کد خبر: ۸۳۴۶۳
تعداد نظرات: ۲۵ نظر
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با حکیم مهر:
«پیمان فلسفی» افزود: اگرچه قانون برنامه هفتم بر چابک‌سازی و واگذاری امور اجرایی به بخش خصوصی تأکید دارد، اما این موضوع نباید به تضعیف سازمان دامپزشکی یا کاهش قدرت آن منجر شود ...

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: اگرچه تغییر ساختار وزارت جهاد کشاورزی بر اساس برنامه هفتم توسعه یک تکلیف قانونی محسوب می‌شود، اما به اعتقاد «پیمان فلسفی» عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، نحوه اجرای این اصلاحات به مراتب مهم‌تر از اصل تکلیف است، چرا که بی‌توجهی به اصول چابک‌سازی و کوچک‌سازی، واگذاری امور تصدی‌گری به بخش خصوصی و در عین حال حفظ هویت سازمان‌های حاکمیتی، می‌تواند تبعاتی جدی برای بخش‌های کلیدی همچون سازمان دامپزشکی کشور به دنبال داشته باشد.

پیمان فلسفی در گفت‌وگو با حکیم مهر با اشاره به اینکه تغییر ساختار وزارت جهاد کشاورزی در برنامه هفتم توسعه به عنوان یک تکلیف قانونی تعریف شده است، اظهار کرد: «اصلاحات ساختاری باید با رعایت اصولی همچون کوچک‌سازی، چابک‌سازی و واگذاری امور تصدی‌گری به بخش خصوصی و همچنین حفظ وظایف و مأموریت‌های حاکمیتی صورت گیرد. نکته کلیدی این است که هویت سازمانی دستگاه‌های حاکمیتی کشور نباید خدشه‌دار شود.»

وی افزود: «آنچه ما در مجلس شورای اسلامی همواره بر آن تأکید کرده‌ایم، حفظ هویت سازمانی دستگاه‌هایی مانند سازمان دامپزشکی کشور است. این سازمان یکی از مهم‌ترین دستگاه‌های حاکمیتی به شمار می‌رود و باید جایگاه و نقش آن در ارتقای بهداشت دام، سلامت جامعه و امنیت غذایی، بیش از گذشته مورد حمایت قرار گیرد.»

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس ادامه داد: «اگرچه قانون برنامه هفتم بر چابک‌سازی و واگذاری امور اجرایی به بخش خصوصی تأکید دارد، اما این موضوع نباید به تضعیف سازمان دامپزشکی یا کاهش قدرت آن منجر شود. ما اجازه نخواهیم داد که اقتدار این سازمان حاکمیتی کاهش یابد؛ بلکه باید روز به روز بر قدرت و جایگاه آن افزوده شود.»

فلسفی خاطرنشان کرد: «نحوه افزایش اقتدار سازمان‌ها مهم است. باید سازمان‌های اداری و دولتی را چابک کنیم و در عین حال اقتدار آن‌ها را نه‌تنها حفظ کنیم، بلکه تقویت نماییم. به همین دلیل، هر جا که وظایف تصدی‌گری بر عهده بخش خصوصی است، باید بدون تردید واگذار شود؛ اما وظایف حاکمیتی نظیر ساحت نظارتی، حمایتی و هدایتی باید در چارچوب سازمان باقی بماند تا کارآمدی و بهره‌وری بیشتر محقق شود.»

 

انتشار یافته: ۲۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۵
نیما بهرامی
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۹:۰۲ - ۱۴۰۴/۰۶/۱۹
4
12
جدا؟ پس بودجه سازمان و‌ زیاد کنید. حقوق پرسنل و اصلاح کنید. مدیران سازمان و به اصلاحات و انجام اقدامات موثری وادارید. در غیر اینصورت شما تنها در حال شعار دادن هستید!
پاسخ ها
همکار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۹ - ۱۴۰۴/۰۶/۲۲
فقط اجرای قانون و کوچک سازی دولت و دوری از بروکراسی اداری. چه لزومی به این هست که تمام سازمان های زیر مجموعه اداره امور اداری و مالی و حقوقی و برنامه و روابط عمومی و ... داشته باشند با این همه کارمند بیکار.
