کد خبر: ۸۳۸۰۷
تعداد نظرات: ۳۲ نظر
به مناسبت بزرگداشت روز ملی دامپزشکی:

ما تافته‌ای جدا بافته‌ایم - دکتر وحید عطارد

چند روزی بود در اینترنت دنبال این موضوع می‌گشتم که در کدام کشور دیگری روز ملی دامپزشکی برگزار می‌شود و متاسفانه مشاهده کردم که در هیچ کشور دیگری «روز ملی دامپزشکی» وجود ندارد و فقط «روز جهانی دامپزشکی» مورد نظر همه کشورهاست ...

به مناسبت بزرگداشت روز ملی دامپزشکی

ما تافته‌ای جدا بافته‌ایم

دکتر وحید عطارد

۱۴ مهر هم گذشت و یک روز دیگر به مناسبت روز ملی دامپزشکی جشن گرفته شد. چند روزی بود در اینترنت دنبال این موضوع می‌گشتم که در کدام کشور دیگری روز ملی دامپزشکی برگزار می‌شود و متاسفانه مشاهده کردم که در هیچ کشور دیگری «روز ملی دامپزشکی» وجود ندارد و فقط «روز جهانی دامپزشکی» مورد نظر همه کشورهاست که آن هم ۲۶ آوریل هرسال می‌باشد و توسط جامعه جهانی دامپزشکی برگزار می‌گردد.

بسیار خوب، این هم یکی دیگر از موضوعاتی است که نمی‌دانم به چه جهت درست شده است؛ همانند سازمان نظام دامپزشکی که فقط هویت ایرانی دارد و در هیچ کجای دنیا نیز وجود ندارد.

اگر خوب بنگریم، دلیل وجودی این شکل از اقدامات چیزی نیست جز اینکه موضوع دیگری برای مطرح کردن وجود ندارد و مجبوریم با شعار و جلسه و مصاجبه به خودمان بقبولانیم که خوبیم و مثل ما در جهان وجود خارجی ندارد. آخر باید دید به چه جهت روز ملی دامپزشکی داریم؟ چه کار بزرگی در جهان ارائه کرده‌ایم که به آن بنازیم؟

دامپزشکی ما بجز به هم ریختگی و ضعف چه چیز دیگری برای مطرح کردن دارد؟ کدام بیماری را کنترل کرده‌ایم؟ مگر نه اینکه در همین لحظه که روز دامپزشکی است، طبق گزارشات بیماری تب برفکی در کشور در حال آسیب زدن به سرمایه‌ی دامی است و از هیچ‌کس صدایی بر نمی‌آید؟ کدامین پیشکسوت دامپزشکی بندی از پای مرغی باز کرده است؟ بجز ایجاد دانشکده‌های بی‌محتوای پی در پی و تولید دامپزشکانی که از آینده حرفه‌ای خود در وحشت و اضطراب هستند، عدم اجرای برنامه‌های علمی و منطقی کنترل و ریشه‌کنی بیماری‌ها، واردات واکسن‌های بدون هویت و ساختن و به کار بردن واکسن‌های بدون بررسی‌های جامع، وارد کردن گوشت با آنکه می‌توانیم خودکفا و صادرکننده باشیم، واردات بی‌کیفیت نهاده‌های دامی، دخالت بی‌مورد کسانی که هیچ آگاهی در زمینه‌های بهداشتی ندارند، عروسک خیمه‌شب‌بازی وزارت جهاد کشاورزی بودن، مگر اقدام دیگری هم شده است که بزرگداشت آن را در این روز بگیریم؟ مگر نه آنکه هیچ‌کس به فکر معیشت این گروه نیست؟ و صدها مشکل دیگر. آخر باید دلیلی برای بزرگداشت بیاوریم؟

به کدامین عمل و حرکت علمی و منطقی؟ اگر روز جهانی دامپزشکی برگزار می‌شود، بی‌دلیل نیست. کشورها بخصوص کشورهای پیشرفته در صدد کنترل و ریشه‌کنی بیماری‌هایشان هستند و موفقیت‌های بسیاری کسب نموده‌اند. در حوزه تولیدات دامی مرتبا در حال افزایش کیفیت و تداوم تولید هستند. درست است که روز جهانی دامپزشکی را ارج نهند.

