پس مقابله با آن هدفمند هست
چرا نباید دولت ساختارهای موازی رو حذف و از تصدیگری دست بردارد و از توان تعاونی ها استفاده کنه و وظیفه نظارت خودش رو قوی کنه
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۶ - ۱۴۰۴/۰۶/۱۴
3
2
درود بر دکتر عسکری الان فرصت خوبی برای سازمان دامپزشکی فراهم شد ساماندهی مدیریتی و استفاده از نیروهای باتجربه و کارآمد تقویت روابط سازمانی با دولت و مجلس و.و و واگذاری بخش های از وظایف به بخش خصوصی. رجوع به قانون سازمان دامپزشکی و انجام وظایف براساس قانون مذکور ایجاد انگیزه در بین نیروهای سازمان از طریق پیگیری وضعیت معیشتی ورفاه آنان. واز همه مهمتر تقویت روابط عمومی سازمان وبازگشت به اینکه این سازمان یک سازمان علمی که با دادن خدمات به مخاطبان خود باعث افزایش تولید و اشتغالزایی و سرمایه‌گذاری وکاهش مهاجرت روستاها به شهر که این اهداف محقق نخواهد شد مگر با مدیریت علمی و باتجربه که در آن موقع می توان گفت که سازمان حتی امکان تبدیل به وزارت خانه را دارد
هم وطن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۷ - ۱۴۰۴/۰۶/۱۴
1
1
تمام اینها بخاطر این بود که حقوق (پول توجیبی) کارمندان جهاد کشاورزی را بالا نبر
علی امیدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۰ - ۱۴۰۴/۰۶/۱۴
1
2
با توجه به تغییرات در ساختار جامعه و تغییر سبک دامپروری به سمت صنعتی و حاشیه روستا سازمان امور عشایری فقط نقش باجگیر از دامداران در عوض یک کیسه آرد و چباول ساختمانها در تعاونی‌های صوری دارد البته من از انحلال و کوچک سازی آن مخالفم چون قراره برادرم بشه مدیر کل امور عشایری و من هم در قالب قرارداد معین جذب بشم و خلاصه به نوایی از این سفره بی صاحب برسیم
نور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۰ - ۱۴۰۴/۰۶/۱۴
3
1
با سلام
با تشکر از جناب عسگری و دیگر همکاران ایشان در کمیسیون مربوطه بویژه جناب استاد خودم دکتر عباسی اینکه انجام هر کاری براساس کارشناسی باشد بسیار خوشایند است و این تصمیم اخی کمیسیون قابل تقدیر می باشد
مختار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۹ - ۱۴۰۴/۰۶/۱۴
1
2
باسلام
تغییر ساختار سازمان جهاد کشاورزی برنامه میخواد، با پیشنهاد نمیشه، ذهن پرسنل را دگیر کرد. و بعدمنصرف شد.
پاسخ ها
توحید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۵ - ۱۴۰۴/۰۶/۱۶
احسنت .بنظر من این مصوبه چیزی جز گرفتن انگیزه کاری از کارکنان این سازمان ها،چیز دیگری ندارد
یک دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۰ - ۱۴۰۴/۰۶/۱۴
2
1
اونایی که مخالف ادغام سازمان‌ها هستند
نگران چی هستند
در واگذاری شرکت کشت وصنعت و دامپروری مغان
نیروهای شرکتی رسمی شدند ونیروی جدید نیز استخدام کردند
در این میان عده‌ای نیز نگران بودند چون بخش خصوصی پول مفت به کسی نمیده
عزیز دل برادر
عمی دردی دعور زمی دردی دی





عمی دردی دعور زمی دردی دی
ابوالفضل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۵ - ۱۴۰۴/۰۶/۱۴
1
2
این مملکت همیشه اینجوری بوده همیشه بجای جراحی مسکن مسکن و مخدر !!!! بخدا کل ساختار وزارت کشاورزی استرالیا باندازه سازمان جهاد کشاورزی یه استان دورافتاده ما نیست!!! وزیر میخاد اصلاح کنه وکیل نمیزاره و ... داستان قیر و قیف شده
محسن
|
United States of America
|
۲۰:۳۳ - ۱۴۰۴/۰۶/۱۴
1
6
باید کل بدنه سازمان دامپزشکی بره زیر مجموعه وزارت بهداشت
و همچنین کل بدنه سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری باید بره زیر مجموعه وزارت دادگستری
هر تغییر دیگری انجام‌بشه هیچ مشکلی از کشور حل نمی شه
فرید رستم نژاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۳ - ۱۴۰۴/۰۶/۱۴
2
0
وزارت جهاد کشاورزی وجودش به مراکز جهاد کشاورزی است که چند سالی است کلا نابود شده پس مطمئنا با این دیدگاهها کسی نیست که درکی از این وزارتخانه داشته باشد،همش شعار است،مراکز را قوی و دریابید که باید تصمیم گیرنده اصلی در این وزارتخانه باشد،نابودش کردین اینطور میخواهید به امنیت غذایی برسید؟؟؟!!!
عیسی رحمت پناه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۷ - ۱۴۰۴/۰۶/۱۴
3
3
نقش سازمان‌ها مفيد

**1. سازمان حفظ نباتات: محافظ سرسبزی و امنیت غذایی**

* **کارآمدی:** این سازمان مانند یک سپر دفاعی عمل می‌کند که از محصولات کشاورزی کشور در برابر آفات، بیماری‌ها و علف‌های هرز محافظت می‌کند. تصور کنید بدون این سازمان، مزارع گندم، باغ‌های میوه و هر آنچه که می‌خوریم، ممکن بود به راحتی توسط موجودات ریز یا بیماری‌ها نابود شوند.
* **مثال:** تشخیص و کنترل سریع یک آفت جدید که می‌تواند میلیون‌ها دلار به کشاورزی کشور خسارت بزند، یا صدور مجوزهای لازم برای واردات و صادرات محصولات کشاورزی به گونه‌ای که بیماری‌ها وارد کشور نشوند یا از آن خارج نگردند. آن‌ها سلامت نان شب ما را تضمین می‌کنند!