اگر درست اجرا شود عالی هست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۶ - ۱۴۰۴/۰۶/۱۹
2
13
با سلام
اقتدار معیشت کارکنان دامپزشکی چی ؟
اونم اجازه دارید زیاد کنید یا نه
کارمند حداقل حقوق بگیران با ۱۶ سال سابقه کار حکم ۱۳ میلیونی چطوری با دل و جون کار کنه و سر کار به فکر شغل دوم نباشه
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۹:۴۵ - ۱۴۰۴/۰۶/۲۰
کارکردن با دل و جان؟
دولت اصلا نمی‌خواهد هیچ کارمندی بجز اداره مالیات بیاید سرکار!!
به جای اینکه کارکنان از رییس‌جمهور انتظار بهترشدن شرایط را داشته باشند رییس‌جمهور از کارکنانش طلبکار است
دست پیش را میگیرد که پس نیفتد
از روز اول که مشاور رییس‌جمهور به دامپزشکان توهین کرد باید یک اقدام اساسی میکردیم
حکیم مهر ایکاش میتوانستی ترتیب یک مناظره با رییس‌جمهور را بدهید
....
|
United States of America
|
۲۰:۲۸ - ۱۴۰۴/۰۶/۱۹
9
5
جناب نماینده بنده با امار و ارائه مستندات و مدارک بشما ثابت میکنم که سازمان دامپزشکی باعث ایجاد تورم در حوزه تولید شده
مثلا از زمان شروع نسخه الکترونیک تا کنون به همین بهانه قیمت داروهای دام و طیور در یکسال گذشته سه برابر شده میگید نه برید بپرسید تو بازار
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۰ - ۱۴۰۴/۰۶/۱۹
جلل الخالق
اولا مگر نسخه الکترونیک اجرا شد؟
در استان ما که نشده
اصلا نسخه الکترونیک چه ربطی به قیمت دارو میتواند داشته باشد؟ شاید حق ویزیت را افزایش دهد بخاطر تجهیزات و اینترنت مصرفی
دوما مگر قیمت دارو در کلینیک یا داروخانه تعیین میشود؟
قیمت دارو براساس قیمت پشت جلد دارو است که درب کارخانه تعیین میشود
بعدشم عزیزم یکم از ...... فاصله بگیری میفهمی که همه اجناس چند برابر شده اند
از قیمت دلار خبر دارید؟
دامپزشک
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۴ - ۱۴۰۴/۰۶/۲۱
اتفاقا نسخه الکترونیک با این شیوه اجرا و هزارتا مشکل موجود هم هزینه و وقت زیادی به دامداران تحمیل میکنه و هم برای دامپزشکان باعث کاهش درامد و ورشکستگی و هم باعث روی آوردن مصرف کنندگان به داروهای قاچاق و درمانگران بدون مجوز
ناشناس
|
United States of America
|
۲۱:۴۰ - ۱۴۰۴/۰۶/۱۹
9
4
سازمان دامپزشكي جز ......... ، كارشكني در امور، ايجاد هزينه با بروكراسي هاي زائد و عامدانه، رفتارهاي دشمن گونه با بخش خصوصي ، لجبازي هيچ سودي ندارد. شما فشل ترين نهاد ، ارگان ، سازمان ، وزارت خانه رو نگاه كنيد در ٣٠ سال گذشته يك حركت رو به جلو در راستاي كاهش بروكراسي داشته ولي دامپزشكي بطور متناوب به ٣٠ سال قبل بر ميگردد. جمود فكري مديران تكراي متعصب نا آشنا با علم و تجارت روز باعث عقب افتادگي و به حاشيه رفتن اين ارگان شده
پاسخ ها
نقیبی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۴ - ۱۴۰۴/۰۶/۲۰
خب عزیز ذات یک سازمان حاکمیتی همینه
نظارت بر اجرای قوانین به مذاق هیچکس خوش نمیاد
مدیر متعصب از نظر ما کاردرسته منتها شما دنبال یک سیستم فشل هستین که با تقلب توش پول دربیارین اسمشم بزارین تجارت!
بنظرم حتما یک فشاری هم بیارین گمرک، نیروی انتظامی، راهنمایی رانندگی و دادگستری رو هم چابک کنین راحت به تجارتتون برسین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۸ - ۱۴۰۴/۰۶/۲۰
لابد اگر برای اشغالی مجوز صادر کنند بره تو سبد خانوار آنموقع است که دامپزشکی پیشرفت کرده؟!!!