و درست آن بود که ما نیز همراه با جامعه جهانی روز جهانی دامپزشکی را ارج نهیم و از گزافه‌گویی و تحسین بی‌مورد خود دست برداریم.

 

انتشار یافته: ۳۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۷
نیما بهرامی
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۳:۲۵ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۶
7
20
افتخار آشنایی با ایشان را نداشتم و صرفا از روی کامنت ها با ایشان آشنا شدم. خرسندم که تصویر ایشان را هم میبینم.
ایشان را متخصصی کاردان، کاربلد و دلسوز می دانم. آرزوی سلامتی و شادکامی برای وجود مبارک ایشان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۲ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۶
جناب بهرامی با سلام
عرض کنم این لینک را ملاحظه کنید بیشتر شیفته درک وسیع استاد دکتر عطارد از دامپزشکی خواهید شد:
https://www.aparat.com/v/cXLRx
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۳ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۶
روز ملی دامپزشکی حدود 5 سال قبل از روز جهانی تعیین شده است کمکاری ما بوده که باید تلاش می کردیم روز ملی ما به عنوان روز بین المللی هم تعیین شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۲ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۶
تا یک نفر مطلبی را نگارش می فرمایند همه بدون استثنا و بدون تحقیق شروع به مدح و ثنا می کنند به نظرم این روش شایسته ای نیست و تملق بیجا آفت فعلی حرفه ماست
اول اینکه کشورهای زیادی هستند که روز ملی دامپزشکی دارند و در آن روز علاوه بر روز جهانی این حرفه و خدمات آن را گرامی می دارند مثل نهم سپتامبر در کشور برزیل بقیه کشورها را هم تشریف ببرید خودتان ببینید
دوم اینکه در خصوص وضعیت بیطاری قدیم و دامپزشکی کنونی در کشور ایران یکبار کتابهای دکتر تاجبخش را مطالعه بفرمایید جای دوری نمی رود
در خصوص کنترل نشدن بیماریها باید عملکرد گذشتگان را به دقت مطالعه نمود تا اشتباهاتی که آنان خواسته و یا ناخواسته مرتکب شدند را تکرار نکنیم
یک دامپزشک
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۴ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۹
با کلیات فرمایشات استاد عزیز و دوست‌داشتنی‌مون، جناب دکتر عطارد، کاملاً موافقم. واقعاً حرف دل خیلی از ما دامپزشک‌ها رو زدید.
راستش من همیشه از خودم می‌پرسم واقعاً این مراسم روز ملی دامپزشکی قراره چی رو بزرگداشت کنه؟ جز اینکه چند مدیر بیان، چند تا عکس یادگاری بگیرن و چند تا جمله کلیشه‌ای مثل "دامپزشکان سربازان گمنام سلامت جامعه‌اند" گفته بشه؟
یه بار یادمه در یکی از همین مراسم‌ها امام جمعه محترم هم تشریف آوردن و فرمودن: «همه‌ی ائمه چوپان بوده‌اند!»
والا هنوز نفهمیدم داشتن کلاس ما رو می‌بردن بالا یا با لطافت خاصی داشتن یادآوری می‌کردن که ما همون چوپونای قدیمیم که فقط مدرکمون آپدیت شده! ?
از بخش خصوصی هم معمولاً کسی نمی‌رسه شرکت کنه، چون اون بنده خداها همون موقع توی دامداری‌ها دنبال یه لقمه نون حلالن و با گاو تب‌برفکی یا مرغ مشکوک به آنفلوآنزا درگیرن. دولتی‌ها رو هم برای خالی نبودن عریضه میارن، که سالن خالی نباشه و بعد هم موقع عکس یادگاری جمعیت پر به نظر بیاد.
انتخاب دامپزشک نمونه هم که همیشه جذابه! هیچ معیار مشخصی وجود نداره، فقط کافیه رئیس نظام یا مدیر استان ازت خوشش بیاد، اون‌وقت ناگهان می‌شی "نمونه‌ی برتر سال"!
از جشن و شادی هم که خبری نیست. کل مراسم خلاصه می‌شه به چند تا سخنرانی خشک، چند تا لوح تقدیر، و یک پذیرایی مختصر با چای و بیسکویت.
