کد خبر: ۹۲۱۷

حکیم مهر - مدیر کل دامپزشکی خوزستان از اجرای طرح برچسب‌گذاری لاشه گوشت قرمز در کشتارگاه‌های استان خبر داد.
دکتر مصطفی کنارکوهی اظهار داشت: عملیات لیبل‌گذاری لاشه و گوشت قرمز استحصالی در بیشتر کشتارگاه‌های استان با پیگیری این اداره کل به مرحله اجرا در می‌آید.

وی ادامه داد: برچسب درج شده بر روی لاشه‌ها به عنوان شناسنامه لاشه تلقی می‌شود و نام کشتارگاه،‌ تاریخ تولید و انقضای نوع دام کشتار شده و شرایط نگهداری بر روی آن درج شده است.

کنارکوهی با بیان اینکه این طرح که هم اکنون در کشتارگاه‌های آبادان و اهواز اجرا می‌شود، اظهار کرد: این طرح با توجه به نقش کشتارگاه‌ها در تولید گوشت بهداشتی و سالم و اهمیت نظارت دقیق بر کنترل لاشه‌های تولیدی همچنین امکان ردیابی و برخورد با موارد تخلف احتمالی در واحدهای عرضه کننده انجام گرفته است.

دبیر کارگروه ساماندهی کشتارگاه‌های استان افزود: مزایای دیگر این طرح جلوگیری از ورود لاشه‌های غیر بهداشتی در چرخه مصرف، تسهیل در تشخیص لاشه‌های سالم و معتبر توسط عموم مردم و تقویت فرهنگ نظارت عمومی بر فرآورده‌های خام دامی است.

به گفته وی، این برچسب‌ها ضد آب و غیرقابل کپی‌برداری است.

بر اساس این گزارش، همچنین معاون دامپزشکی خوزستان نسبت به بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو هشدار داد و بر اقدامات پیشگیرانه برای کنترل این بیماری تأکید کرد.

نوری نژاد این بیماری را تهدید جدی برای بهداشت عمومی عنوان و تاکید کرد: اقدامات پیشگیرانه در این زمینه امری الزامی و برای ما حائز اهمیت فراوان است.

وی گفت: این اداره کل بر آن است تا با همکاری و تعامل بین بخشی نهایت تلاش خود را برای کنترل و پیشگیری از این بیماری ویروسی خطرناک داشته باشد.

 

نظر شما
ادامه