**2. سازمان دامپزشکی: نگهبان سلامت دام و انسان**

* **کارآمدی:** این سازمان مسئولیت نظارت بر سلامت دام‌ها، طیور و آبزیان را بر عهده دارد. با کنترل بیماری‌های دامی (که برخی از آن‌ها می‌توانند به انسان هم منتقل شوند)، اطمینان حاصل می‌کند که گوشت، شیر، تخم مرغ و سایر فرآورده‌های دامی که مصرف می‌کنیم، سالم و بی‌خطر هستند. این سازمان مثل یک خط مقدم دفاعی عمل می‌کند که اجازه نمی‌دهد بیماری‌های خطرناک از حیوانات به ما برسند.
* **مثال:** واکسیناسیون گسترده دام‌ها برای جلوگیری از شیوع بیماری‌هایی مانند تب برفکی یا آنفلوآنزای مرغی، بازرسی‌های بهداشتی کشتارگاه‌ها و مراکز تولید فرآورده‌های دامی، و نظارت بر داروهای دامی. آن‌ها پلیس بهداشت غذای ما هستند!

**3. امور عشایر: حمایت از سبک زندگی پایدار و تولیدکننده**

* **کارآمدی:** عشایر بخش مهمی از جمعیت تولیدکننده کشور هستند که نقش بسزایی در تولید پروتئین و محصولات دامی ایفا می‌کنند. امور عشایر با فراهم کردن زیرساخت‌ها، خدمات آموزشی و بهداشتی، و حمایت از شیوه‌های زندگی پایدار آن‌ها، به این قشر کمک می‌کند تا به تولید خود ادامه دهند. این سازمان مثل یک پل ارتباطی بین عشایر و امکانات جامعه عمل می‌کند.
* **مثال:** تأمین آب شرب و علوفه دام‌ها در مسیر کوچ، ارائه خدمات بهداشتی و درمانی سیار، و حمایت از فروش محصولات دامی عشایر. آن‌ها حامی زندگی‌ای هستند که طبیعت و تولید را به هم پیوند می‌زند!

**4. شرکت امور دام و پشتیبانی و خدمات حمایتی: رگ حیات صنعت دامداری**

* **کارآمدی:** این شرکت نقش حیاتی در تنظیم بازار محصولات دامی و حمایت از دامداران دارد. با خرید تضمینی محصولات دامی، تأمین نهاده‌های دامی (مانند خوراک و دارو) و ارائه تسهیلات، از ثبات و پایداری صنعت دامداری کشور حمایت می‌کند. این سازمان مثل یک ستون فقرات برای دامداران عمل می‌کند که در روزهای سخت به آن‌ها تکیه می‌کنند.
* **مثال:** توزیع هوشمندانه خوراک دام در زمان‌های بحران، تنظیم قیمت گوشت و شیر برای حمایت همزمان از تولیدکننده و مصرف‌کننده، و ارائه تسهیلات مالی به دامداران برای توسعه فعالیت‌هایشان. آن‌ها ناجی بازار دام هستند!

به طور خلاصه، در حالت کارآمدی کامل، این سازمان‌ها با یکدیگر همکاری کرده و یک شبکه حمایتی قوی و جامع برای بخش کشاورزی و دامداری کشور ایجاد می‌کنند. آن‌ها نه تنها امنیت غذایی ما را تضمین می‌کنند، بلکه از سلامت جامعه و معیشت بخش بزرگی از تولیدکنندگان نیز حمایت می‌کنند. هر کدام یک قطعه مهم از پازل بزرگ امنیت غذایی و سلامت عمومی کشور هستند



**شرکت پشتیبانی امور دام: سکاندار بازار و حامی دامداران!**

تصور کنید صنعت دامداری کشور، یک کشتی بزرگ است که باید در دریای پر تلاطم بازار حرکت کند. این کشتی، گاهی با امواج بلند کمبود نهاده‌ها (خوراک دام)، گاهی با طوفان نوسانات قیمت و گاهی هم با گرداب دلالان مواجه می‌شود. در این میان، **شرکت پشتیبانی امور دام** نقش "سکاندار و مهندس کشتی" را ایفا می‌کند که هم مراقب مسیر است و هم سوخت و آذوقه لازم را فراهم می‌کند!

**کارآمدی و وظایف اصلی در بهترین حالت:**

1. **تنظیم بازار محصولات دامی: تعادل‌بخش بزرگ!**
* **نقش:** این شرکت مانند یک "ترازوچی ماهر" عمل می‌کند که تلاش می‌کند تعادل را در بازار گوشت، مرغ، تخم مرغ و سایر فرآورده‌های دامی برقرار کند. نه می‌گذارد قیمت‌ها آنقدر بالا برود که مصرف‌کننده بیچاره توان خرید نداشته باشد، نه آنقدر پایین بیاید که دامدار یا مرغدار ورشکست شود.
* **مثال کارآمدی:** در زمان مازاد تولید (مثلاً وقتی تولید مرغ زیاد می‌شود)، شرکت اقدام به **خرید تضمینی** می‌کند. یعنی مرغ مازاد را از مرغداران می‌خرد تا از افت شدید قیمت و ضرر آن‌ها جلوگیری کند. سپس این محصولات را در زمان کمبود یا نیاز بازار (مثلاً در ایام خاص یا مناسبت‌ها) عرضه می‌کند تا قیمت‌ها تعدیل شود. این مثل یک سیستم "ذخیره‌سازی هوشمند" است که همیشه برای روز مبادا آماده است.