در نهایت هم همه می‌رن، بدون اینکه یک کلمه از اون صحبت‌ها دردی از دامپزشکی دوا کنه. فقط چند تا پست در شبکه های اجتماعی می‌مونه با کپشن معروف:
«در جمع صمیمی دامپزشکان عزیز. قدردان زحمات بی‌وقفه شما هستیم!»
و ما هم مؤدبانه زیرش می‌نویسیم:
«سپاس از حمایت‌های ارزشمندتون ?»
خلاصه استاد، حق با شماست… ما تافته‌ای جدا بافته‌ایم، فقط فرقش اینه که تافته‌ی ما رو دیگه کسی نمی‌خره!
ناشناس
|
Germany
|
۰۷:۵۸ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۶
7
9
باسلام
جناب دکتر عزیز
شما از پیشکسوتان دامپزشکی هستید
قطعا آرامش در عرصه تولید برای تولیدکنندگان و اطمینان در هنگام مصرف فرآورده های خام دامی برای مردم ، در حالی که هیچ اپیدمی زمین گیر کننده در سطح واحدهای دامی کشور ، وجود ندارد ، بدلیل زحمات طاقت فرسای کلیه فعالان دامپزشکی اعم از بخش دولتی ، خصوصی ، دانشگاهها و حتی خود حضرتعالی می باشد.امید است گاها خستگی ها ، ناملایمات و بعضا قدرنشناسی های روزگار را ، به کلیت زحمات یک خانواده و اقدامات ارزشمند انجام شده در طول صد سال گذشته ربط ندهیم ، چرا که وقتی در رسانه صحبت می کنیم ، همه مخاطبان از آگاهی یکسانی در خصوص زمبنه صحبت شده برخوردار نبوده و باعث قدرناشناسی و ناسپاسی علیرغم این همه زحمات کلیه بخش های مربوطه خواهد شد.برای شما عافیت و صحت و سلامتی را آرزمندیم.
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۰ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۶
11
10
با سلام و عرض ادب و احترام درستش هم همین است که استاد می فرماید واقعا چی شاهکاری تونست دامپزشکی در طول زمان انجام دهد که هرساله بایست ما جشن دامپزشکی داشته باشیم مگر نه اینکه فقط داریم با بیماریهای نوپدید و بازپدید دست پنجه نرم می کنیم والی آخر...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۵ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۶
4
10
سالهای سال شعار و شعار ، فقط انتقاد و بس
....................
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۸ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۶
دکتر عطارد گاهی به دل نمی شوند زیرا خیلی صریح است. لکن مخالفتش بی دلیل نیست . چرا نباید از حرف های او درس گرفت ؟ ما خیلی اهل تعارفیم.
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۱ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۶
7
12
درود دکتر عطارد ، مطالبتان مورد تایید است.
کامیاب قیصربیگی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۲ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۶
5
14
بسیار شفاف ، روشن و درست و موافقم .
تشکر از نویسنده .
کاهی نمیشود که نمیشود ،حکایت ما در این سرزمین که حقیقت خریداری ندارد .
خاتمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۱ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۶
1
2
با سلام و احترام
بنده علی رغم اینکه همیشه هم عقیده با دکتر عطارد عزیز نبوده ام ، اما این مطلب بسیار دقیق ، نکته سنج و قابل تامل هست.
بیایید جهانی فکرکنیم و جهانی عمل کنیم. چه عیبی دارد از کشورهای موفق الگوبرداری کنیم. در کشور ما متاسفانه بسیاری از مناسبات و بزرگداشتها فقط و فقط در همان لحظه هست و روز و هفته بعد تمام و تمام می شود. به این معنی که دیگر از دامپزشکی خبری نمی شود تا سالی دیگر.
جالب تر اینکه هفته دامپزشکی متقارن شده با هفته نیروی انتظامی و همین باعث شده که تمام اخبارها و توجه ها، به سمت نیروی انتظامی سوق داده شود . شاید همگی متوجه این کمتر دیده شدنها شده ایم.
