کد خبر: ۸۶۴۹
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - در مراسم روز جهانی بهداشت با حضور معاون اول رئیس جمهور و وزیر بهداشت از رئیس سازمان دامپزشکی کشور تقدیر به عمل آمد.

دکتر دستور در کنار معاون اول رئیس جمهور، وزیر بهداشت و معاونین در مراسم روز جهانی بهداشت سال 91

در این مراسم که صبح سه شنبه 22 فروردین ماه سال جاری همزمان با هفته سلامت در محل مرکز همایشهای بین المللی رازی برگزار شد، دکتر سید محسن دستور به عنوان حامی سلامت لوح تقدیری از معاون اول رئیس جمهور دریافت کرد.

این روز از هفته بهداشت از سوی وزارت بهداشت "سالمندی، سلامت و همکاری های بین بخشی" نامگذاری شده است.

در سالیان اخیر ارتباط و تعامل سازمان دامپزشکی و وزارت بهداشت گسترش یافته و علاوه بر حضور وزیر بهداشت در مراسم روز ملی دامپزشکی و سایر مسئولین رده بالای کشورمان در این مراسم، از رئیس سازمان دامپزشکی هم به عنوان نماینده بخش مهمی از دست اندرکاران سلامت کشور در مراسم مرتبط با موضوع بهداشت دعوت به عمل آمده است.

گفتنی است در سال جاری شعار روز جهانی بهداشت و هفته سلامت بر موضوع "سالمندی و سلامت" استوار شده و "زندگی سالم، طول عمر بیشتر" مبنای آن قرار گرفته است.

سالمندان در جامعه به دلیل برخورداری از سیستم ایمنی با کارآیی کمتر نسبت به جوانان خطر بیشتری در ابتلا به بیماریهای قابل انتقال از حیوان و فرآورده های غذایی دامی احساس می‎کنند و در این میان نقش جامعه دامپزشکی کشور در آموزش، پیشگیری و کنترل این دسته از بیماریها بسیار حائز اهمیت است.

 

خبر مرتبط :

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دامپزشک
|
-
|
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
0
0
این خبر نشان می دهد که الحاق سازمان دامپزشکی کشور به وزارت بهداشت، می تواند بر خلاف وضع اسف بار فعلی آن در وزارت کشاورزی، به ارتقا جایگاه والای دامپزشکی کشور برای خدمت به دامداران و در عین حال حفظ سلامت کل مردم بینجامد.
نظر شما
ادامه