کد خبر: ۸۸۷

حکیم مهر -  دانشمند‌ان معتقدند شاید تولید استیک بدون وجود دام و حیوانات اهلی هم امکان پذیر باشد و فن‌آوری روز به زودی به لحاظ پیشرفت به نقطه‌ای خواهد رسید که پرورش گوشت در آزمایشگاه بدون نیاز به کشتار موجودات زنده ممکن می‌شود.

 پژوهشگران می‌گویند: حتی در حال حاضر هم پرورش قطعات کوچک گوشت در آزمایشگاه‌های خاصی در سراسر جهان امکان پذیر است، اما مشکل این است که با توانایی‌های موجود در این حیطه هنوز نمی‌توان گوشت مورد نیاز برای کل جمعیت جهان را در مقادیر انبوه تولید کرد.

مجله اینترنتی لایوساینس در گزارشی در این زمینه آورده است که تهیه گوشت و برگرهای کشت شده در آزمایشگاه‌ها می‌تواند از مشکلات آلودگی محیط زیستی که امروزه سرتیتر عناوین خبری است، بکاهد و همچنین راه حلی برای رفع نگرانی‌های محیط زیستی ناشی از مزارع دامپروری صنعتی باشد.

اخیرا متخصصان زیست مهندسی موفق به رشد اعصاب و قلب و سایر بافت‌ها در آزمایشگاه شده‌اند، هر چند این تحقیقات به معنی کمک به درمان بیماران هستند، اما محققان دانشگاه ماستریچ در هلند معتقدند که از همین فن‌آوری می‌توان برای تامین تقاضای روز افزون مصرف گوشت در جهان کمک گرفت و سلول‌های بنیادی امیدوارکننده‌ترین منبع برای تولید این نوع گوشت هستند.

 

 

نظر شما
ادامه