ای کاش دستگاههای متولی به قول دکتر عطارد عزیز فکری برای بزرگداشت هایی که بنظر بنده فقط بریز و به پاش هست می کردند.
این بزرگداشتها فقط بزک کردن ویرانه هاست .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۶ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۶
0
1
ای کاش استاد تاجبخش بزرگوار از ابتدا که تصمیم گرفتن دامپزشکی رو مطرح کنن روز جهانی دامپزشکی(آخرین شنبه ماه آوریل هر سال) رو انتخاب می کردن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۳ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۶
4
2
خیلی متاسفم برای ایشون
آقای دکتر خودش از پیش کسوتان سازمان دامپزشکی هستند
اینطور که ایشون فکر می کنند نیست و خیلی بی انصافی که وقتی یک همکار از سازمان بازنشسته میشه شروع به انتقاد می کنه بله انتقاد خوبه نبا کینه جناب عالی از چهره های علمی و تاثیر گذار در حوزه برنامه ریزی و غیر در سازمان بوده ای و حتما در بخش خصوصی استان فارس هم کار کرده اید
ولی واقعا شما فکر می کنید که دامپزشکی در زمنیه دام طیور و آبزیان و نظارت بهداشتی و غیر بی تاثیر بوده؟ واقعا باید خیلی بی انصاف باشید اگر ما چهار نفر مثل شما را داشته باشیم دیگه نیاز به دشمن نداریم
پاسخ ها
دکتر وحید عطارد
| United States of America |
۱۹:۱۸ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۶
ضمن‌تشکر از کامنت جنابعالی ناشناس ، بعرض شما میرسانم انانی که اشنایی بیشتری با بنده دارند می دانند که اینجانب در زمان اشتغال نیز منتقد وضعیت بوده ام و این موضوع مربوط به بعد از بازنشستگی نیست . جالب اینست که هرگز گوش شنوایی پیدا نشد و همیشه همان راه کج‌ دار و‌مریز ادامه یافت و‌اکنون نیز اینگونه هست . در یکی از موارد یکی از مدیران‌کل میگفت احتمالا دکتر عطارد باکتری بروسلا را داخل جیب داشته و کوتیلیدون مورد ازمایش را با ان الوده کرده است . بیشتر به نظر می رسد باید سکوت کرد .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۶ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۶
2
2
برای دیدن همه واقعیت باید از حب و بغض دور باشیم. به نظرم فقط از کاستی ها گفتن و نادیده گرفتن فعالیتهایی که مانع بروز و شیوع انواع بیماریهای دامی و مشترک در کشور شده است، درست نیست.
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۷ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۶
1
0
باسلام واحترام
درمقایسه با امکانات فکر می کنم این لینک زیر را مطالعه بفرمایید و خودتان قضاوت بفرمایید، البته اگر مثل من سرعت اینترنت شماهم کم است باید کمی صبور باشید تا ارزش کار همکارانتان را بهتر ببینید وبی خودی ....
https://www.cdc.gov/bird-flu/situation-summary/data-map-commercial.html
دکتر وحید عطارد
|
United States of America
|
۱۹:۱۱ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۶
0
3
زمانی که نقدی صورت میگیرد به معنی ان‌ نیست که عملکردها زیر سوال برده شود بلکه برای بیان‌انست که به اعتلایی که شایسته است نرسیده و‌چه بسا اگر عقب گردی نداشته ، پیشرفت چندانی هم‌نکرده است . در مقایسه با سالهای قبل شایسته بود‌که اکنون جایگاه دامپزشکی بعنوان متولی سلامت عمومی نه تنها سلامت دام ، امری مسلم‌باشد اما می بینیم که هنوز در گیر و‌دار تغییراتی هستیم که وضعیت مبهم تری را ترسیم میکند . ضمن احترام به همه همکاران دامپزشک و‌تمامی کسانی که دست اندرکار حیطه سلامت عمومی و‌سلامت دام هستند از دامدارن تا مسئولین ، بعرض همگان‌می رسانم