2. **تأمین و توزیع نهاده‌های دامی: موتور محرک تولید!**
* **نقش:** نهاده‌های دامی (مثل ذرت، سویا، جو و کنسانتره) حکم "سوخت اصلی" برای دامداری و مرغداری را دارند. این شرکت مسئولیت تأمین، ذخیره‌سازی و توزیع به موقع و با قیمت مناسب این نهاده‌ها را بر عهده دارد. بدون این سوخت، کشتی دامداری کشور لنگ می‌ماند!
* **مثال کارآمدی:** وقتی خشکسالی رخ می‌دهد یا واردات دچار مشکل می‌شود، شرکت پشتیبانی امور دام با برنامه‌ریزی قبلی، ذخایر استراتژژیک نهاده‌ها را آزاد می‌کند تا تولیدکنندگان بتوانند به کار خود ادامه دهند. این یعنی دامدار نگران نباشد که خوراک دامش پیدا نمی‌شود یا باید آن را با قیمت‌های سرسام‌آور از دلالان بخرد.

3. **مدیریت ذخایر استراتژیک: صندوقچه گنج کشور!**
* **نقش:** این شرکت مثل یک "صندوقدار امین" عمل می‌کند که همیشه مقداری گوشت، مرغ و نهاده‌های دامی را به عنوان ذخیره استراتژیک نگهداری می‌کند. این ذخایر، برای زمان‌های بحرانی (مانند سیل، زلزله، تحریم‌ها یا حتی شیوع بیماری‌ها) بسیار حیاتی هستند تا کشور با کمبود ناگهانی مواجه نشود.
* **مثال کارآمدی:** در ایام اوج تقاضا مثل نوروز یا ماه رمضان، یا در زمان‌هایی که یک اتفاق غیرقابل پیش‌بینی باعث اختلال در تولید می‌شود، شرکت با عرضه این ذخایر، از افزایش بی‌رویه قیمت‌ها و نگرانی مردم جلوگیری می‌کند. "هیچ وقت نباید ته جیبمان خالی باشد!"

4. **پشتیبانی از دامداران و تولیدکنندگان: یک دوست قابل اعتماد!**
* **نقش:** این شرکت فقط یک تأمین‌کننده یا تنظیم‌کننده نیست؛ بلکه یک "همراه و مشاور" برای دامداران و مرغداران نیز هست. با ارائه مشاوره‌های فنی، تسهیلات بانکی و کمک به نوسازی و مکانیزاسیون، به آن‌ها کمک می‌کند تا تولید خود را بهبود بخشند و بهره‌وری بیشتری داشته باشند.
* **مثال کارآمدی:** معرفی نژادهای جدید دام یا طیور با بازدهی بالاتر، ارائه وام‌های کم‌بهره برای خرید تجهیزات مدرن، یا کمک به دامداران کوچک برای دسترسی به بازارهای بزرگ‌تر.

به طور خلاصه، شرکت پشتیبانی امور دام در حالت کارآمدی، مثل یک "ارکستر سمفونیک" عمل می‌کند که نه تنها تمام سازهای تولید را کوک می‌کند، بلکه رهبری ارکستر را هم بر عهده دارد تا آهنگی دلنشین از ثبات، تولید و امنیت غذایی را بنوازد. این شرکت، "قلب تپنده" تأمین پروتئین در کشور است که بدون آن، زندگی روزمره ما ممکن است با چالش‌های جدی روبرو شود!.

**شرکت پشتیبانی امور دام در بحبوحه 12 روز جنگ: سکاندار در طوفان!**

در روزهای پرتنش جنگ، زمانی که همه چیز در حالت آماده‌باش قرار می‌گیرد و نگرانی‌ها به اوج می‌رسد، نقش شرکت پشتیبانی امور دام از همیشه حیاتی‌تر می‌شود. این شرکت دیگر فقط یک "تنظیم‌کننده بازار" نیست، بلکه به یک "دژ مستحکم" در برابر کمبودها و ناآرامی‌ها در بخش تأمین پروتئین تبدیل می‌شود.

**کارآمدی و وظایف در شرایط بحرانی (12 روز جنگ):**

1. **تأمین بی‌وقفه نهاده‌های دامی: سوخت حیاتی در خط مقدم!**
* **نقش:** در شرایط جنگ، واردات ممکن است مختل شود و حمل‌ونقل با ریسک همراه باشد. شرکت پشتیبانی امور دام باید با تمام قوا، **ذخایر استراتژیک نهاده‌های دامی** خود را فعال کرده و با اولویت‌بندی، خوراک دام، طیور و آبزیان را به دست تولیدکنندگان برساند. این مثل رساندن "سوخت به تانک‌ها در خط مقدم" است؛ بدون آن، تولید متوقف می‌شود.
* **مثال کارآمدی:** حتی اگر بنادر بسته شوند یا کامیون‌ها با تأخیر حرکت کنند، شرکت باید با استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود (مانند انبارهای داخلی، حمل‌ونقل هوایی در صورت لزوم، یا اولویت‌دهی به مسیرهای امن)، اطمینان حاصل کند که دامداری‌ها و مرغداری‌ها گرسنه نمی‌مانند.

