کد خبر: ۹۲۱۸
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - مدیرکل دامپزشکی مازندران گفت: ایجاد کشتارگاه جدید صنعتی دام در مازندران توجیه اقتصادی ندارد.
دکتر مجید مختاری در کارگروه بهداشت و درمان در دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به درخواست عده‌ای از قصابان نوشهر برای ساخت مجوز احداث کشتارگاره صنعتی در غرب استان مازندران اظهار داشت: براساس مصوبه ساماندهی کشتارگاه دام و پس از بررسی‌های انجام شده مقرر شد که چهار کشتارگاه صنعتی در مازندران احداث شود.

وی تصریح کرد: برنامه‌ریزی برای اجرای سه کشتارگاه انجام شد که به طور نمونه راه‌اندازی کشتارگاه بابل در راستای مصوبه ساماندهی کشتارگاه‌ها انجام شد و ساخت کشتارگاه نور نیز جزء مصوبات ایجاد کشتارگاه مورد نیاز در استان بود.

مدیرکل دامپزشکی مازندران یادآور شد: از چهار کشتارگاه مورد نیاز در استان سه کشتارگاه دام تکمیل شد ولی برای ساخت کشتارگاه دام نشتارود اقدامات مناسبی انجام نشد.

وی در ادامه با اعلام اینکه برای کشتارگاه صنعتی دام در نشتارود پروانه ساخت دوساله صادر شد، اضافه کرد: ساخت این کشتارگاه دام حدود 9 میلیارد تومان هزینه داردکه مجری فعلی اجرای این طرح، قادر به تامین اعتباری برای ساخت این کشتارگاه نیست.

مختاری در ادامه خواستار اتمام حجت کامل با مجری این طرح شد و بیان داشت: مجری طرح در مدت زمان مانده برای تمدید پروانه ساخت 30 درصد کار ساخت کشتارگاه دام را انجام دهد و بقیه کار به افرادی دیگری واگذار شود.

وی در ادامه با اشاره به درخواست‌های مکرر برای ساخت کشتارگاه صنعتی در مازندران گفت: با اجرای دقیق مصوبات اجرای کشتارگاه صنعتی دام در مازندران اضافه شدن حتی یک کشتارگاه  دام دیگر در استان توجیه اقتصادی ندارد.

مختاری تاکید کرد: براساس برنامه‌ریزی انجام شده و با توجه به راندمان مناسب کشتارگاه‌های دام با یک شیفت کامل کاری کشتارگاه‌های دام نیاز استان را به گوشت قرمز تامین می‌کند.

مدیرکل دامپزشکی مازندران با اعلام اینکه 60 درصد گوشت قرمز استان در کشتارگاه‌های صنعتی تامین می‌شود، گفت: در 40 درصد کشتارگاه‌های سنتی نظارت مستمر دامپزشکی وجود دارد.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمد.
|
-
|
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۸
0
0
با سلام از اول هم مشخص بود كه ...... پيمانكار كشتارگاه نشتارود اينكاره نيست ولي اداره كل بي جهت چندين سال از او حمايت كرد
نظر شما
ادامه