کد خبر: ۸۴۳۰

حکیم مهر - رئیس دامپزشکی شهرستان دشتستان با تایید تلف شدن 40 راس دام در بوشکان گفت: برای جلوگیری از اتلاف بیشتر دام‌ها، اکیپ دامپزشکی دشتستان به بوشکان اعزام شده است.
امین کریمی در جمع خبرنگاران افزود : این دام‌ها که از دام‌های عشایر شهرستان دشتستان بودند به علت مصرف علوفه سمی دچار مسمومیت شده‎اند.

رئیس دامپزشکی شهرستان دشتستان خاطرنشان کرد: دام‌های مذکور به دلیل مصرف گیاه کرچک دچار مسمومیت شدند و ناآشنایی دامدار با منطقه سبب اتلاف دام‌های وی شد.

کریمی در همین راستا ابراز داشت: گیاه کرچک از ابتدای رویش تا قبل از به دانه افتادن بسیار سرسبز و برای دام‌ها علوفه‌ای بسیار خوشمزه است.

وی با اشاره به آنکه قدرت عمل گیاه کرچک بسیار سریع است، ادامه داد: مصرف بالای علوفه کرچک بسیار خطرناک است و سبب ایجاد مسمومیت شدید و تلف شدن دام‌ها می‌شود.

این مسئول اذعان داشت: شهرستان دشتستان دارای ظرفیت و توانایی‌های بالایی در عرصه دامداری است و دامپزشکی شهرستان دشتستان در راستای همین امر خدمات‌رسانی به دامداران را مد نظر قرار داده و با تمام توان در این راستا گام برمی‌دارد.

رئیس دامپزشکی شهرستان دشتستان عنوان کرد: در راستای رفع مشکل به وجود آمده اکیپ دامپزشکی شهرستان دشتستان به محل حادثه اعزام و با توصیه‌های لازم برای خوراندن مایعات زیاد و مواد غذایی مسهل و در صورت نیاز تزریق دارو به دام‌ها برای دفع سموم تلاش می‌کنند.

 

نظر شما
ادامه