کد خبر: ۸۳۴۹
تعداد نظرات: ۶ نظر
مردم باید بدانند اگر دامپزشک نباشد سلامت همه آنان به خطر می‎افتد و این دامپزشکان هستند که با کار سخت و طاقت فرسا سلامت مواد غذایی را به ارمغان می‎آورند / امیدوارم بخش آناتومی دانشکده دامپزشکی دانشگاه شهید چمران اهواز یا دانشکده دامپزشکی تهران به پاس خدمات آن مرحوم به نام "دکتر سید کریم میربابایی" نامگذاری شود...
drmir9108

حکیم مهر - همسر مرحوم دکتر سید کریم میربابایی گفت : مردم شناخت مناسبی از دامپزشک ندارند.

بانو ایران لطفی در گفتگو با حکیم مهر ضمن برشمردن سجایای اخلاقی استاد فقید آناتومی دامپزشکی ایران افزود : مردم باید بدانند اگر دامپزشک نباشد سلامت همه آنان به خطر می‎افتد و این دامپزشکان هستند که با کار سخت و طاقت فرسا سلامت مواد غذایی را به ارمغان می‎آورند.

(مرحوم دکتر میربابایی)

 

وی با انتقاد از کم‎لطفی مسئولین اجرایی دامپزشکی کشورمان نسبت به آن مرحوم گفت : در طی 30 سال گذشته هیچیک از مسئولین درجه اول دامپزشکی کشور اعم از جامعه دامپزشکان، سازمان دامپزشکی و غیره به دیدار آن استاد فقید نیامدند و این باعث تأسف است که پس از وفات افراد به یاد آنها می‎افتیم.

همسر مرحوم دکتر میربابایی درباره خدمات آن استاد فقید هم گفت : ایشان علاوه بر ایفای نقش کلیدی و منحصر به فرد در تأسیس دانشکده دامپزشکی دانشگاه شهید چمران اهواز (جندی شاپور)، صاحب 9 جلد تألیف در زمینه تخصصی دامپزشکی و آناتومی بود.

مدیرمسئول حکیم مهر هم که صبح جمعه پنجم اسفند ماه سالجاری به منظور عرض تسلیت به خانواده مرحوم دکتر میربابایی در منزل فرزند همسر دکتر میربابایی حضور یافته بود گفت : امیدوارم بخش آناتومی دانشکده دامپزشکی دانشگاه شهید چمران اهواز یا دانشکده دامپزشکی تهران به پاس خدمات آن مرحوم به نام "دکتر سید کریم میربابایی" نامگذاری شود.

دکتر محمد لطفی‎زاده در واکنش به اظهارات همسر مرحوم دکتر میربابایی خطاب به ایشان افزود : تأسف می‏خورم که چطور بسیاری از افرادی که از شاگردان دکتر میربابایی بوده‎اند در طول 30 سال گذشته از ایشان غفلت کرده‎اند.

(چپ به راست : همسر مرحوم دکتر میربابایی و فرزند ایشان)

 

مشروح این گفتگو در ایام تعطیلات عید نوروز سال 1391 منتشر خواهد شد.

 

خبر مرتبط :

انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
م.ت
|
-
|
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۵
0
0
سلام منظورتان از جمله زیر چیست؟!
......در منزل فرزند همسر دکتر.......
بنظرم اشکال تایپی دارد.با تشکر از زحماتتان
من هم امیدوارم بخش اناتومی در ساختمان تازه تاسیس دانشکده دامپزشکی شهیدچمران اهواز به نام این استاد فرزانه نامگذاری شود.
به امید موفقیت روز افزون دامپزشکی و دامپزشکان
حکیم مهر
|
-
|
۰۰:۵۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۶
0
1
بیننده محترم / با سلام / مرحوم دکتر میربابایی از اوایل دهه 60 و پس از فوت همسرشان با بانوی محترمه‌ای که در این گفتگو پاسخگوی سوالات بوده‎اند ازدواج فرموده‎اند و این بانوی محترمه هم پیش از ازدواج با ایشان صاحب فرزند بوده‎اند. مشروح این گفتگو را در در ایام تعطیلات عید نوروز 91 دنبال فرمایید. با تشکر از توجه شما
دکتر آراسب دباغ مقدم
|
-
|
۰۱:۵۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۶
0
0
دکترجان
کار بسیار قشنگی کردی، برخی از پیشکسوتان و قدیمی های صنف ما که شاگرد ایشان بودند، 30 سال در خواب به سر برده اند، وگرنه لابد سری به استاد می زدند. احتمالا یادشان رفته که این روزها برای خودشان هم در پیش خواهد بود. به قول قدیمی ها از هر دست بدهی با همان دست پس می گیری.
ممنون از کار قشنگت
محمد کاظم کوهی
|
-
|
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۷
0
0
با سلام و ادب: و ضمن تشکر از زحماتی که در اطلاع رسانی صحیح میکشید. به گمانم سال 72 یا 73 بود که در روز بزرگداشت معلم من با مرحوم دکتر صحبت و ایشان را برای بزرگذاشت از طرف دانشکده و دانشجویان دعوت نمودم و برنامه مفصل و باشکوهی برگذار کردیم در حالی که هیچ کدام ایشان را ندیده و نمیشناختیم ولی از طریق جناب آقایان دکتر کیایی و دکتر اطمینانی و دکتر تاجبخش از خدمات ایشان مطلع و آن برنامه را برگذار کردیم. روحشان شاد
مجید
|
-
|
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
0
0
درود بر آقای دکتر لطفی زاده به خاطر مطلب بسیار مهمی که درج کردند و همچنین ممنونم از استاد دکتر کوهی عزیز که همیشه در زمینه ی اخلاق مثال زدنی هستند و به خصوص در زمینه ی مسائل مربوط به حقوق حیوانات هم باعث دلگرمی من و سایر دوستانم هستند در دانشگاه و حضورشون و حمایتشون باعث دلگرمی ماست.به هر حال برای آقای دکتر کوهی عزیز و آقای دکتر صادقی عزیز همچنین سایر اساتید بزرگوار دامپزشکی ، آرزوی بهترین ها رو دارم .
سید علی میربابائی
|
-
|
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۶
0
0
با سلام و احترام اینجانب برادرزاده مرحوم دکتر میربابائی هستم.زنده نگهداشتن نام دکتر از سوی جامعه دامپزشکی ایران که مرهون تلاش ایشان است ستودنی است.
نظر شما
ادامه