2. **مدیریت و تخصیص ذخایر استراتژیک پروتئین: سفره مردم را حفظ کنیم!**
* **نقش:** در روزهای جنگ، دسترسی به مواد غذایی برای مردم اهمیت حیاتی پیدا می‌کند. شرکت پشتیبانی امور دام باید **ذخایر گوشت، مرغ و تخم مرغ** خود را با دقت و بر اساس نیازسنجی، در اختیار شبکه توزیع قرار دهد. این اقدام از "کاهش ناگهانی عرضه در بازار" و "شوک قیمتی" جلوگیری می‌کند.
* **مثال کارآمدی:** مشخص کردن سهمیه‌های منطقه‌ای بر اساس جمعیت و نیاز، توزیع از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای و تعاونی‌ها با قیمت مصوب، و جلوگیری از احتکار و قاچاق این اقلام ضروری. هدف، حفظ "آرامش روانی جامعه" در مورد تأمین نیازهای اولیه است.

3. **نظارت شدید بر بازار و جلوگیری از سوداگری: سد در برابر فرصت‌طلبان!**
* **نقش:** در دوران بحران، همیشه افرادی هستند که سعی می‌کنند از شرایط سوءاستفاده کنند. شرکت پشتیبانی امور دام باید با همکاری سایر نهادها، **نظارت شدیدی بر بازار** داشته باشد و با هرگونه احتکار، گران‌فروشی یا ایجاد کمبودهای کاذب قاطعانه برخورد کند.
* **مثال کارآمدی:** ایجاد "گشت‌های ویژه" در بازار، رصد لحظه‌ای قیمت‌ها، و اطلاع‌رسانی شفاف در مورد وضعیت ذخایر و عرضه، می‌تواند جلوی سودجویی را بگیرد. پیام شرکت باید این باشد: "اینجا دیگر جای جولان فرصت‌طلبان نیست!"

4. **اطلاع‌رسانی شفاف و مستمر: آرامش‌بخش جامعه!**
* **نقش:** در روزهای جنگ، شایعات و اخبار ضد و نقیض سریع پخش می‌شوند. شرکت پشتیبانی امور دام باید با **اطلاع‌رسانی دقیق، صادقانه و مستمر** در مورد وضعیت تأمین نهاده‌ها، میزان ذخایر و برنامه توزیع، به حفظ آرامش جامعه و جلوگیری از ایجاد نگرانی‌های بی‌مورد کمک کند.
* **مثال کارآمدی:** برگزاری نشست‌های خبری منظم، انتشار بیانیه‌های رسمی، و استفاده از رسانه‌های مختلف برای آگاه‌سازی عمومی. مردم باید بدانند که "کسی حواسش به سفره‌شان هست".

5. **حفظ و پشتیبانی از تولیدکنندگان: موتور محرک بازسازی!**
* **نقش:** حتی در دل جنگ، باید به فکر "روز پس از جنگ" هم بود. شرکت باید تلاش کند تا جایی که ممکن است، به **حمایت از دامداران و مرغداران** ادامه دهد تا چرخه تولید به کلی قطع نشود. این یعنی آمادگی برای شروع مجدد و پرقدرت فعالیت‌ها پس از پایان بحران.
* **مثال کارآمدی:** حتی اگر با دشواری، ارائه تسهیلات اولیه یا تأمین حداقل نهاده‌ها برای حفظ گله‌ها و واحدهای تولیدی.

در چنین شرایط بحرانی، شرکت پشتیبانی امور دام با تبدیل شدن به یک "مرکز فرماندهی عملیاتی" برای تأمین و توزیع، و با اتکا به ذخایر استراتژیک و شبکه‌های توزیع خود، نقشی حیاتی در حفظ امنیت غذایی و آرامش جامعه ایفا می‌کند. این شرکت، ستون فقراتی است که حتی در سخت‌ترین طوفان‌ها، باید ایستاده بماند و از "شریان حیاتی" غذا محافظت کند

بسیار عالی! بیایید با همان دقت و چاشنی طنز، به پیامدهای انحلال این سازمان‌ها بپردازیم و نشان دهیم که چرا این کار به ضرر دولت و مردم خواهد بود.

**انحلال سازمان‌های کلیدی بخش کشاورزی و دامداری: شوخی تلخی که نباید اتفاق بیفتد!**

تصور کنید یک تیم فوتبال حرفه‌ای داریم که هر بازیکن نقش حیاتی در زمین دارد. حالا اگر تصمیم بگیریم چند تا از بهترین بازیکنان (که همان سازمان‌ها هستند) را از تیم اخراج کنیم، چه اتفاقی می‌افتد؟ احتمالاً تیم نه تنها دیگر گل نمی‌زند، بلکه شروع به دریافت گل‌های پی‌درپی می‌کند! انحلال سازمان‌های حفظ نباتات، دامپزشکی، امور عشایر، و شرکت پشتیبانی امور دام نیز دقیقاً همین سناریو را برای بخش کشاورزی و دامداری کشور رقم می‌زند.