که نباید دلخوش به آنچه موجود است بود و ضروریست دامپزشکی از دستبرد دلالان بهداشت در امان و مستقلا با ارتقای قانونی و حمایت معیشتی و اخلاقی و اجتماعی از دامپزشکان در پبشبرد اهداف ان‌که همانا کنترل و ریشه‌کنی بیماریها و از این طریق ارتقای سطح بهداشت عمومیست کوشا بود . قوانین دامپزشکی برای بیماریها باید مصوب مجلس گردد و ضمانت اجرایی انها با تصویب پلیس بهداشت تامین‌گردد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۱ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۷
فرمایش شما صحیح است. ...................
دکتر ناصر رسولی بیرامی
|
United States of America
|
۲۳:۵۹ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۶
1
4
با سلام. من هم همانند آقای دکتر عطارد بر این عقیده ام که ما نباید تافته ای جدا بافته باشیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۳۹ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۷
سلام و درود خدمت جناب استاد
یاد دوره آموزشی که سال ۸۷ شهرکرد توفیق علم آموزی محضرتان نصیب شد بخیر
هنوز پاورپوینت عوامل سقط جنین که ارائه دادید را دارم
همراه دکتر مرادی گراوند بودید
خداوند ایشان را مشمول رحمت واسعه خود قرار دهد و سایه شما و دکتر عطارد را بر سر جامعه دامپزشکی کشور مستدام بدارد
انشاءالله
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۶ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۷
0
2
جناب آقای دکتر عطارد
لطفا در مورد پرداخت غرامت ذامداران خسارت دیده از واکسن اقدام کنید. این قضیه دامپزشکی را بین دامداران بدجوری بی اعتبار کرده و به عملکرد واکسیناسیون در تمام استان‌ها لطمه زده است.
همکار متخصص داخلی دام بزرگ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۴۹ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۷
0
2
روز ملی دامپزشکی، ریشه در اصالت ایرانیان و تاریخ کهن این سرزمین دارد و کوتاهی و قصور ما در ارتقای جایگاه دامپزشکی ربطی به روز ملی دامپزشکی ندارد؛ اگر ملاک به تافته جدابافته نبودن است، این پرسش مطرح می شود که چرا انگلیسی ها و اقمار استعماریشان، به جای واحدهای بین المللی که مورد پذیرش دیگر کشورها و نهادهای بین المللی است، همچنان از واحدهای ملی خود مانند "یارد" برای سنجش طول، "پوند" برای وزن، "فوت" برای ارتفاع استفاده می کنند! کوتاهی های مدیریتی خودمان و ساختار ناکارامد صنفی مان را به پای ارزش های اصیل فرهنگ ملی ننویسیم و خلط مطلب نکنیم! ضمناً اگر روز ملی دامپزشکی مان را در مجامع بین المللی، به جهانیان می شناساندیم، شاید روز ملی دامپزشکی ما، روز جهانی دامپزشکی هم بود‌؛ همان کاری که کشور اسلوونی (با اسلوواکی اشتباه نشود) از جمهوری های یوگسلاوی سابق در تصویب روز جهانی زنبورعسل انجام داد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۶ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۷
1
3
اصلا چرا همه رفتن تو کار ادغام؟
حالا اصلا دو روز دامپزشکی باشه به جایی برمیخوره؟
همین دلخوشی های کوچیک ما رو هم میخاین چابک کنین؟
ناشناس
|
Germany
|
۱۰:۴۴ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۷
1
3
عجب جدال بی فایده ای! فقط چند نمونه از یافته های مغایر با نظر جنابعالی تقدیم حضور می گردد:
1. ایالات متحده آمریکا
در آمریکا، هفته تکنسین دامپزشکی ملی در هفته سوم اکتبر برگزار می‌شود، اما روز ملی دامپزشکی معمولاً همزمان با آن برگزار شده و به روز ملی پزشکی دامپزشکی در 12 اکتبر اختصاص دارد تا از حرفه دامپزشکی قدردانی شود.

