کد خبر: ۹۴۹۲
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر - کارشناس مسئول مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت، مهمترین بیماریهای قابل انتقال از طریق حیوانات خانگی را بیماریهای انگلی و هاری عنوان کرد.
دکتر محمد زینلی اظهارداشت: آنچه بیشتر سلامت شهروندانی که از حیوانات خانگی نگهداری می کنند، عمدتا بیماریهای انگلی و هاری است که از طریق سگ و گربه منتقل می شود.

این دامپزشک و نماینده وزیر بهداشت در شورای مرکزی سازمان نظام دامپزشکی با تاکید بر مراقبت بهداشتی از حیوانات خانگی، تصریح کرد: این قبیل حیوانات حتما باید تحت نظر دامپزشک بوده و برای آنها پرونده و شناسنامه بهداشتی تهیه شود.

زینلی ادامه داد: نکته مهمتری که باید به آن توجه داشت، این است که حیوانات خانگی به هیچ وجه نباید با سایر حیوانات به خصوص حیوانات ولگرد و بی صاحب در تماس باشند.

کارشناس مسئول مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت اظهارداشت: نگهداری از حیوانات خانگی فوق العاده مهم است و اگر موارد بهداشتی به درستی کنترل شود، هیچ نگرانی از بابت انتقال بیماری به انسان وجود ندارد.
 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دامپزشک
|
-
|
۲۱:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۷
0
0
چه عجب یکی پیدا شد حرف درست زد!
مظفری
|
-
|
۰۰:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۷
0
0
با تشکر از نظر صحیح شما ولی به عنوان نماینده مردم بفرمایید چرا ........ به افراد که سگ حتی در ماشین خودشان دارند اهانت می کند و .... برای چیست؟!!!!!
نظر شما
ادامه