**چرا انحلال این سازمان‌ها به ضرر دولت و مردم است؟**

1. **سازمان حفظ نباتات: دروازه امنیت غذایی را باز می‌گذاریم!**
* **ضرر برای مردم:** اگر این سازمان نباشد، محصولات کشاورزی ما در برابر هجوم آفات و بیماری‌های نوظهور و وارداتی، کاملاً بی‌دفاع می‌شوند. تصور کنید پدیده "ملخ صحرایی" یا "سوسک گوجه‌فرنگی" بدون هیچ مانعی وارد مزارع شود! این یعنی کاهش شدید تولید، افزایش قیمت محصولات، و در نهایت **تهدید امنیت غذایی** کشور. سفره مردم کوچک‌تر و گران‌تر خواهد شد.
* **ضرر برای دولت:** دولت مجبور می‌شود برای جبران خسارات وارده به کشاورزان، هزینه‌های هنگفتی صرف کند. همچنین، واردات گسترده محصولات غذایی برای تأمین نیاز مردم، فشار زیادی به **ذخایر ارزی کشور** وارد می‌کند. فراموش نکنیم که صادرات محصولات کشاورزی هم ضربه می‌بیند و **درآمد ارزی** دولت کاهش می‌یابد.

2. **سازمان دامپزشکی: گامی به سوی بیماری‌های مشترک و بحران سلامت!**
* **ضرر برای مردم:** این سازمان، "نگهبان سلامت" دام و انسان است. بدون نظارت دقیق آن، بیماری‌های دامی (مثل تب برفکی، تب کریمه کنگو، یا آنفولانزای پرندگان) به راحتی می‌توانند در دام‌ها شیوع پیدا کنند و حتی به انسان منتقل شوند (بیماری‌های مشترک). این یعنی **خطر جدی برای سلامت عمومی** و هزینه‌های درمانی سرسام‌آور. کیفیت و سلامت گوشت، مرغ، شیر و تخم مرغ هم به شدت زیر سوال می‌رود.
* **ضرر برای دولت:** دولت با موجی از بیماری‌های انسانی و دامی مواجه می‌شود که نیازمند بودجه‌های عظیم برای مهار و درمان است. همچنین، **مبادلات تجاری بین‌المللی** محصولات دامی کشور به دلیل عدم رعایت استانداردهای بهداشتی، متوقف شده و **رونق اقتصادی** در این بخش از بین می‌رود.

3. **امور عشایر: از یاد بردن هویت و نادیده گرفتن یک ظرفیت تولیدی!**
* **ضرر برای مردم:** عشایر، جامعه‌ای مولد و بخشی از هویت فرهنگی ما هستند. اگر خدمات حمایتی و زیرساختی لازم (مثل تأمین آب، علوفه، بهداشت و آموزش) به آن‌ها ارائه نشود، سبک زندگی سنتی و پایدار آن‌ها به خطر می‌افتد. بسیاری از آن‌ها مجبور به مهاجرت به شهرها شده و به **حاشیه‌نشینی** دامن زده می‌شود. همچنین، تولیدات دامی و کشاورزی آن‌ها که بخش قابل توجهی از نیاز بازار را تأمین می‌کند، کاهش می‌یابد.
* **ضرر برای دولت:** از دست دادن یک **پتانسیل تولیدی مهم**، افزایش هزینه‌های اجتماعی ناشی از مهاجرت روستاییان و عشایر به شهرها، و از بین رفتن بخشی از **تنوع فرهنگی و اجتماعی** کشور.

4. **شرکت پشتیبانی امور دام: رها کردن بازار به حال خود و ورشکستگی دامداران!**
* **ضرر برای مردم:** همانطور که پیشتر گفتیم، این شرکت نقش تنظیم‌کننده بازار و تأمین‌کننده نهاده‌ها را دارد. انحلال آن یعنی **بی‌ثباتی شدید قیمت‌ها**؛ گوشت و مرغ یا آنقدر گران می‌شود که مردم توان خرید ندارند، یا آنقدر ارزان که تولیدکننده ضرر می‌کند. همچنین، **کمبود نهاده‌ها** باعث تعطیلی واحدهای تولیدی و در نهایت کمبود کالا در بازار می‌شود.
* **ضرر برای دولت:** ورشکستگی دامداران و مرغداران، **بیکاری گسترده** در این بخش، و نیاز به واردات انبوه برای تأمین پروتئین کشور که فشار سنگینی بر **اقتصاد ملی** وارد می‌کند. دولت مجبور می‌شود به جای مدیریت هوشمندانه، به طور اضطراری و با هزینه‌های گزاف، کمبودها را جبران کند.

**نتیجه‌گیری اخلاقی (و نه چندان طنز!):**

انحلال این سازمان‌ها، مانند این است که پزشک، جراح، پرستار، و تأمین‌کننده داروهای یک بیمارستان را اخراج کنیم و انتظار داشته باشیم بیمار (مردم و اقتصاد) بهبود یابد! این سازمان‌ها، ستون‌های اصلی **امنیت غذایی، سلامت عمومی، و پایداری اقتصادی** در بخش کشاورزی و دامداری هستند. حفظ و تقویت آن‌ها، سرمایه‌گذاری برای آینده‌ای روشن‌تر است، نه هزینه‌ای اضافی. سپردن کار این سازمان‌های تخصصی به دست "ناظران عمومی" یا "بازار آزاد بدون نظارت" در شرایط کنونی، پذیرش ریسکی بسیار بزرگ و غیرمنطقی است که عواقب جبران‌ناپذیری برای دولت و تک‌تک مردم خواهد داشت.