2. هند
در هند، روز ملی دامپزشکی در 14 آوریل جشن گرفته می‌شود. این روز به حرفه دامپزشکی اختصاص دارد و به نقش دامپزشکان در رفاه حیوانات و سلامت عمومی اشاره می‌کند.
3. کانادا
در کانادا، هفته تکنسین دامپزشکی ملی در هفته سوم اکتبر برگزار می‌شود، مشابه کشورهای دیگر. کانادا همچنین روز جهانی دامپزشکی را در آخرین شنبه آوریل جشن می‌گیرد.
4. برزیل
در برزیل، روز دامپزشک در 9 سپتامبر برگزار می‌شود. این روز به گرامیداشت حرفه دامپزشکی در برزیل اختصاص دارد.
5. مکزیک
در مکزیک، روز ملی دامپزشک در 17 فوریه جشن گرفته می‌شود و از نقش حیاتی دامپزشکان در سلامت حیوانات و سلامت عمومی تقدیر می‌کند.
6. روسیه
در روسیه، روز دامپزشکی در 31 اوت جشن گرفته می‌شود و این روز به گرامیداشت حرفه دامپزشکی و اهمیت آن در سلامت و رفاه حیوانات اختصاص دارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۶ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۷
تصور کنید شنیدن این سخنان در سازمان دامپزشکی چقدر سخت بوده است آنهم در دوره ای که اعتراض مترادف بود با اخراج یا پرونده سازی ، قدر الان را بدانید
دکتر وحید عطارد
|
United States of America
|
۱۸:۱۷ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۷
0
0
Veterinarians are globally recognized on World Veterinary Day, celebrated annually on the last Saturday of April, and the International Day of Veterinary Medicine, observed on December 9th, with countries participating in events and recognizing the profession's vital contributions to animal, human, and environmental health
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۶ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۷
1
0
Veterinary Day is celebrated on September 9 through Decree No. 23.133, which created the standard for the work of the Veterinary Doctor in Brazil and for teaching this profession. In recognition, Veterinary Day started to be celebrated on that date.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۸ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۷
0
0
با سلام و احترام. روز جهانی دامپزشکی آخرین شنبه ماه آوریل است.
World Veterinary Day, annually observed on the last Saturday of April, aims to celebrate the contributions of veterinarians to the health of animals, people, and the environment.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۶ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۸
0
4
این که سازمان نظام براچی بوجود آمده دقیقا منم نمیدانم سی سال سابقه دارم رفتم کارت نظام تمدید کنم میگه نه میلیون تومان بایست پرداخت کنی خب من ا سی سال سابقه باشانزده میلیون حقوق بازنشستگی چرا این پول و بایستی پرداخت کنم نظام برای من چکارکرده این مدت جالبتر اینکه یکماه دوندگی کردم تا این پول و پرداخت کنم هرروز به نظام تهران از بالا تا پایین زنگ میزدم هیچکس جوابگوی تلفن نبود میشه بگید این پول و براچی می گیرید ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۱ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۹
تا حالا تو صندوق های قرعه کشی وام شرکت کردی؟
چند نفر جمع میشن هر ماه یک مبلغی را میگذارند بعد قرعه کشی میکنند. افراد جدید باید کل مبالغی را که سایرین تا ان زمان به صندوق واریز کردند را یکجا پرداخت کنند.
نظام هم همینه چند نفر جمع شدند یک صندوق گذاشتند و عده را مجبور به پرداخت سالانه یک مبلغ کردند و برای ورودی های جدید هم میگویند باید کل مبلغی که هم دوره ای هایتان پرداخت کردند را به نرخ روز پرداخت کنید
....................
قرار نیست کاری برای شما بکنند.
شما عضو صندوقشان هستید. در واقع شما پول متحرک هستید.
اون چیه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۹ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
0
0
در مملکت ما که خیلی روزها دوتا دوتا داریم حالا شما این رو به بزرگواریتون ببخشید
نظر شما
ادامه