ناصر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۲ - ۱۴۰۴/۰۶/۱۹
11
8
آقای نماینده سازمان دامپزشکی یک سازمان اضافی هست کلا باید واگذارشود اولا شما قسمت مبارزه با بیماریها خصوصا واکسیناسیون را به بخش خصوصی واگذار کنید هم باعث اشتغال وپویایی بخش خصوصی میشه وهم اینکه با کمبود نیروی سازمان دیگر نیازی به استخدام نیروی جدید نمیشه و فقط قسمت تست و سل وبروسلوز را بخش دولتی انجام بدهد .بخش نظارت برفراورده های خام راهم میشه به واحد بهداشت شبکه بهداشت واگذار کرد اونها که برهمه موادغذایی نظارت میکنن دیگه مرغ و گوشت هم روش .این یعنی چابک سازی واقعی
پاسخ ها
نیما بهرامی
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۴:۳۳ - ۱۴۰۴/۰۶/۲۰
ای کاش قبل از فکر کردن کمی فکر کنید. شبکه بهداشت بلحاظ بین المللی معتبر نیست و حتی گواهی های صادر شده برای بین الملل نمی تونن بزنن. ضمنا بهداشت حمایتی از مسیولین فنی ش نداره. بازدید هاشون هم سالی یکباره. به همین دلیل مواد غذایی مورد نظارت بهداشت اینهمه تقلب داره و هیچ نظارتی روش نیست.
نقیبی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۸ - ۱۴۰۴/۰۶/۲۰
خب معلومه مرکز بهداشت اصلا چیزی در رابطه با فساد مواد غذایی نمیدونه
اصلا نمیتونه تشخیص بده
چون واحدی پاس نکرده
اونها فقط بهداشت محیط رو نظارت میکنن که سرامیک باشه، شیر آب داشته باشه و نهایتا یخچالشون تنظیم باشه
واقعا تا حالا بازدید مشترک نرفتین؟
نقیبی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۲ - ۱۴۰۴/۰۶/۲۰
دقیقا حق با شماست، وقتی همه چیز از جمله واکسن بروسلوز رو بسپریم به دستان توانای بخش خصوصی
دیگه چرا تست؟
سل رو هم بیخیال فقط یک خرج اضافه است نهایت موقع کشتار متوجه میشوید دیگه
اصلا بنظرتون کشتارگاه هم اضافه نیست؟ کلی هزینه و ضرر الکی. واقعا وقت تلف کردنه و کلی از چابکی شما کم می‌کنه تازه این یک طرف وزن لاشه و بازدهی تولید رو هم کم می‌کنه
تمام انگلها از فاسیولا گرفته تا سیستی سرک و سارکوسیستها رو باید تک تک جدا کنند خب اینها هم همون گوشت رو خوردن دیگه! اصلا نمیفهمن ک! واقعا دچار جمود فکری ان!
همون تو مرتع خودتون سر حیوان رو میبرید و گرم گرم میدید ملت استفاده کنن کیف کنن! واقعا پیش سرد گذاری چیه؟ الکی جلوی چابکی شما رو میگیرن
اصلا دقیقا دلیل عقب افتادگی کشور و بالارفتن تند تند قیمت دلار همین سازمان دامپزشکی بود از اول! آفرین به شما چقدر خوب تشخیص دادید.
خود سازمان منشأ رانت دولتی است مثلا هر سال کلی ارز دولتی را به بهانه تامین امنیت غذایی فقط صرف واکسیناسیون رایگان تب برفکی و بروسلوز و هاری .. میکند، تازه همین واکسن رایگان+ دستمزد تزریق+ هزینه ایاب ذهاب را به بخش خصوصی هم میدهد. یعنی دقیقا سرمایه ملی را بی حساب کتاب به جیب بخش خصوصی میکند. حق با شماست این اصلا اشتغالزایی نیست.
دقیقا من یادمه تو همین جنگ ۱۲ روزه که همه دنبال دفاع از کشور و کشف منبع پهپادها بودند، کارکنان تندرو و متعصب دامپزشکی در حال نمونه برداری از تب برفکی و هاری و آنفلوآنزا بودند که حواسها را پرت کنند. من خودم شاهدم که در همین دوره از غفلت عزیزان استفاده کردند و بهترین طیور بومی ما را به بهانه کنترل بیماری معدوم سازی کردند.