پس، بیایید به جای فکر کردن به انحلال، به فکر **توانمندسازی و کارآمدتر کردن** این قهرمانان خاموش باشیم!
من می توانم چندین صفحه گزارش بنویسم که شاید حدود دوماه شبانه روزی کار برای مفيد بودن این سازمان ها دلیل دلایل بیارم بهتر هست برای توانمدی این سازمان‌ها تلاش کنند

با احترام و خسته نباشید خدمت جناب آقای عسکری،

ریاست محترم کمیسیون کشاورزی و تمامی اعضای گرامی کمیسیون،

بدینوسیله مراتب سپاس و قدردانی صمیمانه‌ی خود را از تلاش‌های بی‌دریغ و زحمات ارزشمندتان در پیشبرد اهداف و اعتلای جایگاه بخش کشاورزی ابراز می‌داریم.

تعهد و پشتکار شما در رسیدگی به مسائل و دغدغه‌های این حوزه، ستودنی است و بی‌شک تاثیرات مثبت آن در آینده‌ی کشاورزی کشور نمایان خواهد شد.

امید است همواره در سایه‌ی الطاف الهی، موفق و موید باشید.

با تجدید احترام،

عیسی رحمت‌پناه
پاسخ ها
کنشگر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۷ - ۱۴۰۴/۰۶/۱۵
سلام راهکار و پیشنهاد بدهید.
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۵ - ۱۴۰۴/۰۶/۱۴
3
2
جهاد باید دو تا معاونت تخصصی داشته باشه
معاونت امور دام و طیور و آبزیان
معاونت زراعت و باغبانی
دامپزشکی از سر جهاد زیاده باید بره زیر مجموعه وزارت بهداشت
منابع طبیعی و بخش واگذاری اراضی هم اصلا ربطی به جهاد نداشته باید بره زیر مجموعه وزارت دادگستری
انحلال امور عشایر، پشتیبانی امور دام، غله، تعاون روستایی، چای، شیلات و شرکت های وابسته نه تنها ضرری برای مردم نداره بلکه با راه اندازی یک سامانه برخط هم به مردم خدمت رسانی می شه و هم جلوی ...........های میلیارد دلاری گرفته می شه
پاسخ ها
عیسی رحمت پناه
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۹ - ۱۴۰۴/۰۶/۱۵
سلام راهکار هست باید بنشیند جلسه بزارند نظر تخصصی هست اگه مارا قابل بدونند
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۴ - ۱۴۰۴/۰۶/۱۴
5
0
جهادکشاورزی غیر از حقوق دادن به کارکنانش و یک ذره هم در بحث حفاظت منابع طبیعی کاری در خصوص امنیت غذایی ایفا نمی‌کند که هیچ ، حتی به جرأت می‌توان گفت دست و پای تولیدکنندگان کشاورزی را هم بخاطر نیروهای مازاد دارای امضاء میگیرد.
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۳۵ - ۱۴۰۴/۰۶/۱۵
1
0
من کارمند بازنشسته هیچ وقت عملکرد و کار درست حسابی نسبت به حجم عریض وطویل وزارت جهاد کشاورزی ندیدم چه برسه به سازمانها و نهادهای وابسته اش می آیند حاضری میزنند و میرون دنبال کار شخصی مسولان ومدیرانشان هم بر اساس فعالیتهای سیاسی و سفارشی عوض می شوند ولی ما دهها وزارتخانه و سازمان و نهاد دیگر هم داریم که هیچ کاری نمی کنند ولی قدرت دارند کسی طرفشان نمی رود یا همین علوم پزشکی که دائما دم از کمبود پرستار میزنند تو یک بیمارستان شهرمان رفتم اکثر بیکار و دور هم مشغول صحبت و گوشی بازی بودند...
ح. پ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۵ - ۱۴۰۴/۰۶/۱۵
2
0
وقتی مشکل این مملکت و مردم آن معیشت و گرانی و تورم است چرا میخواهید با دخالت در اموری کنید که هیچگونه بررسی مهمی انجام نشده ؟! بروید آن وزارتخانه ای را بررسی نمائید که هیچگونه خاصیت ندارد بلکه هر روز ضرر و زیان زیادی برای این مردم و ایران دارد ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Spain |
۲۱:۴۵ - ۱۴۰۴/۰۶/۱۶
میشه بفرمایید اگه این وزارت خانه خاصیت نداشته پس زمان جنگ از کجا منبع غذایی تامین می‌شد و به دست مردم میرسید و احتکار هم نمیشد وزارت جهاد کشاورزی قیمت کزار نیست مجریه گوشت فروشگاه ها همه جا بود با قیمتی ارزان‌تر از همه مغازه ها مواد غذایی آلوده وارداتی به دست مردم نمیرسه من نمیگم مشکلی نداره حتما داره هر جایی مشکلاتی وجود داره شما یا از این وزارت خانه اطلاعی نداری یا ….
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۳ - ۱۴۰۴/۰۶/۱۵
1
1
ساختار وزارت جهادکشاورزی، امکان سو استفاده و اختلاس را به سران این وزراتخانه می دهد.
ناشناس
|
Canada
|
۱۷:۰۰ - ۱۴۰۴/۰۶/۱۵
2
0
حیف شد
سلام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۴ - ۱۴۰۴/۰۶/۱۵
1
1
وزارت کشاورزی ژاپن شاید ۲۰۰ نفر نباشند
الان این وزارت خانه به این طویلی چه گلی به سر مردم زده
تولید محصول بازای هر متر مکعب اب ۱ کیلوگرم در دنیا ۲.۵ کیلوگرم
عدم اجرای الگوی کشت بیچاره سدن منابع اب عدم برنامه مدون
سازمان دامپزشکی چکار میکنه بهتر است بره بخش خصوصی موظف کنند هر گاوداری یک دامپزشک داشته باشه خلاصه وزارت خانه به این عریض طویلی هنوز تو تولید مرغ و تخم مرغ مانده چرا چون ... برنامه ندارند
به اسم آبخیزداری تو ارتفاعات سد ساختن که آب تبخیر میشه و آبرفتها رو تغذیه نمیکنه . تو قیمت گوشت مانده ملت بدبخت نمیتوانند لبنیات بخرند چون برنامه برا تولید و صادرات نداره مثلا چقد لبنیات تو بازار بشه و چقدر صادر بشه بدون برنامه پیاز صادر میکنه بعد باید ملت بدبخت گران بخرند خلاصه شده وزارتخانه ای برای رانت سرمابه داران اصلا فکر کردید چرا خرما گران شده و از سفره ملت و حتی فاتحه خوانی پر کشیده
این وزارت خانه باید چابک بشه و بیشتر کار نظارت کنه نه واردات و صادرات و....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۶ - ۱۴۰۴/۰۶/۱۵
0
0
دستگاه های لخت و بی تحرک
مدیران قلمرو طلب
علاقه مند به دریف های اعتباری نامحدود
توسعه تشکیلات بی اثر از صدر تا ذیل
کدخدایی کردن ونگاه حاکمیتی به بخش خصوصی
این موارد موجب نابودی بخش کشاورزی و امنیت غذایی شده
و هر موقع دولت ها عزم کوچک سازی ساختار فشل را کردند
فریاد وامصیبتا سر دا ند کنش گرهارد به میدان آوردند
نمایندگان هم که معمولا وسط لحاف می خوابند و به فکر دوره بعد هستند ورود بدون کارشناسی و همراهی با قلمرو طلبان می نمایند
سوال: عامیانه اگر این تشکیلات ضروری و کارآمد هست
چرا وضع موجود اینه
پاسخ ها
ناشناس
| Spain |
۲۱:۵۲ - ۱۴۰۴/۰۶/۱۶
دقیقا درست میفرمایید این وزارت خانه عریض و طویل نیست متاسفانه هر کس هر جای این وزارت خانه رییس میشه یادش میره کار کنه و فقط دنبال منافع خودشه ما کارشناس ها کارمون رو درست انجام میدیم ولی نمیشه امور مدیرای ما از دل ما نیستن و از جاهایی آمدن که اصلا نمیدونن کار ما چیه اهمتی هم نمیدن چرا چون یک مدت آمدن و بعد هم می‌رن فقط رزومه پر میکنن همین این خانه از پایبست ویران است
قاضی زاده
|
Afghanistan
|
۰۸:۰۷ - ۱۴۰۴/۰۶/۱۶
0
1
سلام و عرض ادب!
در هر کشور ایجاب میکند تا سازمان دامپزشکی از کشاورزی مجزا شده و بحیث یک وزارت مستقل ارتقا کند و حتی رشته دامداری از دانشکده های کشاورزی به دانشکده دامداری و دامپزشکی مدغم شود.
اصلأ درست و معقول نیست تا دامداری زیر مجموعه کشاورزی باشد!
پاسخ ها
عشایر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۸ - ۱۴۰۴/۰۶/۱۶
درود بر شما
فشل بودن و بی تحرک بودن وزارت جهادکشاورزی، کاملا قبول و مورد تایید میباشد
اما دلیلی نداره سازمانهای دیگر را به بهانه فشل بودن و.... وزارت جهادکشاورزی، اینجوری باهاشون برخورد کنیم.
خود وزارتخانه جهاد را کوچک کنن
خداوکیلی وظیفه جهادکشاورزی چیه که در استانها سازمان جهاد هست و در شهرستانها مدیریت،
از نظر بنده سازمان های تابعه وزارت جهادکشاورزی، خیلی بهتر و بیشتر وظیفه خودشون را انجام میدن
جواد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۳ - ۱۴۰۴/۰۶/۱۶
0
1
بازهم لابی حامی منافع گروهی و فردی جلوی منافع ملی ایستاد و پیروز شد باید به حال این مردم گریست با چنین مجلسی
عشایر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۳ - ۱۴۰۴/۰۶/۱۶
1
0
باسلام
کشاورزی، بخاطر جهادسازندگی نابود شد
از کشاورزی ایران چیزی نمانده است
لطفا
لطفا
لطفا
منابع طبیعی، دامپزشکی، امورعشایر و....... با بی تدبیری نابود نکنید
بگذارید این سازمانها همانند گذشته، کار خودشون را انجام بدهند
قاطی شدن با جهاد، یعنی نابودی
دقیقا همانند نابودی کشاورزی
امرال
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۰ - ۱۴۰۴/۰۶/۱۶
0
0
بجای این سازمان های تخصصی خدمتی ، مراکز تحقیقاتی این بخش که با بالاترین حقوق و مزایا اثرگذاری چندانی در این بخش ندارند و به فعالیت های چندگانه درآمدی مشغول شده اند با مراکز پژوهش و تحقیقاتی عالی ادغام شوند که مطمئنا بخش اجرا اداری و خود بخش خصوصی تولید کننده پیشرفت بیشتری را خواهند داشت. کش رفتن اطلاعات و دانش کشاورزی پیشرفته جهانی و کشاورزان پیشرو و قالب و نظم دهی و مقاله بندی آنها که نشد تحقیقات .
حسینی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۸ - ۱۴۰۴/۰۶/۱۶
0
1