تازه بعد آن هم با وجود اطلاع از فشارهای اقتصادی، ناترازی انرژی و قطعی های مکرر برق، نظارت‌های فراورده های خام دامی را افزایش دادند و به بهانه فساد و تغییر رنگ و بو حجم بالایی از فرآورده های گوشت و مرغ تاریخ‌دار را معدوم سازی کردند و امنیت غذایی کشور را متزلزل کردند. اینها گوشه ای از خیانتهای سازمان دامپزشکی و کارکنان متعصبش به کشور است که غیرقابل گذشت است و باید سریعا حذف شود.
تماااام
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۲ - ۱۴۰۴/۰۶/۲۱
اون وقت شما هم دیگه بهونه ای برای انتقاد بی اساس ندارید. از بیکاری دچار افسردگی نشید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۴ - ۱۴۰۴/۰۶/۱۹
0
7
اول معیشت آبرومندانه بعد استقلال و چیزهای دیگر. اصل حفظ قدرت خرید و آرامش فکری کارمنده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۶ - ۱۴۰۴/۰۶/۱۹
4
8
اقتدار!! فکر نکنم همچنین کلمه ای برازنده این سازمان باشه.
القاصی المهر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۴ - ۱۴۰۴/۰۶/۲۰
1
7
بزارین اول تکلیف هسته ای و مملکت مشخص بشه بعد تکلیف دامپزشکی مشخص بشه. وقتی دارن یارانه ها را قطع می کنند و ساختارهای دولتی ادغام و یا کوچک سازی میشوند یعنی اوضاع مملکت امنیتی است و جای بحث و اعتراض و چک و چانه نیست
حقگو
|
United States of America
|
۱۸:۵۰ - ۱۴۰۴/۰۶/۲۰
0
7
جناب رییس جمهور سرتان را داخل برف کردید و فقط میخواهید از سفره مردم صرفه جویی کنید ؟ مدعی هستید سفرها باید کنسل شود؟ آنوقت ببخشید خود دولت هرسال بابت سفرهای غیرضروری چند میلیارد هزینه میکند؟ دلم برای کارکنان زحمتکش استان ایلام میسوزد در آن گرما مجبورند ...
به نظر بنده پیرو فرمایشات اخیر رییس جمهور مبنی بر بیکاری کارکنان:
از شنبه کلیه کارکنان شبکه های دامپزشکی در شهرستانها ساعت ۹ تا ۱۳ بروند اداره اما هیچ فعالیتی نکنند
نه واکسن نه خدمات نظارتی نه سل و بروسلوز نه پیگیری هاری یا تلفات دام
نه سرکشی به کشتارگاه نه مراکز عرضه نه مراکز جمع آوری شیر نه سمپاشی جایگاه و مبارزه با انگل ... هیچی
قطع ارتباط کلی با دهیار و دامدار و دامپزشک و داروخانه
تا تکلیفمون مشخص شود
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۷ - ۱۴۰۴/۰۶/۲۱
4
5
بنظرم علی رقم مخالفت بسیاری از دوستان ولی انحلال سازمان دامپزشکی کار مفیدیه چراکه هزینه زیادی به دولت تحمیل میکنه بدون بازدهی مناسب در یکی از شبکه های دامپزشکی که در نزدیکی محل کار من هست حداقل ۱۰ پرسنل دارد با چند ماشین ولی هرموقع مراجعه کنندگان برای کاری میروند یا کسی حضور ندارد یا بابرخورد نامناسب مواجه میشوند عدم حضور هم یا بدلیل حضور جمعی انها در ابدارخانه است یا اگر برای ماموریت و واکسیناسیون مراجعه میکنند پای منقل کباب و برخی چیزهای دیگر و درنهایت تحویل واکسن به خود دامدار که زحمتش را بکشد و گرفتن وجه و حق الزحمه البته در ادارات و سازمان ممکنه برخی افراد زحمتکش و درستکارهم باشه که با کمترین درامد بازدهی بالایی دارند ولی نیاز نیست این افراد برایشان یک سازمان تعریف شود و در همان ساختار جهاد هم میتوانند بازدهی بیشتری داشته باشند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۵ - ۱۴۰۴/۰۶/۲۱
لطفا با بی انصافی و مغرضانه صحبت نکنید. اگر فرمایشات شما در آن منطقه درست باشه مدیریت آن مجموعه ضعیف است نه تمام کشور. همیشه مشت نمونه خروار نیست
دامپزشک
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۸ - ۱۴۰۴/۰۶/۲۲
دوست ناشناس گرامی من از تجربه دو دهه فعالیت در چند منطقه مختلف صحبت میکنم این مشتی بود نمونه خروار مدیریت ناصحیح بیداد میکند نمونه دیگر این مدیریت نا صحیح در متطقه فعلی من یک کلینیک و چند داروخانه هست منتها بدلیل زد و بند کلینیسین منطقه با شبکه و حتی اداره کل ایشان علاوه بر ویزیت فروش واکسن و انجام طرحهای واکسیناسیون دولتی سلطان فروش داروهای قاچاق و غیر قاچاق منطقه است و جندبرابر چندداروخانه منطقه فروش دارو دارد در حالبکه داروخانه داران منطقه بدلیل اینکه رسمی و قانونی کارمیکنند از رقابت خارج و با حداقل معیشت کار میکنند و دوستان اداره هم همیشه پشتبان فرد متخلف هستند الان هم که بحث نسخه الکترونیک شده توقع دارند ته مانده مشتریها هم توسط داروخانه داران به ایشان ارجاع شود تا ترتیب الباقی راهم بدهد حالا بی انصافی که شما میفرمایید کجاست
ناشناس
|
Canada
|
۱۱:۱۰ - ۱۴۰۴/۰۶/۲۱
2
7
اقای فلاحت پیشه کجاست فریاد بزند و خواستار انسجام ملی باشد؟
قبلا گفته بودم اینها نه شغلتان نه سفره تان برایشان اهمیتی ندارد
فقط موقع جنگ از ترس رو میاورند به ملت بعدش دوباره همان آش و همان کاسه.
کل فشار را باید ملت تحمل کند.
اگر دامپزشکی و واکسن های رایگانش حذف شوند میدانید چه فشاری به دامداران می آید؟ دامداری نابود میشود.
ای بابا جنگ تمام شده دیگر اعتراض دامداران و انسجام ملی اهمیتی ندارد. اصلا دامداران که جز ملت محسوب نمی‌شوند. سگ گردان‌ها مهم بودند که راضی باشند.
پاسخ ها
ناصر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۲ - ۱۴۰۴/۰۶/۲۲
دوست عزیز هرچیز که مفت باشه ارزش دوقرون نداره.شما همین واکسنهای رایگان را که شبکه ها ی دامپزشکی بصورت رایگان تزریق میکنن برو ببین چه خبر اکثرا نمیزنن و میگن اسممون را رد کن یااگه هم بزنن هزارتا بی احترامی و تحقیر پشت سرش هست مثلا این واکسن‌ها تاریخ گذشته است،اثر نداره،آب هست ،شما بیکارید هرروز میایید روستا .ولی همون را بها دار کن هم ارزش و قرب و غزت داره مثل واکسن انترو ،اگالاکسی و....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۶ - ۱۴۰۴/۰۶/۲۶
برادر تیزی تیشه ازنرمی بیده سازمان دامپزشکی باهمه زخمات ومرارت گمنام است دولت ومجلس وملت همه صبح که از خواب بیدار میشوند سر سفره هایشان فراورده های خام دامی تخم مرغ پنیر سر شیر شیر و عسل و ... است ظهر که به خانه می آیند مرغ و خورشت و گوشت ماهی میگو... است شب هم همینطور چطور با خودشون فکر نکردن که سلامت غذایی ما بایستی سازمان مستقل نظارتی داشته باشد واقعا کسانیکه دنبال و طراح این طرح هستن در مرحله اول به سلامت خود و جامعه ضربه میزنند دولت از یکجا سازمان میراث فرهنگی را به وزارت خانه ارتقا میهد و جدیدا هم میخواهد سازمان پایش انرژی درست کند و سازمانهایی که اخیرا در اخبار گفته شد. اگر قرار است که دولت را کوچک کنیم پس چرا میخواین سازمان های دیگه رو تقوست کنید این موضوع به مثال همان مردیست که رفت پیرایشگاه و ریشش کم پشت بود بعد پیرایشگر از سیبیلش کند و پیوند به ریشش کرد. این طرح های مسخره جز ضربه زدن به سازمان دامپزشکی و انزوای فنی بهداشتی و نظارتی و بی انگیزه کردن پرسنل سازمان، هیچ دردی را دوا نخواهد کرد. دولت دنبال ریخت و پاش های نهاد هایی باشد که زورشان بش نمیرشد انگار دیواری کوچکتر از دامپزشکی نیست
نظر شما
ادامه