متاسفانە اکثرا بنا بە منافع شخصی خود اظهار نظر می نمایند دامپزشکی در زمینه بهداشت دام و طیور و اگر هم بتوانند در زمینه درمان فعالیت دارند و اصولا هم رشته تحصیلی مربوط به این اقدامات است اما شاغلان این رشته طوری در مجالس و مباحث اظهار نظر می کنند که انگار مهندس عمران جهت ساخت جایگاه ، دکترای تخصصی تغذیه ، استاد فیزیولوژی ، دکترای پرورش دام و طیور ، دکترای ماشین الات صنایع کشتارگاه ، شیر ،کارخانه تولید دان اماده، دکترای ژنتیک و اصلاح و خلاصه همه فن حریف بوده و هیچ گرایش و رشته دیگری غیر از دامپزشکی در این زمینه اطلاعات ، تخصص و سوادی ندارد و خود را متولی تولید غذا و... می دانند در حالی که واقعیت امر کار ایشان فقط بهداشت و درمان دام و طیور درحوزه مرتبطه می باشد و این تفکر ویرانگر و از بالا به پایین نگریستن مسبب افت تولید افت توسعه ، هدر دادن اقتصاد و مانع پیشرفت است. بهداشت و درمان تنها بخشی از پروسه زیستن خواه چه دام و چه انسان است و سایر بخش ها به مانند تامین امکانات لازم مکانی و جایگاه جهت پرورش ( مسکن ) ، تامین اعتبار و پیش بینی و تنظیم برنامه های اقتصادی ، نیروی کار ، تامین اب ، برق و انرژی ، دان یا کنسانتره و علوفه و .. بیمه ، دارایی و خلاصه موارد زیاد دیگری است که هیچ سنخیتی با رشته دامپزشکی ندارد ، این ذهنیت که در برخی از اظهار نظرهای بخش دامپزشکی شنیده می شود که همه بخش های دام و طیور بایستی تحت مدیریت انها قرار گیرد در واقع نشات گرفته از عدم کوچکترین علم و اگاهی از سایر بخش ها و تخصص های دیگر می باشد چون در واقع دامپزشکان تنها در مواقع مراجعه دامدار و در زمان نیاز به درمان دام ایشان دام را می بیند و انگار دام خود به خود به این مرحله از رشد و زندگی رسیده و با تجویز یک نسخه دیگه همه چیز تمام است و ایشان شدند ناجی زندگی و تولید و پرورش و غذای ملت !!! در مواردی دوستان دامپزشک فرمودند که بایستی سازمان دامپزشکی با وزارت بهداشت ادغام شود که این خود دقیقا موارد عرض شده را تایید می نماید حالا به این دوستمون بایستی بگین مگر انسان در حالت سلامتی بیمارستان خواهد رفت ؟ مگر پزشک کاری به منزل ، تامین و تهیه و تولید خوراک بیمار داشته و دارد !! مگر پزشک غیر از طبابت در مباحث مدیریت مسائل مالی ، اقتصادی و رفاهی بیمار دخالت و تخصصی دارد مگر . یا فقط در مورد درمان بیمار به صورت تخصصی اظهار نظر و حق نسخه پیچی خواهد داشت ! در واقع بیشتر مسایل و مشکلات بخش دام و طیور کشور نشات گرفته از همین توهمات علامه بودن در همه مسائل بخش دام و طیور و زنبور عسل و شیلات و ... است و اما موردی دیگر که بایستی ذکر شود چرا به جای کمک به بخش تولید و توسعه دامپزشکان و فارغالتحصیلان این رشته همه سعی در استخدام و بردن سهمی از این مجموعه مال غیر دارند اگر واقعا اگاه به تولید و استاد در پرورش هستند چرا خود کمر همت نی بندند و مثل سایر تولید کنندگان ( بیسواد !!) وام نمی گیرند و واحد تولیدی نمی زنند که هم صرفه اقتصادی تر داشته باشند و هم محصولی بهداشتی تر به جامعه تحویل دهند ؟ یا واقعا فکر می کنند ایشان از اسمان افتادن پایین و دیگران موظف اند همه چیز را حاضر کنند که اقای دکتر دامپزشک در حق و ناحق و مریضی و سلامتی امر و نهی کنند و حقوق مفت بگیرند و شریک مال تولید کننده باشند تا شاید با این شراکت شاید تولید و توسعه به پیشرفت های ژاپن و امریکا و هلند و کانادا برسد .
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۳ - ۱۴۰۴/۰۶/۱۶
0
0
اینم نمونه ای از تصمیمات در کشور ماست، اگه قرار بود متوقف شود چرا اصلا مصوب شد، واقعا چرا طرحها بدرستی کارشناسی نمی شود ، این اولین نیست آخرین هم نخواهد بود فقط توان و منابع کشور در این تنوع تصمیم گیری هدر می رود
لیلا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۳ - ۱۴۰۴/۰۶/۱۷
0
0
متاسفانه به دلیل منافع مالی برخی افراد مسئول تصمیمات نادرستی اتخاذ میشه. اگر فقط سلامت مردم و رشد اقتصادی و جلوگیری از حیف و میل مالی در کشور به عنوان هدف کلی در نظر گرفته بشه این همه وزارتخانه بی خاصیت که هر کدام یک بخش کوچکی رو ادعا میککند که مسیول ان هستند و در موقع عمل و پاسخ دهی به گردن سازمان دیگر می اندازند. بزرگترین مشکل ما در این کشور وجود پول و منابع عظیم طبیعی و مالی هست بخاطر همین نه کنار میروند و نه اجازه میدهند که اصلاح صورت بگیره و یا نظر نخبگان جوان شنیده بشه
نظر شما
ادامه